Τηλεφωνική συνέντευξη στην εκπομπή «Βιβλιοθήκες στα FM» του δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού «Επικοινωνία 94 FM», παραχώρησε την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου ο πρώην υπουργός Παιδείας, βουλευτής Ροδόπης και Γραμματέας Προγράμματος της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ευριπίδης Στυλιανίδης, στο πλαίσιο του κύκλου εκπομπών «Βιβλιοθήκες και πολιτικά κόμματα».
Στη σχετική ανακοίνωση του Σταθμού αναφέρονται τα παρακάτω:
«Η συμβολική δωρεά 2.700 παιδικών λογοτεχνικών και εκπαιδευτικών βιβλίων που πραγματοποίησε ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, για τη δημιουργία ή συμπλήρωση σχολικών δανειστικών βιβλιοθηκών στο 3ο και στο 6ο Δημοτικά Σχολεία Κομοτηνής με τη συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των Εκπαιδευτηρίων Μωραΐτη, ήρθε ως απάντηση στα προβλήματα σχετικά με τη δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών που αντιμετωπίζουν τα σχολεία. Ειδικότερα, αποσκοπεί στο να καταδείξει ότι οι δανειστικές σχολικές βιβλιοθήκες και γενικότερα κάθε επένδυση στο χώρο του βιβλίου που αφορά τη νέα γενιά, είναι μία απάντηση στην κρίση, ιδιαίτερα τώρα που τα πρακτικά προβλήματα λειτουργίας του Υπουργείου Παιδείας έχουν ως συνέπεια σημαντικός αριθμός βιβλίων, ακόμα και από αυτά που υποχρεωτικά θα έπρεπε να έχουν διανεμηθεί από την αρχή της χρονιάς, να μην έχουν φτάσει στον προορισμό τους.
Ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση
Σε μια περίοδο που πλήττονται τα μεσαία και φτωχά εισοδήματα, η δημιουργία βιβλιοθηκών σε ακριτικές περιοχές που επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση αποτελεί πολύ σημαντική κοινωνική πολιτική που πρέπει να στηριχθεί από την ελληνική πολιτεία.
Το βιβλίο που πρόσφατα εξέδωσε ο κ. Στυλιανίδης με τίτλο “Όλα είναι θέμα παιδείας” συνιστά ένα χρηστικό εγχειρίδιο που απευθύνεται στον κάθε εκπαιδευτικό, στον κάθε σπουδαστή και στον κάθε ερευνητή του εκπαιδευτικού δικαίου που θα ήθελε να μελετήσει τα ισχύοντα στην Ελλάδα, με κάποιες συγκριτικές αναφορές στο εξωτερικό. Συμπεριλαμβάνει και μια “φωτογραφική” εικόνα του απολογισμού της δουλειάς που είχε γίνει την περίοδο 2007-2009 στο Υπουργείο Παιδείας.
Κωδικοποιεί την εκπαιδευτική νομοθεσία από το 1940 μέχρι σήμερα, αναλύει μία στρατηγική που είχε εκπονηθεί για την εκπαίδευση στην Ελλάδα και τα αποτελέσματα που είχαν επιτευχθεί στο διάστημα εκείνο και καταθέτει μία ολοκληρωμένη πρόταση, οκτώ σχεδίων νόμων για ένα νέο οργανισμό στο Υπουργείο Παιδείας που δημιουργεί μια οικονομία κλίμακος, κάτι που θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Η παιδεία η διέξοδος από την κρίση
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η παιδεία με την πληρότητα του όρου είναι ο μονόδρομος εξόδου από την ηθική, πολιτική και οικονομική κρίση που βιώνει αυτή τη στιγμή η χώρα μας. Είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, που δεν το έχει αξιοποιήσει μέχρι τώρα, και που ακόμα και αν το αντιμετωπίσουμε με όρους ρεαλισμού και υπολογισμού, μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάκαμψη του ελληνικού ΑΕΠ.
“Μέσα από αυτή την κρίση θα πρέπει να διακρίνουμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν και θα πρέπει να διορθώσουμε στρεβλώσεις, λάθη και παραλείψεις που έχει κάνει το πολιτικό σύστημα στο παρελθόν για να μπορέσουμε στην ανάκαμψή μας να πορευτούμε με υγιή τρόπο, να πορευτούμε με σιγουριά, με ταχύτητα και με αποτελεσματικότητα”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανίδης.