Η ανακοίνωση του Συλλόγου έχει ως εξής:
«Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατάργηση 1933 σχολείων και τη συνένωσή τους σε 877. Πρόκειται για αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική εξέλιξη, που θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας. Μόνο στη Νέα Ιωνία κλείνουν 4 δημοτικά σχολεία: το 12ο, το 13ο, το 20ο και το Διαπολιτισμικό και στο Ηράκλειο υποβαθμίζεται το 1ο Δημοτικό. Καταργούν έτσι πάνω από 50 τμήματα και θέσεις εκπαιδευτικών.
● Συγχωνεύουν τα σχολεία γιατί τα θέλουν μεγάλα, “πολυδύναμα”, με μεγάλο αριθμό μαθητών για να ετοιμάσουν το έδαφος για τη λειτουργία του “νέου σχολείου”. Τους… “εξυπηρετεί” καλύτερα να είναι τα παιδιά στοιβαγμένα σε τάξεις των 25 – 30 μαθητών, όπως έχουν αρχίσει να κάνουν από την αρχή της φετινής χρονιάς. Στην περιοχή μας “έκλεισαν” με την αρχή της φετινής χρονιάς πάνω από 20 τμήματα. Για να βάλουν πληροφορική και αγγλικά στην Α’ Δημοτικού, χρειάζονται 12/θεσια δημοτικά και όχι ολιγοθέσια.
● Συγχωνεύουν σχολεία, γιατί θέλουν τα παιδιά μας να διδάσκονται εφήμερες δεξιότητες, που ζητάει η αγορά και όχι ολόπλευρη γνώση, βασική, γενική εκπαίδευση. Γι’ αυτό επιθυμούν να αλλάξουν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά, γι’ αυτό εισάγουν πληροφορική και αγγλικά από την Α’ Δημοτικού. Γι’ αυτό μιλάνε για ένα Λύκειο με 3 βασικά μαθήματα και όλα τα άλλα επιλογές και δεξιότητες! Ένα συνονθύλευμα αποσπασματικών γνώσεων, “ατομική υπόθεση” του κάθε παιδιού, δηλαδή ανάλογα με την τσέπη του! Η Ε.Ε., η κυβέρνηση, το κεφάλαιο απαιτούν εργαζόμενους χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που θα δουλεύουν «ήλιο με ήλιο», που θα μάθουν να αλλάζουν 6-7 δουλειές στη ζωή τους. Αυτόν τον εργαζόμενο θέλουν να ετοιμάσουν από το «νέο σχολείο» που φτιάχνουν.
● Συγχωνεύουν σχολεία για να προσελκύουν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά χορηγούς-επενδυτές! Να δουλεύουν τα σχολεία σαν… εταιρείες. Γι’ αυτό μιλάνε για “αυτόνομη σχολική μονάδα”, που πρέπει να βρίσκει “πόρους”, να “ιδιοσυντηρείται” και από αυτή την άποψη να έχει “διευθυντή-μάνατζερ”. Με αυτό τον τρόπο, απαλλάσσεται το κράτος από την ευθύνη που έχει για τη λειτουργία των σχολείων. Η μόρφωση, όπως και η υγεία, γίνονται ατομική υπόθεση του καθενός. Ο γονιός βάζει ακόμα μια φορά το χέρι του βαθιά στην τσέπη. Τα δικαιώματα μετατρέπονται σε… ακριβοπληρωμένες “ευκαιρίες”.
● Συγχωνεύουν σχολεία για να παραδώσουν πλευρές της λειτουργίας των σχολείων σε ιδιώτες, όπως έγινε στα νοσοκομεία, που συγχωνεύτηκαν (καθαριότητα, φύλαξη, κυλικεία).
● Φτιάχνουν μ’ αυτόν τον τρόπο σχολεία αφημένα στο έλεος της αγοράς, σχολεία πολλών ταχυτήτων, από εδώ τα “καλά”, από κει τα σχολεία των φτωχών. Θα “αξιολογείται” το σχολείο και ο εκπαιδευτικός κατά πόσο ευθυγραμμίζονται με τις επιταγές αγοράς. Ο νόμος του κέρδους όμως δε χωράει στο σχολείο.
Οι συγχωνεύσεις δεν γίνονται αποκλειστικά για οικονομικούς λόγους. Ασφαλώς υπάρχει αυτή η πλευρά του ζητήματος. Αλλά όσοι περιορίζουν την κριτική τους μόνο εκεί, αποκρύπτουν την πραγματική ουσία των καταργήσεων και δίνουν, έτσι συγχωροχάρτι, με άλλα λόγια στήριξη, στη στρατηγική του κεφαλαίου και στην κυβέρνηση.
● Να μην κλείσει κανένα σχολείο!
● Σύγχρονα δημόσια σχολεία με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
● Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.
● Δημόσια, ενιαία και δωρεάν παιδεία για όλους.
“Αυτοί που κλέβουν το φαΐ απ’ το τραπέζι»… τώρα θέλουν να κλείσουν και τα σχολεία των παιδιών!!!”
Στοχεύουν στο μέλλον και στο μυαλό των παιδιών. Ετοιμάζονται να στοιβάξουν τα παιδιά στις τάξεις σαν σαρδέλες.
Θέλουν σχολεία:
● Γιγάντια, απρόσωπα, εργοτάξια μαζικής παραγωγής αμόρφωτων καταρτισμένων απασχολήσιμων.
● Μεγάλη πελατεία για τον χορηγό.
● Με περιπλανώμενους δασκάλους – πλασιέδες.
● Και ανώνυμους μαθητές – πελάτες.
Ίσως να ανεχτήκαμε πολλά, αλλά τα παιδιά είναι το όριο! Και αν δεν νοιάζονται αυτοί, νοιάζει όλους εμάς.
Ξεσηκωθείτε να τους σταματήσουμε!».
Αρετή Κοτσολάκου