Αρκετοί καταστηματάρχες μιλώντας στην «Α» απέδωσαν την πτώση, κυρίως, στην οικονομική δυσπραγία του κόσμου. «Περιμέναμε, είπαν, ότι με τον δέκατο τρίτο μισθό τους οι εργαζόμενοι θα τόνωναν την κίνηση, αλλά όπως αποδείχθηκε στην πράξη, εκείνοι αρκέστηκαν στην αγορά οικονομικών προϊόντων και αγαθών που τους ήταν απολύτως απαραίτητα. Ελπίζουμε από τις 22 Ιανουαρίου που θα αρχίσουν οι εκπτώσεις η κατάσταση ν’ αλλάξει».
Κάποιοι άλλοι συνάδελφοί τους επέρριψαν ευθύνες στην απερχόμενη διοίκηση του Δήμου για την πτώση που παρατηρήθηκε. «Εκτός του ότι επί χρόνια δεν έκανε τίποτα για να λύσει το τεράστιο πρόβλημα στάθμευσης που υπάρχει στην πόλη, τόνισαν με παράπονο και θυμό, εφέτος έκανε οικονομία στον στολισμό της πόλης, ενώ δεν πραγματοποίησε ούτε μία εορταστική εκδήλωση για να προσελκύσει τους πολίτες στο κέντρο. Πώς λοιπόν εμείς θα συναγωνιστούμε τα εμπορικά καταστήματα των όμορων δήμων και πολύ περισσότερο τα μεγάλα εμπορικά κέντρα»;
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η «Α», αλλά και με στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Μελισσίων, ικανοποιητική ήταν η κίνηση στα καταστήματα δώρων, στα ζαχαροπλαστεία και τα κρεοπωλεία. Στασιμότητα και πτώση σημειώθηκε στα εμπορικά καταστήματα (ρουχισμού και υπόδησης), ενώ μεγάλη πτώση παρατηρήθηκε στα ανθοπωλεία.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηλίας Τσουχνικάς είπε στην «Α» ότι ο Σύλλογος έκανε διαφημιστική καμπάνια και διένειμε ενημερωτικά φυλλάδια στην πόλη, γνωστοποιώντας στους καταναλωτές ότι μπορούν να βρουν προϊόντα πολύ καλής ποιότητας σε εξαιρετικές τιμές. «Δυστυχώς, είπε, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Ο κόσμος έμπαινε στα καταστήματά μας, αλλά δεν είχε χρήματα να αγοράσει. Ζητήσαμε από τον Δήμο να συνεισφέρει οικονομικά για να πραγματοποιήσουμε κάποιες εορταστικές εκδηλώσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, αλλά επικαλέστηκε οικονομικές δυσκολίες. Ελπίζουμε η νέα καμπάνια που θα κάνουμε ενόψει των εκπτώσεων που αρχίζουν στις 22 Ιανουαρίου, να αποδώσει περισσότερο και οι πολίτες των Μελισσίων να προτιμήσουν τα καταστήματα της πόλης».