Με μεγάλη νικήτρια την κοινοπραξία ΑΒΑξ ΑΕ – GHELLA – ALSTOM ολο-κληρώθηκε η διαδικασία αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για τη νέα Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Στις 2 το μεσημέρι της Δευτέρας 19 Οκτωβρίου στα γραφεία της Αττικό μετρό παρουσιάστηκαν η επιτροπή του διαγωνισμού και από ένας μόνο εκπρόσωπος των δύο «μονομάχων».
Εκεί ανοίχτηκαν οι προσφορές, με μειοδότρια την κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑξ, η οποία είναι πλέον αδιαφιλονίκητο φαβορί για το «χρυσό» συμβόλαιο των 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο καθιστά το έργο ως το μεγαλύτερο του Δημοσίου όλων των εποχών. Η δεύτερη κοινοπραξία ήταν η ΑΚΤΩρ ΑΤΕ – ANSALDO – HITACHI, από την πλευρά της οποίας μένει, πλέον, να διαπιστωθεί αν θα υπάρξει κάποια συνέχεια με ενστάσεις ή προσφυγές μέχρι τις τελικές υπογραφές της εν λόγω σύμβασης.
Mετά από τη θετική αυτή εξέλιξη και σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία του διαγωνισμού, η επιτροπή θα πρέπει να συντάξει το πρακτικό και αυτό να κατακυρωθεί από το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, δίνοντας οντότητα στην αναδοχή του έργου. Σύμφωνα με τον νόμο έχει οριστεί μια περίοδος 10 ημερών,στην οποία μπορούν να κατατεθούν οι όποιες ενστάσεις. Εφόσον το δεκαήμερο παρέλθει, εν συνεχεία αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος, από τον οποίο θα ζητηθούν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την ανάληψη του έργου, μεταξύ των οποίων και η εγγυητική επιστολή καλής συμμετοχής.
Η σύμβαση κατασκευής θα μεταβιβαστεί προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και προτελευταίο βήμα είναι η αποστολή της στη Βουλή, όπου θα γίνει και η πανηγυρική της παρουσίαση, όπως συνηθίζεται στα λεγόμενα «μεγάλα έργα». Πανηγυρική ημέρα, φυσικά, θα είναι εκείνη της υπογραφής του συμβολαίου μεταξύ της Αττικό μετρό Α.Ε. και του αναδόχου.
Δείτε: Στην ΑΒΑΞ ΑΕ-GHELLA–ALSTOM η Γραμμή 4 του μετρό
Η νέα γραμμή
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» σχεδιάζεται να καλύψει κυρίως πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Αθηναίων με 9 σταθμούς, καθώς και όμορων Δήμων. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και περνώντας από Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Ιλίσια και Ζωγράφου θα καταλήγει στο Γουδή. Θα έχει μήκος 12,9 χλμ. και θα περιλαμβάνει συνολικά 15 υπόγειους σταθμούς. Στη σύμβαση περιλαμβάνεται και η προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κι-νούνται χωρίς οδηγό.
Σταθμοί Ανταπόκρισης θα είναι οι Σταθμοί: Ακαδημίας (με στάση Πανεπιστήμιο – Γραμμή 2), Ευαγγελισμός (με Γραμμή 3). Στην Ακαδημία θα υπάρχει συνδετήρια υπόγεια διάβαση που θα ενώνει τη Γραμμή 4 με τη Γραμμή 2. Για την κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν 2 μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) προκειμένου να επιταχυνθεί η διάνοιξη, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο, εφόσον κριθεί απαραίτητο. Η Γραμμή 4 θα κατασκευαστεί με μοντέρνα χαρακτηριστικά, θα υπάρχει μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.
Δείτε: Μετρό – Γραμμή 4: Κι όμως… κινείται!
