Διπλό στόχο εξυπηρετούν οι σχεδιασμοί που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο τραπέζι των διοικούντων την κατασκευαστική και οι οποίοι περνούν μέσα από τον δρόμο της αναδιάρθρωσης των λειτουργιών της. Σε πρώτο επίπεδο, μέσω των επικείμενων αλλαγών θα επιδιωχθεί η μείωση του κόστους, η οποία θα προκύψει από τον περιορισμό των θυγατρικών επιχειρήσεων. Σε δεύτερο επίπεδο, η Μηχανική θα μπει δυναμικά στους τομείς των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) και των παραχωρήσεων.
Σήμερα, ο όμιλος της Μηχανικής διαθέτει συνολικά 11 εταιρείες, εκ των οποίων οι έξι έχουν έδρα την Ελλάδα (Μηχανική, Θόλος, Βαλκάν Ακίνητα, Ελληνικά Σωληνουργεία, Μάρμαρα Καβάλας και Ελληνική Βιομηχανία Ξύλου) και οι πέντε εδράζονται στο εξωτερικό με αντικείμενο την αγορά κι αξιοποίηση ακινήτων (Μηχανική Ρωσίας, Ουκρανίας, Βουλγαρίας, Αιγύπτου και Λευκορωσίας).
Τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζει η διοίκηση της Μηχανικής αφορούν κυρίως στην εντός ελληνικών συνόρων δραστηριότητα κι αποτυπώνουν, μεταξύ άλλων, τη διάθεση για ενεργότερη εμπλοκή σε έργα παραχωρήσεων, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου.
Στόχος της Μηχανικής είναι να ενισχύσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της, το οποίο -λόγω της βαρύτητας που δόθηκε στην ανάπτυξη των θυγατρικών του εξωτερικού- έχει περιορισθεί από 550 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006 σε 200 εκατ. ευρώ, σήμερα. Πάντως, ήδη, η κατασκευαστική δραστηριοποιείται ενεργά στο να «πλουτίσει» το χαρτοφυλάκιο των έργων της, γεγονός που αποδεικνύεται και από τους δύο διαγωνισμούς στους οποίους πέτυχε να μειοδοτήσει το τελευταίο εξάμηνο (τέσσερις εργολαβίες για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου Άκτιου-Αμβρακίας, ύψους 39,4 εκατ. ευρώ και κατασκευή τελικής επένδυσης τμήματος της διανοιγμένης σήραγγας εκτροπής του Αχελώου, ύψους 65 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει στον διαγωνισμό για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά, ενώ έχει καταθέσει φάκελο για τη διεκδίκηση του έργου επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Σημειώνεται ότι πριν λίγες ημέρες, παραδόθηκε ολοκληρωμένο το ιστορικό συγκρότημα του Εθνικού Θεάτρου στην πρωτεύουσα, στην αποκατάσταση του οποίου η Μηχανική αφιέρωσε τρία χρόνια σημαντικών προσπαθειών. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Γ’ ΚΠΣ και του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ η δαπάνη της αποκατάστασής του ανήλθε στο ύψος των 26 εκατ. ευρώ.
Θάνος Σταθόπουλος