Σε σχέση με το 2005 έχουν ενισχυθεί οι έλεγχοι. Το 2006 η αξία των προστίμων που επιβλήθηκαν στα λεωφορεία ξεπέρασε το 1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2005 τα συνολικά έσοδα είχαν μόλις ξεπεράσει τις 550.000 ευρώ.
Η πρακτική πάντως του ΟΑΣΑ να αναθέτει τον έλεγχο του κομίστρου σε εργαζόμενους, προσφέροντάς τους ποσοστό επί των προστίμων, έχει προκαλέσει αρκετά επεισόδια. Τον τελευταίο καιρό υπήρξε σειρά καταγγελιών για ελεγκτές που, μη μπορώντας να βρουν τους συστηματικούς παραβάτες, ξεσπούσαν σε μικρά παιδιά, τα οποία κατέβαζαν από το λεωφορείο και τα άφηναν στη μέση του πουθενά. Ο ΟΑΣΑ έχει προαναγγείλει την επιβολή κυρώσεων κατά των συγκεκριμένων ελεγκτών και ισχυρίζεται ότι θα προχωρήσει σύντομα στην πρόσληψη προσωπικού που θα ασχολείται αποκλειστικά με τον έλεγχο του κομίστρου.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία της εταιρείας των λεωφορείων της ΕΘΕΛ, η λαθρεπιβίβαση αποτελεί βασική αιτία οικονομικής αιμορραγίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα του 2005 υστέρησαν κατά 9,8 εκατ. ευρώ έναντι του προϋπολογισμού του έτους εξαιτίας κυρίως των λαθρεπιβατών.