Οι πρώτες στάσεις
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του 1ου τμήματος, πρόκειται να κατασκευαστούν οι παρακάτω σταθμοί:
-Σταθμός Άλσος Βεΐκου, Διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων,
-Σταθμός Γαλάτσι, Διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου,
-Σταθμός Ελικώνος,
-Σταθμός Κυψέλη, Πλατεία Κυψέλης,
-Σταθμός Δικαστήρια, Διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη,
-Σταθμός Αλεξάνδρας, Διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη,
-Σταθμός Εξάρχεια, Πλατεία Εξαρχείων,
-Σταθμός Ακαδημία, Διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα,
-Σταθμός Κολωνάκι, Πλατεία Κολωνακίου,
-Σταθμός Ευαγγελισμός, Διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου,
-Σταθμός Καισαριανή, Διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
-Σταθμός Πανεπιστημιούπολη, Εθν. Αντιστάσεως,
-Σταθμός Ιλίσια, Πλατεία Κύπρου,
-Σταθμός Ζωγράφου, Πλατεία Γαρδένια, 15.Σταθμός Γουδί, Πλατεία Ελευθερίας.
-Σταθμός Γουδή, Πλατεία Ελευθερίας.
Επόμενος σταθμός: Βόρειος Τομέας
Η διαφαινόμενη ως σχεδόν σίγουρη, πλέον, απεμπλοκή της κατασκευής της Γραμμής 4, ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική επέκτασή της προς τον Βόρειο Τομέα, με μεγάλο «στοίχημα» την αποφόρτιση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης με κεντρικό άξονα την Λεωφόρου Κηφισίας, αλλά και τους γύρω δρόμους, ενώ σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει προς αυτή την κατεύθυνση και η άλλη σημαντική απεμπλοκή, αυτή της διάνοιξης της Λεωφόρου Κύμης. Προς αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε κινήθηκαν με επιτυχία, όπως αποδεικνύεται, το περασμένο διάστημα οι τέσσερις δήμαρχοι Θεόδωρος Αμπατζόγλου (Μαρούσι), Νίκος Μπάμπαλος (Ηράκλειο), Γιώργος Θωμάκος (Κηφισιά) και Τάσος Μαυρίδης (Λυκόβρυση-Πεύκη), με αλλεπάλληλες μεταξύ τους συσκέψεις, αλλά και συναντήσεις τόσο με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή όσο και με τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη.
Η επέκταση της Γραμμής 4, εκτός από την κάλυψη της Λ. Κηφισίας μέχρι τη σύνδεση της με την Αττική Οδό, θα συνεχίζει βόρειο-δυτικά και μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης, φτάνει στη Λυκόβρυση τερματίζοντας στην Εθνική Οδό. Θεωρείται ως κομβικής σημασίας για την περαιτέρω αποσυμφόρηση των οδικών αξόνων της περιοχής και κατ’ επέκταση του λεκανοπεδίου, ενώ με τερματικό σταθμό την Λυκόβρυση θα δημιουργήσει ένα νέο συγκοινωνιακό κόμβο στον Κηφισό, ως ο πρώτος σταθμός Μετρό που θα βρίσκεται τόσο κοντά στην Εθνική Οδό, με ό, τι αυτό συνεπάγεται στην αποσυμφόρηση και αυτού του βασικού οδικού άξονα.
Παράλληλα, η επέκταση θα διασυνδέει την Γραμμής 4 με τη Γραμμή 3 στο σταθμό Κατεχάκη, με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο σταθμό Κηφισίας και φυσικά με τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ στο σταθμό Μαρούσι, της οποίας έχει «ξεπαγώσει» η μελέτη για επέκταση προς Νέα Ερυθραία και Καστρί.
Η συγκεκριμένη επέκταση της Γραμμής 4 θα διαθέτει τους εξής 11 σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση (Εθνική Οδός). Θα έχει μήκος 14 χλμ. και το κόστος της εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ. €, αλλά ανυπολόγιστη αξία για την καθημερινότητα της περιοχής των βορείων προαστίων και κατ’ επέκταση του λεκανοπεδίου.
Διαβάστε: Άλλες 228 φιάλες στην Τράπεζα Αίματος του Δήμου Αμαρουσίου