Οι τυχεροί αναγνώστες της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ είχαν από την αρχή πρόσβαση στην έγκυρη πληροφόρηση γύρω από την κολοσσιαία επένδυση της κινεζικής εταιρείας στον Πειραιά. Από την αλησμόνητη επίσκεψη του τότε προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Χου Τζιντάο στην Ελλάδα το… μακρινό 2006, μέχρι την ολοκλήρωση των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων μετά από δέκα (10) ολόκληρα χρόνια. Αν και είναι ακόμα πολύ νωρίς, η κοινή λογική διαβεβαιώνει ότι πρόκειται πράγματι για την μεγαλύτερη και πιο επιτυχημένη ξένη επένδυση στην ελληνική ιστορία!
Κι όμως, πρόκειται παράλληλα για την πλέον δυσφημισμένη επένδυση, και μάλιστα από μια σειρά από παράγοντες που -κατά τα άλλα- έχουν ελάχιστη σχέση μεταξύ τους. Πρώτα και κύρια όσοι είχαν εύλογο συμφέρον από τη συνέχιση της μεσαιωνικής κατάστασης που επικρατούσε πάγια στο λιμάνι, με πρώτους και καλύτερους τους «εργαζόμενους», που είχαν συνηθίσει στις παχυλές αμοιβές και τα μπαχτσίσια. Φυσικά από δίπλα τους το «κόμμα του λαού», που ανέκαθεν είχε πρόβλημα να ξεχωρίσει τον εργάτη και τον μικροϋπάλληλο από τα «μεγάλα τζάκια» των εργοληπτών. Το τότε «απόκομμα» της (τέλος πάντων…) Αριστεράς και νυν κυβερνητικό κόμμα δεν θα μπορούσε να λείπει από την όμορφη παρέα! Η πλειοψηφία του παλιού και νέου πολιτικού κατεστημένου του Πειραιά όλων των βαθμίδων πλαισίωνε αυτή τη χαρούμενη νοσταλγική συντροφιά, που είχε επί μια δεκαετία αποκλειστικό της στόχο τη ματαίωση της κινεζικής επένδυσης.
Οι… επιμένοντες
Αδιαμφισβήτητος ηγέτης τους είναι ο (εν ενεργεία!) υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, που έδωσε την κορυφαία μάχη των μετόπισθεν με την ανεπανάληπτη κωλοτούμπα στη Βουλή των Ελλήνων! Οι μεγαλοπαράγοντες του Πειραιά αρχίζουν σταδιακά να προσαρμόζονται στην πραγματικότητα και προσεγγίζουν το νέο ιδιοκτήτη του ΟΛΠ για να πάρουν (αξιοκρατικά πλέον!) ένα κομμάτι της πίτας. Το μεγαλύτερο μέρος των δημοσιογράφων που γνωρίζουν τις θεαματικές αλλαγές στον Πειραιά, μεταφέρουν πλέον την αλήθεια στους αναγνώστες τους. Ένα ασήμαντο μέρος τους, δίκην του περίφημου γαλατικού χωριού, συνεχίζει επίμονα να κρατά ψηλά τη σημαία της… αντίστασης κατά της COSCO, με εξέχον παράδειγμα την εφημερίδα «Παρόν» του Μάκη Κουρή!
Ρεσιτάλ παραπληροφόρησης αποτελεί ένα μικρό σημείωμα της εφημερίδας (2/10), με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Καταπίνει και τα ναυπηγεία η COSCO».
Η λογική ερώτηση που προκύπτει για το σύνολο των αναγνωστών είναι «μα, για ποια ναυπηγεία πρόκειται;», αφού όλοι γνωρίζουμε ότι η φράση «ελληνικά ναυπηγεία» αποτελεί πια το πιο σύντομο ανέκδοτο! Ψάχνοντας τη σχετική ειδησεογραφία, βρήκαμε δυο εκτεταμένα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», με τους εύγλωττους τίτλους «Η COSCO φέρνει στον Πειραιά την ελίτ της κρουαζιέρας» και «Η COSCO ξαναχτίζει τα ελληνικά ναυπηγεία». Ειδικά από το δεύτερο κείμενο μαθαίνουμε ότι «Το πλάνο των Κινέζων για τη δημιουργία στον Πειραιά μιας κορυφαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, πέρα από τον εκσυγχρονισμό δεξαμενών στον ΟΛΠ, περιλαμβάνει μια νέα μονάδα που θα εξοπλίσει με πλωτή γέφυρα δεξαμενισμού μεγάλων ποντοπόρων πλοίων την Ψυτάλεια».
Η στρατηγική (για την Ελλάδα και την Κίνα) επένδυση των Κινέζων στο μεγάλο λιμάνι το έχει ήδη «προβιβάσει στην 39η θέση στον κόσμο, από την 93η που βρισκόταν το 2010! Όσο κι αν προσπαθούν επίμονα οι εργολάβοι της αντικινεζικής παραπληροφόρησης, το αποτέλεσμα θα τους διαψεύδει συνεχώς, θυμίζοντας την αραβική παροιμία «τα κοράκια κρώζουν, τα σκυλιά γαβγίζουν, το καραβάνι προχωρεί»!