Σταθερή σε γενικές γραμμές είδαν την κίνηση στην αγορά του Χαλανδρίου κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, στην πλειονότητά τους οι έμποροι κι οι καταστηματάρχες της πόλης, με μικρές εκατέρωθεν αποκλίσεις. Ωστόσο, δεν λείπουν κι αυτοί που κάνουν λόγο για αισθητή πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ρεπορτάζ: Αρετή Κοτσολάκου
«Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, φέτος, ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα, κυρίως τις πρώτες 15 ημέρες. Μετά αραίωσε η κίνηση γιατί άδειασε η Αθήνα», σημειώνει ο ιδιοκτήτης καταστήματος γυναικείων υφασμάτων κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου. Όσον αφορά στην επιρροή των μεγάλων εμπορικών κέντρων ο κ. Βασιλείου υποστηρίζει ότι «την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παρέσυραν όλο τον κόσμο».
Για θετικότερη πορεία των καταστημάτων στις φετινές εκπτώσεις κάνει λόγο και η κ. Σταυρούλα, υπάλληλος σε κατάστημα παιδικών ενδυμάτων. «Φέτος ήταν αυξημένη η κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων, κυρίως τον Ιούλιο. Τον Αύγουστο ήταν πιο χαλαρά τα πράγματα», υπογραμμίζει.
«Στα ίδια επίπεδα» με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο κινήθηκε η αγορά σύμφωνα με την κ. Ελένη Κουσβαντέλου, υπάλληλο σε κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων, ενώ για «ελάχιστη διαφορά προς τα κάτω» κάνει λόγο ο κ. Χρήστος Σταματάκης, ιδιοκτήτης καταστήματος υποδημάτων. Ωστόσο, ο κ. Σταματάκης επισημαίνει την παράλληλη αύξηση των εξόδων, ενώ τονίζει ότι «σημαντικό ρόλο έχουν διαδραματίσει τα τελευταία χρόνια τα μεγάλα εμπορικά κέντρα που λειτουργούν στα Βόρεια Προάστια, μειώνοντας την κίνηση στην αγορά του Χαλανδρίου».
Αντίθετη άποψη έχει η κ. Μαρία, υπάλληλος σε κατάστημα ρούχων, η οποία θεωρεί ότι «τα εμπορικά κέντρα δεν έχουν δημιουργήσει πρόβλημα, γιατί η αγορά του Χαλανδρίου έχει καταφέρει να κρατήσει τον κόσμο της». Ωστόσο, η κ. Μαρία, αναφέρει ότι η κίνηση τη φετινή περίοδο των εκπτώσεων ήταν «λίγο μειωμένη» σε σύγκριση με πέρυσι.
H λιγότερο αισιόδοξη πλευρά
Στον αντίποδα της γενικότερης αισιοδοξίας που επικρατεί στον εμπορικό κόσμο του Χαλανδρίου, βρίσκονται κάποιοι επιχειρηματίες που είδαν την αγορά στις θερινές εκπτώσεις να κινείται σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα από την περυσινή χρονιά.
Για μείωση της τάξεως του 15-20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος κάνει λόγο η κ. Ευαγγελία Αγιαννίτη, ιδιοκτήτρια καταστήματος παιδικών υποδημάτων. Εκτιμώντας ότι η πτώση αυτή οφείλεται στην οικονομική κρίση, η κ. Αγιαννίτη υποστηρίζει ότι «πράγματι υπάρχει οικονομική στενότητα, ωστόσο η κατάσταση δεν είναι τόσο δύσκολη όπως την παρουσιάζουν τα ΜΜΕ», καταλήγοντας ότι πρόκειται περισσότερο για «ψυχολογική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές και η οποία έχει βλάψει σημαντικά την αγορά». Όσον αφορά στα εμπορικά κέντρα, σύμφωνα με την κ. Αγιαννίτη «μάς έχουν πάρει κόσμο. Ωστόσο, υπάρχουν και πελάτες που πήγαν, είδαν και τελικά επέστρεψαν σε εμάς, κυρίως λόγω της προσωπικής εξυπηρέτησης που δεν βρίσκουν στα μεγάλα αυτά εμπορικά κέντρα».