Με μία δραματική κωμωδία ξεκινάει ο Νοέμβριος στην Κινηματογραφική Λέσχη του Μ.Ε.Ο, με την ταινία «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» (1988) να προβάλλεται στη μεγάλη οθόνη της Κινηματογραφικής Λέσχης του Μορφωτικού και Εξωραϊστικού Ομίλου Νέου Ψυχικού, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, στις 20:30 με ελεύθερη είσοδο.
Η ισπανική ταινία του 1988, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Πέδρο Αλμοδόβαρ, αποτελεί την αρχή της «λάμψης» του ως ευρέως γνωστό σκηνοθέτη και μάλιστα ενός σκηνοθέτη που αξίζει να ανακαλύψουμε, να γιορτάσουμε και να θαυμάσουμε. Η γυναίκα σε όλες της τις εκδοχές είναι ένα από τα βασικά θέματα στις ταινίες του.
Πρωταγωνιστούν: Κάρμεν Μάουρα, Αντόνιο Μπαντέρας, Μαρία Μπαράνκο, Χουλιέτα Σεράνο, Ρόσι ντε Πάλμα, Φερνάντο Γκιγιέν, Τσους Λαμπρεάβε.
Λίγα λόγια για την ταινία
Ύστερα από μακροχρόνιο δεσμό με την Πέπα, ο μεγαλύτερός της σε ηλικία Ιβάν, ηθοποιός που δουλεύει μαζί της στις μεταγλωττίσεις ταινιών, αφήνει μήνυμα στον αυτόματο τηλεφωνητή της ότι χωρίζουν. Αυτό που ακολουθεί είναι μια κωμωδία συμπτώσεων και ατυχιών.
Η Πέπα βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και περιμένει εναγωνίως νέο τηλεφώνημά του. Ταυτόχρονα τον αναζητά παντού, όμως στο σπίτι του συναντά τη γυναίκα του, Λουθία, η οποία ήταν έγκλειστη στο ψυχιατρείο επί είκοσι χρόνια. Στο μεταξύ, η Καντέλα, φίλη της Πέπα, έρχεται να μείνει στο διαμέρισμά της, επειδή έχει προβλήματα με το νέο τρομοκράτη εραστή της. Η Πέπα βάζει κατά λάθος φωτιά στο κρεβάτι της λίγο πριν την καλέσει η φίλη της Καντέλα, ανησυχεί επειδή μόλις έμαθε ότι ο φίλος της είναι τρομοκράτης και φοβάται ότι θα συλληφθεί επειδή τον φιλοξενεί. Ξαφνικά στο σπίτι της μαζεύονται ο γιος του Ιβάν, ο Κάρλος, μαζί με την αρραβωνιαστικιά του, τη Μαρίσα, αλλά και η πρώην του Ιβάν, Λουθία.
Όλοι οι χαρακτήρες είναι ανεπτυγμένοι και η αφήγηση θυμίζει θεατρικό έργο, είναι ελαφριά στην πλοκή αλλά βαριά σε χαρακτήρες. Σε κάνει να σκέφτεσαι, όχι για την ιστορία που αφηγείται, αφού η ίδια η ιστορία είναι γελοία, και όχι για το τι λέγεται για τον ίδιο λόγο, αλλά απλώς για τον τρόπο που οι χαρακτήρες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και πώς αυτό μπορεί να εφαρμοστεί στην καθημερινή ζωή. Υπάρχουν μερικές υπέροχες ερμηνείες που περιέχονται μέσα. Κάθε ένας από τους ηθοποιούς και τις ηθοποιούς είναι τόσο τολμηρός και ζωντανός μέσα σε αυτό το παράξενο παρα-σύμπαν που δημιούργησε ο Αλμοδόβαρ.
Η ταινία περιέχει όλα τα στοιχεία ενός παραλογιστικού έργου από δημιουργούς όπως οι Μπέκετ, Στόπαρντ ή Ιονέσκο. Από τους παράξενους και ουσιαστικά αποξενωτικούς διαλόγους της, μέχρι την ασύνδετη πλοκή της που έχει κάπως ενωθεί στο τέλος· είναι απόλυτη απόλαυση να βλέπεις τέτοιες ταινίες σήμερα, με το επίμονα ειρωνικό και συχνά άγριο χιούμορ να αξιοποιούνται στο έπακρο. Ωστόσο, ποτέ δεν πρόκειται για μία ρεαλιστική ιστορία, καθώς σχεδόν όλα όσα συμβαίνουν βασίζονται σε απίθανες συμπτώσεις. Αυτός είναι και ο παράγοντάς που την κάνει πιο αστεία. Ακόμα και οι ίδιοι οι χαρακτήρες είναι ελαφρώς υπερβολικοί.
Με όλα αυτά τα χαρακτήριστικά, ο σκηνοθέτης Πέδρο Αλμοδόβαρ έχει καταφέρει να ανεβάσει με επιτυχία την κωμωδία σε υψηλό επίπεδο, χωρίς να καταλήγει σε ανοησία. Η ταινία απέσπασε το βραβείο σεναρίου στο φεστιβάλ Βενετίας και ήταν υποψήφια για τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Το έργο ανέβηκε στην Ελλάδα το 2011 στο Μικρό Παλλάς σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Οι πρωταγωνιστές ήταν οι: Σμαράγδα Καρύδη, Αντώνης Φραγκάκης, Βίκυ Σταυροπούλου, Αριέττα Μουτούση και Νεφέλη Ορφανού.
Ειδήσεις από τον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού στο amarysia.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook








































































































