Στόχος της Ε.Ε. είναι, ως το τέλος του 2008, τουλάχιστον το 25% των συνολικών φορολογικών εσόδων από τα τέλη ταξινόμησης και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας να προέρχονται από το βασιζόμενο στο διοξείδιο του άνθρακα στοιχείο και ως το 2010 το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 50%.
Σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Γεωργίου Παπαστάμου, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για θέματα επιχειρήσεων και βιομηχανίας Γκίντερ Φερχόιγκεν απάντησε ότι η φορολόγηση των αυτοκινήτων μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τις αποφάσεις των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τις αγορές τους, ώστε να στηριχθεί η προώθηση αυτοκινήτων με υψηλή απόδοση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στις οδικές μεταφορές οφείλεται περίπου το 1/5 των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τα επιβατηγά αυτοκίνητα να ευθύνονται σε ποσοστό 12%. Και παρά τις σημαντικές αλλαγές στην τεχνολογία κατασκευής των αυτοκινήτων, τα αποτελέσματα δεν κρίθηκαν αρκετά ικανοποιητικά.
Έτσι, ενώ στην Ε.Ε. των 25 οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μειώθηκαν κατά περίπου 5% την περίοδο 1996-2004, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 26%. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο επανεξετάζεται η κοινοτική στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τα επιβατηγά αυτοκίνητα και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα.