Ενόψει της εκδίκασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου κατά του τρόπου δημοπράτησης για το έργο της διάνοιξης της λεωφόρου Κύμης, ο δήμαρχος της πόλης, Νίκος Μπάμπαλος παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά μέσα, ώστε να ξεκαθαρίσει για μια ακόμα φορά τη θέση Δήμου σχετικά με το έργο.
Θυμίζουμε ότι η εκδίκαση θα πραγματοποιηθεί στις 17 Δεκεμβρίου ενώ ο Δήμος εκτός της αρχική αίτησης έχει υποβάλλει και συμπληρωματικούς λόγους στην ζητώντας την ακύρωση του τρόπου δημοπράτησης του έργου της διάνοιξης της λεωφόρου Κύμης.
Οι πρόσθετοι λόγοι που μπαίνουν στην αίτηση είναι η διαπίστωση περί ελλείψεως χρηματοδότησης, περί μη καταθέσεως αιτήσεως προσδιορισμού τιμής μονάδας για τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις και η μη ύπαρξη κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής μελέτης.
Οι λόγοι αυτοί τείνουν στην παραδοχή της βασιμότητας της αιτήσεως ακυρώσεως του Δήμου για την άκυρη δημοπράτηση του έργου.
Στη συνέντευξη ο Νίκος Μπάμπαλος τόνισε ότι ο Δήμος είναι πάγια υπέρ της διάνοιξης, καθώς η ολοκλήρωση αυτού του έργου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στους κατοίκους του λεκανοπεδίου. Διεκδικεί όμως η διάνοιξη να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της διαδρομής του νέου δρόμου, που θα διασχίζει το Ηράκλειο, καθώς η πόλη δεν μπορεί να αντέξει ακόμα μια διχοτόμηση και τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή στους κατοίκους της.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Δήμος Ηρακλείου διεκδικεί η διάνοιξη της Κύμης να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της νέας διαδρομής, ώστε να αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης σε ένα ακόμα σημείο (από το Ηράκλειο διέρχονται ήδη οι γραμμές του ΗΣΑΠ και η Αττική Οδός) και αντί ορύγματος να δημιουργηθεί επιφάνεια ελεύθερων χώρων που θα αξιοποιηθούν για την δημιουργία πράσινου και αθλητικών υποδομών.
Ένα τρίτο λοιπόν όρυγμα, θα δημιουργούσε πολύ σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Για αυτό και ο Δήμος, με διαδοχικές και διαχρονικές ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού του Συμβουλίου, ζητά απαρέγκλιτα να γίνει το έργο με σκεπαστό το κομμάτι που η νέα Κύμης θα διασχίζει το Ηράκλειο.
Η προσφυγή δε στο ΣτΕ έγινε κατά του τρόπου δημοπράτησης καθώς στον διαγωνισμό του έργου, που έγινε με την μέθοδο της μελέτης – κατασκευής, δεν συμπεριλήφθηκαν επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες, οι οποίες θα αποδείκνυαν το δίκαιο του αιτήματος του Δήμου.
«Εμείς ποτέ δεν αφορίσαμε το έργο καθώς θεωρούμε ότι είναι απόλυτα αναγκαίο για να λυθεί ένα μεγάλο κομμάτι αυτού που λέμε κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο», υπογράμμισε ο δήμαρχος και συμπλήρωσε:
«Ποτέ δεν κλείσαμε δρόμους ή κάναμε επαναστατική γυμναστική. Αντίθετα με σοβαρότητα, επιχειρήματα και πάνω από όλα προτάσεις αποδείξαμε ότι αυτό που ζητάμε είναι αφενός εφικτό, αφετέρου δεν αυξάνει σημαντικά το κόστος της διάνοιξης.
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μαζί με κλιμάκιο από το Υπουργείο και την εργολήπτρια κοινοπραξία εργάστηκαν μήνες και εξέτασαν μία ρεαλιστική πρόταση που ικανοποιεί την θέση μας.
Μία πρόταση που θα είχε πιθανόν ενταχθεί στους εξ αρχής σχεδιασμούς εάν στην δημοπράτηση του έργου υπήρχαν επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες, όπως άλλωστε γίνεται στην κατασκευή κάθε έργου, ακόμα και μικρότερης κλίμακας.
Εμείς λοιπόν επιδιώκουμε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όχι να μπλοκάρουμε το έργο στο σύνολό του, αλλά να επιβληθεί σε αυτούς που ανέλαβαν την μελέτη και την κατασκευή του να εντάξουν στο σχεδιασμό τους τις απαραίτητες μελέτες που επιβεβαιώνουν την θέση μας: ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει, χωρίς όμως να διχοτομεί το Ηράκλειο, με σκεπαστό το κομμάτι της διαδρομής που διασχίζει την πόλη μας ώστε να μην επιβαρυνθεί η περιοχή».