Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Αμαρουσίου τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου η 1η διαβούλευση για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο Δήμο (ΣΒΑΚ), με στόχο καλύτερη ποιότητας ζωής για όλους, χωρίς αποκλεισμούς.
Στη διαβούλευση εισηγητές της μελέτης για το ΣΒΑΚ Δήμου Αμαρουσίου ήταν ο ανάδοχος του έργου Θεόδωρος Μαυρογεώργης, το μέλος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος και οι σύμβουλοι έργου για τον ανάδοχο Νικόλαος Κουτρουμπής, συγκοινωνιολόγος, μηχανικός MSC, τοπογράφος μηχανικός και Κάτια Χάγιου, αρχιτέκτων MSC.
Την έναρξη των εργασιών χαιρέτησε ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου, ο οποίος στην τοποθέτησή του έθεσε τους στόχους της διαδικασίας αυτής που είναι:
– Η εξασφάλιση της προσβασιμότητας για όλους τους πολίτες.
– Η βελτίωση των όρων ασφαλούς μετακίνησης.
– Η βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών του Δήμου, η μείωση της ρύπανσης του αέρα, της ηχορύπανσης και της κατανάλωσης ενέργειας, περιβάλλοντος και σχεδιασμού, αλλά και η τόσο αναγκαία αναβάθμιση του δημόσιου χώρου.
«Αναγκαία η συμμετοχή των πολιτών στον σχεδιασμό»
Αναφερόμενος στην παράμετρο της υφιστάμενης κατάστασης, από την τεράστια κυκλοφοριακή επιβάρυνση που δέχεται η περιοχή, έως και τις συνεχώς αυξανόμενες υπερτοπικές χρήσεις δημοσίων και ιδιωτικών φορέων, ο δήμαρχος τόνισε ότι «η θεωρητική προσέγγιση και τα μοντέλα που αφορούν τα σχέδια αστικής κινητικότητας είναι εξαιρετικά σημαντικά ως διαδικασία, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το γενικότερο περιβάλλον που επηρεάζει όλα τα επιμέρους συστήματα, προκειμένου να έχουμε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Έτσι για το Μαρούσι, αλλά και τους όμορους Δήμους κατ’ επέκταση, θεωρούνται κομβικής σημασίας για τη βιώσιμη κινητικότητα, τα έργα που αφορούν στην αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Κηφισίας, στην ένωση της πόλης με τη γραμμή Μετρό, στη διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική οδό, στη δημιουργία μεγάλων χώρων, αλλά και ελεγχόμενων θέσεων στάθμευσης και στον εκσυγχρονισμό και επάνδρωση της δημοτικής συγκοινωνίας».
Και κατέληξε λέγοντας: «Η συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό, αλλά και στην υλοποίηση των έργων είναι αναγκαία. Πρέπει οι δημότες να αποκτήσουν μια νέα κουλτούρα στα ζητήματα που αφορούν στο Δήμο τους, για παράδειγμα να σέβονται τους χώρους ειδικής σήμανσης, όπως αυτούς για το περπάτημα και το ποδήλατο που υπάρχουν ή πρόκειται να δημιουργηθούν».
Οι συμμετέχοντες
Στη 1η διαβούλευση συμμετείχαν: Ο συντονιστής των δράσεων ως εκπρόσωπος του Δήμου Αμαρουσίου, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Ευάγγελος Κάββαλος, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Σπύρος Σταθούλης, στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και ειδικότερα οι επιβλέποντες της μελέτης Ναυσικά Χατζηδάκη και Ιωάννης Χάλαρης και τα στελέχη της Ομάδας Εργασίας του ΣΒΑΚ. Επίσης, ο Δήμαρχος Πεύκης – Λυκόβρυσης Τάσος Μαυρίδης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Δημήτρης Κοκορόσκος και η Μαρία Σολωμού εκ μέρους του Δήμου Φιλοθέης Ψυχικού.
Επιπροσθέτως οι εκπρόσωποι φορέων: Βλασίδης Κωνσταντίνος (Τμήμα Περιβάλλοντος ΣΤΑΣΥ), Κρέλιος Βασίλης ( Τομεάρχης Σταθμών ΣΤΑΣΥ), Καρολεμέας Χρήστος (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ), Καραγιάννης Παντελής Αστυνόμος Β’ (Α’ Τμήμα Τροχαίας Βορειοανατολικής Αττικής ), Παπαδημητρίου Φάνης ( Διευθυντής Κυκλοφορίας «Αττική Οδός»), Σερμπής Δημήτριος ( Συγκοινωνιολόγος «Αττική Οδός»), Χατζημανώλη Αδαμαντία (ΟΑΚΑ), Μηναϊδης Σάββας (Τμ. Μελετών ΟΑΚΑ), Κορκολιάκου Κων/να (Τμήμα Δικτύου ΟΑΣΑ), Παπαδάκη Καλλιόπη (Υπουργείο Περιβάλλοντος ), Μαρλέν Μιχάλη (Τμηματάρχης ΟΑΣΑ), Αλεξανδράκης Στυλιανός (Ιατρικό Αθηνών), Κανελλοπούλου Κλεάνθη (κλινική ΙΑΣΩ),Καλαϊτζή Λίλα (Εμπορικό Κέντρο AVENUE), Κοντοπούλου Σοφία ( «Αμαρυσία Εστία»).