Την απόσυρση της… πολύπαθης κυκλοφοριακής μελέτης για το κέντρο του Ηρακλείου ανακοίνωσε ο δήμαρχος της πόλης Σταύρος Γεωργόπουλος στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22ας Ιουνίου.
Ρεπορτάζ: Αρετή Κοτσολάκου
Η έγκριση της μελέτης βρισκόταν στην ημερήσια διάταξη του Σώματος, ωστόσο ο κ. Γεωργόπουλος εξήγησε ότι είχε τεθεί εκ παραδρομής, διαβεβαιώνοντας τους κατοίκους που είχαν προσέλθει στην αίθουσα ότι το θέμα δεν θα επανέλθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω μελέτη, την οποία έχει εκπονήσει η ερευνητική ομάδα του συγκοινωνιολόγου καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελου Ματσούκη, προέβλεπε την πεζοδρόμηση του κέντρου του Ηρακλείου, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από μερίδα κατοίκων της περιοχής. Μάλιστα, η συζήτηση για την έγκρισή της από το Συμβούλιο είχε αναβληθεί σε δύο διαδοχικές συνεδριάσεις (27/4 και 11/5), στις οποίες είχαν δώσει το «παρών» πλήθος κατοίκων κι επαγγελματιών της περιοχής. Κατόπιν των αναβολών, η ερευνητική ομάδα είχε προβεί σε αλλαγές των προτεινομένων ρυθμίσεων και η τροποποιημένη μελέτη αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Δήμου Ηρακλείου προς δημόσια διαβούλευση, για ν’ αποσυρθεί τελικά στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
«Μόνο μπάρες στο κέντρο»
Εξηγώντας την απόφαση για την απόσυρση της μελέτης, ο κ. Γεωργόπουλος υποστήριξε ότι πρέπει να προηγηθεί η επίτευξη της διαμπερούς κυκλοφορίας από την οδό Μελίνας Μερκούρη έως την οδό Μαρίνου Αντύπα. «Έχουμε ζητήσει από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Δημήτρη Ρέππα να μας επιτρέψει να προχωρήσουμε», σημείωσε ο δήμαρχος, επισημαίνοντας ότι «ταυτόχρονα έχουμε ζητήσει από τους ΗΣΑΠ το έργο να γίνει υπέργειο, έως ότου προβούμε στη μερική υπογειοποίηση της Μελίνας Μερκούρη», δήλωση που προκάλεσε την επιδοκιμασία των κατοίκων. Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι η μόνη ρύθμιση που πιθανώς να εφαρμοστεί στο κέντρο της πόλης είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά τις βραδινές ώρες, με μπάρες.
Τη συμφωνία του με την απόσυρση της μελέτης εξέφρασε, λαμβάνοντας τον λόγο εκ μέρους των παρευρισκόμενων, ο καταστηματάρχης Πέτρος Ελευθεριάδης, ζητώντας από τον δήμαρχο να κληθούν προς διαβούλευση οι κάτοικοι κι οι επαγγελματίες του κέντρου σε περίπτωση που συζητηθεί η λειτουργία των μπαρών.
Οι μελέτες για το υπόλοιπο Ηράκλειο
Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη βρίσκεται η εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Κάτω Ηρακλείου. Υπενθυμίζεται ότι η ομάδα του κ. Ματσούκη έχει αναλάβει τη διεξαγωγή κυκλοφοριακών μελετών συνολικά για τον Δήμο Ηρακλείου, στο πλαίσιο του έργου «Βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ.
Ωστόσο και αυτή η μελέτη είχε προκαλέσει αντιπαραθέσεις, αυτή τη φορά όμως με τον όμορο Δήμο Νέας Ιωνίας. Ο λόγος ήταν ότι, ενώ ορισμένες ρυθμίσεις αφορούσαν διαδημοτικούς δρόμους, όπως η οδός Παπαϊωάννου και ο άξονας Αλ. Παναγούλη – Κασταμονής, εντούτοις ο Δήμος Ηρακλείου δεν είχε προχωρήσει στη σχετική ενημέρωση της Νέας Ιωνίας. Ως αποτέλεσμα, ο όμορος Δήμος προσέφυγε στην Περιφέρεια κατά της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου.
Τελικά, οι δύο πλευρές κάθισαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την εξεύρεση από κοινού λύσης. Όπως δήλωσε ο κ. Ματσούκης στην «Α», οι δύο Δήμοι συμφώνησαν αφ΄ενός για την οδό Παπαϊωάννου τη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας και αφ’ ετέρου για τον άξονα Αλ. Παναγούλη – Κασταμονής, τη δημιουργία λωρίδας αριστερής στροφής για όσους κινούνται προς την οδό Αδριανού, καθώς και την αντίστοιχη διαμόρφωση της νησίδας στη συμβολή των δύο οδών.
Σημειώνεται ότι και τα δύο έργα θα υλοποιηθούν από τον Δήμο Νέας Ιωνίας. Οι υπόλοιπες ρυθμίσεις της μελέτης για την περιοχή του Κάτω Ηρακλείου, σύμφωνα με τον κ. Ματσούκη, έχουν τεθεί σε εφαρμογή και θα επανεξεταστούν ύστερα από έναν μήνα.