Κτήμα Φιξ
Ο ∆ήμος οφείλει να προσφέρει μια καλύτερη ποιότητα ζωής στους δημότες του, σύμφωνα με τον κ. Μαστοράκο κι έτσι κρίνεται επιτακτικό, με ένα ιεραρχημένο προγραμματισμό, να περισώσει και να αποκτήσει όσους περισσότερους ελεύθερους χώρους μπορεί. Για τον λόγο αυτό η «∆ημοκρατική Συνεργασία» υπερψηφίζει στο ∆ημοτικό Συμβούλιο κάθε πίστωση που αφορά στην αγορά από τον ∆ήμο ελεύθερων χώρων, για την κατασκευή πλατειών και χώρων αναψυχής δημόσιου χαρακτήρα. Ενέργεια που σύμφωνα με τον ίδιο προκαλεί τις επικρίσεις «πρώην συντρόφων» του.
Ιδιαίτερα για το κτήμα Φιξ, ο κ. Μαστοράκος τόνισε ότι είναι σημαντική η απαλλοτρίωση έκτασης 27 στρεμμάτων. Ωστόσο, παρά τις ενέργειες που έκανε όσο ήταν δήμαρχος, παραμένει αναπαλλοτρίωτο, έρημο και κλειστό για τους πολίτες. Τροχοπέδη στη μη αξιοποίησή του προς όφελος των δημοτών, όχι μόνο του Ηρακλείου αλλά και τον όμορων δήμων, άφησε να εννοηθεί πως στάθηκαν ενδεχομένως ενέργειες του παρελθόντος εκ μέρους της σημερινής διοίκησης. Αποκάλυψε δε, για πρώτη φορά, ότι επί υπουργίας Πετραλιά στο Πολιτισμού, η τελευταία επισκέφτηκε το Ν. Ηράκλειο, όπου είχε συνάντηση μόνο με τον επικεφαλής της τότε μείζονος μειοψηφίας Σταύρο Γεωργόπουλο και στην οποία δεν κλήθηκε ο κ. Μαστοράκος, που τότε ήταν δήμαρχος. Σύμφωνα με τον κ. Μαστοράκο απόρροια της συνάντησης αυτής ήταν η απόσυρση των χρημάτων που είχαν κατατεθεί στην Εθνική Τράπεζα από το υπουργείο Πολιτισμού για την αγορά του κτήματος Φιξ, την επικείμενη αξιοποίησή του και την απόδοσή του στους πολίτες, χωρίς να διευκρινιστεί ποτέ το γιατί.
Γκαράζ και σταθμός ΗΣΑΠ στο Ψαλίδι
Η κατασκευή σταθμού των ΗΣΑΠ στην περιοχή Ψαλίδι του Ηρακλείου και υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων στην κεντρική πλατεία της πόλης, απέναντι από τον υπάρχοντα σταθμό, που ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών, Κώστας Χατζηδάκης, είναι δυο έργα που βρίσκουν κάθετα αντίθετο τον επικεφαλής της παράταξης «∆ημοκρατική Συνεργασία».
Για τον υπόγειο χώρο στάθμευσης, χωρητικότητας 331 θέσεων, αποτελούμενο από 3 επίπεδα, που προβλέπεται να κατασκευαστεί απέναντι από τον υπάρχοντα σταθμό του ΗΣΑΠ στο Ν. Ηράκλειο, στον υπόγειο χώρο της κεντρικής πλατείας και μεταξύ των οδών Πρασίνου Λόφου, Ναρκίσσου και Σβώλου, ο επικεφαλής της παράταξης εξέφρασε τη έντονη αντίδρασή του σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Θα χάσουμε την καρδιά του Ηρακλείου, θα είναι ολέθριο για μας και τις επόμενες γενιές». Εστίασε δε στο γεγονός ότι μια τέτοια ενέργεια θα είχε ως συνέπεια τη μετατροπή του χώρου σε σταθμό συγκέντρωσης όλων των αυτοκινήτων των Βορείων Προαστίων. Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, επέδειξε ως κατάλληλο χώρο για την κατασκευή ενός τέτοιου έργου τον ηλεκτρικό σταθμό της Ειρήνης, που αποτελεί σταθμό μετεπιβίβασης.
Την αντίδρασή του όμως εξέφρασε ο κ. Μαστοράκος και για την κατασκευή του νέου σταθμού ΗΣΑΠ στη θέση Ψαλίδι, υπογραμμίζοντας ότι «δεν χρειάζεται η δημιουργία ακόμα ενός σταθμού στο Ν. Ηράκλειο, μόλις 500 μέτρα από το υπάρχον».
Το σημείο που ορίστηκε για την κατασκευή του νέου σταθμού πρέπει να αναφερθεί ότι είχε επιλεγεί προσωρινά ως σταθμός τρένου, όταν γίνονταν οι διαδικασίες ανάπλασης του ηλεκτρικού σταθμού Ν. Ηρακλείου, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι περίοικοι τότε, και το οποίο το διαβίβασαν στον κ. Μαστοράκο, ήταν οι ουρές πάρκινγκ που δημιουργούνταν έξω από τον σταθμό και οι οποίες, σύμφωνα με μαρτυρίες, έφταναν τα 300 μέτρα. Και για αυτό το έργο ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας έχει αντιπρόταση, που περιλαμβάνει την κατασκευή του σταθμού μεταξύ των σταθμών Ν. Ιωνίας και Ν. Ηρακλείου, στην οδό Κουντουριώτου, στο σημείο που υπάρχει ο σταθμός των αστικών συγκοινωνιών.
Ανθή Σουρτζή