Έντονες αντιδράσεις από τους όμορους Δήμους δημιουργεί η έγκριση από τον αν. υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για πλευρικά διόδια σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη.
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες από τον αν. υπουργό, ανοίγοντας τον δρόμο για την κατασκευή των διοδίων, για τα οποία εδώ και χρόνια οι Δήμοι και οι τοπικές κοινωνίες αντιτίθενται και αντιδρούν έντονα.
Το έργο περιλαμβάνει την μετατροπή του κόμβου Βαρυμπόμπης σε «δακτυλίδι» και παρεμβάσεις στους κόμβους Κηφισιάς και Καλυφτάκη.
Στην Βαρυμπόμπη αναμένεται να κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τις συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο, ενώ η σημερινή γέφυρα θα διατηρηθεί και μετά το πέρας της κατασκευής του δακτυλίου θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου. Ο εκτιμώμενος χρόνος κατασκευής είναι το 1,5 έτος.
Στον κόμβο Κηφισίας επελέγη η κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει την οδό Ιλισίων με το ρεύμα προς Αθήνα, ενώ θα γίνουν προπαρασκευαστικές εργασίες και στον κόμβο Καλυφτάκη.
Ο Δήμος Κηφισιάς ζητά αναστολή και ακύρωση της ΜΠΕ
Άμεση ήταν η αντίδραση του δήμαρχου Κηφισιάς Γιώργου Θωμάκου στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το θέμα των πλευρικών διοδίων.
Την Κυριακή 21 Ιανουαρίου ο Γιώργος Θωμάκος επικοινώνησε με τον αρμόδιο Υπουργό για τη λειτουργία των διοδίων Χρ. Σπίρτζη ενώ ο Δήμος Κηφισιάς προχωρά σε αίτηση Ακύρωσης και αίτηση Αναστολής κατά της ΜΠΕ.
Ο Γιώργος Θωμάκος με ανακοίνωσή του ενημέρωσε τους πολίτες για το θέμα τονίζοντας ότι στον Δήμο Κηφισιάς «Δεν χαλαρώνουμε ποτέ».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του δημάρχου Κηφισιάς:
«Την Κυριακή 21 Ιανουαρίου, το μεσημέρι μίλησα τηλεφωνικώς με τον αρμόδιο Υπουργό για την λειτουργία των διοδίων, Υπουργό κ. Χρ. Σπίρτζη.
Μου είπε τα εξής και οφείλω να ενημερώσω τους εκατοντάδες πολίτες που με ρωτούν:
1. Προκειμένου να απελευθερωθούν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, έπρεπε να εγκριθούν πλέον όλες οι μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ). Συγκεκριμένα για να πληρωθεί το έργο της Ιόνιας Οδού έπρεπε το κράτος να παρουσιάσει εγκεκριμένη ΜΠΕ ακόμα και για την Αττική.
2. Ισχύουν πάντα οι δεσμεύσεις του Υπουργείου για:
- Κατάργηση συμβατικών μετωπικών σταθμών διοδίων
- Μη εφαρμογή πλευρικών διοδίων
- Εφαρμογή αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων. Για τα τελευταία έχει εκπονηθεί η μελέτη και πρόκειται να δημοπρατηθεί το σύστημα εφαρμογής τους.
3. Οι κάτοικοι του Δήμου Κηφισιάς, Νέας Ερυθραίας, Εκάλης και Διονύσου τουλάχιστον, δεν θα πληρώνουν τα μελλοντικά διόδια διέλευσης από τον Δήμο τους.
Εξυπακούεται ότι ο Δήμος Κηφισιάς άμεσα θα αναθέσει την προσβολή της εγκεκριμένης ΜΠΕ με αίτηση Ακύρωσης και αίτηση Αναστολής.
Έχουμε οργανώσει τις πιο δυναμικές και αποτελεσματικές κινητοποιήσεις για το θέμα. Φτάσαμε να πραγματοποιήσουμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατοίκων στο προαύλιο του ΥΠΕΝ με θετικό αποτέλεσμα. Δεν χαλαρώνουμε ποτέ!».
Ξεκάθαρο «όχι» και από τον Δήμο Διονύσου
Άμεση ήταν και η αντίδραση του Δήμου Διονύσου στις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα των διοδίων. Ο Δήμαρχος Δ. Ζαμάνης είχε το Σαββατοκύριακο αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σπίρτζη σχετικά με το θέμα.
Ο Δήμος Διονύσου θα καταθέσει άμεσα, τις επόμενες 48 ώρες, αίτηση αναστολής και ακύρωσης της Μ.Π.Ε. στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Διονύσου συγκάλεσε την Τρίτη 23 Ιανουαρίου στις 15:00, διαπαραταξιακή σύσκεψη ενημέρωσης για το θέμα των διοδίων, παρουσία και της εντεταλμένης δικηγόρου κ. Αγγ. Χαροκόπου, προκειμένου να υπάρξει πλήρης συντονισμός των περαιτέρω ενεργειών.
«Όλοι μαζί σταματήσαμε την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων. Με την ίδια μαχητικότητα και συλλογικότητα συνεχίζουμε και σήμερα και στο μέλλον για να αποτρέψουμε την οποιαδήποτε αδικαιολόγητη και άδικη οικονομική και περιβαλλοντική επιβάρυνση των δημοτών μας και του Δήμου μας» καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο Δήμος Διονύσου.