Οριστική λύση στο πρόβλημα της διαμπερούς και υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από περιοχές κατοικίας σε Εκάλη, Καστρί και Πολιτεία, ευελπιστεί ότι θα δώσει ο Δήμος Κηφισιάς με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προωθεί.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Κανελλόπουλος
Στόχος είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας, από το τοπικό δίκτυο, στο ιεραρχημένο βασικό οδικό δίκτυο των Λεωφόρων Θησέως, Ελευθερίου Βενιζέλου και Κηφισίας, που αναμένεται, παντως, να επιβαρυνθεί σημαντικά.
Η «εύκολη λύση» της χρήσης του Ι.Χ., όπως δείχνουν και οι μετρήσεις των συγκοινωνιολόγων, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία μέσων σταθερής τροχιάς, φαίνεται πως διαμορφώνει τις συνθήκες, αλλά και τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων. Οι μετακινήσεις αυτές, από και προς βορειότερες περιοχές του Δήμου Κηφισιάς, έχουν βρει διέξοδο σε ένα παράλληλο οδικό δίκτυο, πάνω από το βασικό άξονα της ήδη κορεσμένης, σε ώρες αιχμής, κεντρικής λεωφόρου.
Έπειτα από διάστημα τριών και πλέον μηνών, κατά το οποίο ολοκληρώθηκε η διαβούλευση με τους κατοίκους των τριών Δημοτικών Ενοτήτων, ο μελετητής – συγκοινωνιολόγος του Δήμου, Θεόδωρος Μαυρογεώργης, παρουσίασε τις τελικές του προτάσεις, οι οποίες θα συζητηθούν πρώτα στα Κοινοτικά Συμβούλια των τριών Δημοτικών Ενοτήτων. Οι αποφάσεις αυτές, εν συνεχεία, θα εισαχθούν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, πριν να τεθούν τελικά προς ψήφιση από το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης, στις δύο τελευταίες συναντήσεις του, ευχαρίστησε τους κατοίκους για τη συμμετοχή και τη συνεργασία τους και επισήμανε ότι «η δημοτική αρχή οφείλει να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής τους και να προστατεύσει τη γειτονιά, για να αισθανόμαστε όλοι ασφαλείς».
Για τη σκοπιμότητα των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο κ. Χιωτάκης επισήμανε: «Η κυκλοφοριακή οργάνωση στην πόλη μας αποτελεί ένα από τα μείζονα προβλήματα καθημερινότητας, τα οποία απαιτούν άμεσες λύσεις. Η πληθυσμιακή έκρηξη του “αυτοκινήτου” που έχει κατακλύσει τους δημόσιους χώρους, έχει προκαλέσει δυσεπίλυτα προβλήματα στις πόλεις. Η ιστορία του Ενιαίου Δήμου Κηφισιάς, η φυσιογνωμία του, το φυσικό περιβάλλον, οι υποδομές που διαθέτει, μάς δίνουν το δικαίωμα να οραματιζόμαστε μια ανθρώπινη πόλη, που θα έχει ανάγκη από κατάλληλους και ελκυστικούς, για τους δημότες και του επισκέπτες της, δημόσιους χώρους.
Αυτό όμως δεν μπορεί να κατακτηθεί χωρίς να λύσουμε τα κυκλοφοριακά προβλήματα, που επηρεάζουν το σύνολο της κοινωνικής και οικονομικής ζωής. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, γι’ αυτό και δεν πρέπει να καλλιεργούνται ανεδαφικές προσδοκίες ότι με κάποιο οδικό έργο ή με τη λήψη κάποιων μέτρων, που δεν θα ενοχλήσουν κανέναν, θα λύσουμε οριστικά το πρόβλημα. Το κυκλοφοριακό θα πρέπει να μας απασχολεί διαρκώς».
Περιοχές εφαρμογής
Η πρώτη μελέτη εφαρμογής αφορά στο οδικό δίκτυο μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου – Χαρ. Τρικούπη – Κοκκιναρά – Ηροδότου – Πόντου – Παπαφλέσσα, στις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιάς και Νέας Ερυθραίας. Η δεύτερη αφορά στην περιοχή της Δημοτικής Ενότητας Εκάλης, που περιβάλλεται από τις οδούς Λ. Θησέως – Ισμήνης – Θέτιδος – Λ. Διονύσου.
Ο συγκοινωνιολόγος κ. Θεόδωρος Μαυρογεώργης, λέει στην «Α» για τους στόχους των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων: «H λογική των μελετών είναι κοινή. Η βασική μας επιδίωξη είναι να εκτρέψουμε τη διαμπερή υπερτοπική κυκλοφορία από το τοπικό, στο ιεραρχημένο οδικό δίκτυο. Στόχος είναι να αποφορτίσουμε τις γειτονιές από τη διαμπερή κυκλοφορία. Κάποιος που έχει το ένα άκρο της μετακίνησής του στο Διόνυσο ή τη Δροσιά και θέλει να πάει στην Αθήνα ή το Μαρούσι, να μη χρησιμοποιεί το οδικό δίκτυο που διέρχεται από τις γειτονιές του Δήμου Κηφισιάς, αλλά να ακολουθήσει το ιεραρχημένο δίκτυο. Αυτό, βέβαια, αφορά και στους δημότες της Κηφισιάς, όταν οι μετακινήσεις τους είναι μεγάλου ή μεσαίου μήκους».
Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στον τοπικό οδικό άξονα, μέσω της οδού Ρόδων και πέριξ της οδού Παλαιολόγου, από την Εκάλη, μέχρι το Καστρί και την Πολιτεία, συνδέονται μεταξύ τους, καθώς σε αυτές τις οδούς έχει διαμορφωθεί σήμερα ένας εναλλακτικός οδικός άξονας του ιεραρχημένου δικτύου της Λεωφόρου Θησέως, Ελ. Βενιζέλου και Κηφισίας, στη συνέχεια, που πάρα πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν για να αποφύγουν την κίνηση και το μποτιλιάρισμα. Το αποτέλεσμα και σε αυτήν την περίπτωση είναι να υπάρχει κυκλοφοριακή φόρτιση σε περιοχές κατοικίας και γειτονιάς.