Οι διαφημιστικές εταιρίες πέρασαν στην… αντεπίθεση
Τα… ανησυχητικά νέα για την ανεξέλεγκτη υπαίθρια διαφήμιση κινητοποίησαν επιχειρηματίες του χώρου, οι οποίοι είτε έσπευσαν στους διάφορους αρμόδιους προκειμένου να υπερασπισθούν τα… κεκτημένα, είτε προσπάθησαν να καταθέσουν τη δική τους άποψη για το θέμα.
Έτσι, αντιπροσωπεία της Ένωσης Εταιρειών Επικοινωνίας και Διαφήμισης Ελλάδας (ΕΔΕΕ) συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Θάνο Μωραΐτη, αναλύοντάς του την οικονομική, επιχειρηματική και πρακτική πλευρά του ζητήματος. Στην ίδια συζήτηση «έπεσε στο τραπέζι» και η πρόταση να υιοθετηθεί ένα σύστημα barcode για το «νοικοκύρεμα» του θέματος της χωροθέτησης των πινακίδων σε λεωφόρους, οδικές αρτηρίες και άλλες οδούς.
Ταυτόχρονα, σε μια προσπάθεια αντίδρασης στα όσα κυοφορούνται τελευταίως, η Πανελλαδική Ένωση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας & Υπαίθριας Διαφήμισης «Ερμής» πέρασε στην «αντεπίθεση», γεμίζοντας τους δρόμους με πινακίδες και αφίσες που μιλούσαν για το πλήγμα που υφίσταται ο κλάδος, προβάλλοντας μάλιστα τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν, στην περίπτωση που εφαρμοσθούν οι νόμοι του κράτους! Στην κίνηση της εν λόγω Ένωσης αντέδρασαν περισσότεροι από 80 σύλλογοι και κινήσεις πολιτών, οι οποίοι εξέδωσαν την εξής ανακοίνωση:
«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ»
Το κακόγουστο σίριαλ της παραμονής των παράνομων υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων στη θέση τους, παρά τις κυβερνητικές διακηρύξεις και τις δικαστικές αποφάσεις, συνεχίζεται. Η σύγχρονη αυτή εκδοχή της Λερναίας Ύδρας έχει στοιχίσει τη ζωή δεκάδων ανθρώπων -κυρίως νέων- τα τελευταία χρόνια.
Με αγανάκτηση παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες τη διαφημιστική καμπάνια που πραγματοποιεί εκ μέρους των εμπλεκομένων εταιρειών η Ένωσή τους ΕΡΜΗΣ.
Γιατί:
- Χρησιμοποιούν το μαύρο χρώμα του πένθους, του πένθους που εμείς και οι φίλοι μας γνωρίσαμε εξ αιτίας τους, σαν μέσο για να δείξουν τον πόνο τους για την ενδεχόμενη μείωση των κερδών τους.
- Χρησιμοποιούν την υπαίθρια διαφήμιση για να διεκδικήσουν τη συνέχιση και των παράνομων δραστηριοτήτων τους, για τις οποίες έχει πολλές φορές αποφανθεί τελεσίδικα η Δικαιοσύνη.
- Αντιπαραθέτουν προκλητικά στους δεκάδες νεκρούς, τους «20.000 ανέργους» που δήθεν θα προκύψουν από την απαγόρευση, θέλοντας να μας εξοικειώσουν με τον θάνατο σαν παράπλευρη συνέπεια της οικονομικής δραστηριότητας και των κερδών τους. Ανεργία η θάνατος, ιδού το δίλημμα του Νεοέλληνα.
- Στηρίζεται στο ψέμα: ούτε στην Ευρώπη επιτρέπεται κάθε είδους υπαίθρια διαφήμιση, ούτε εδώ κανείς ζήτησε την παντελή κατάργησή τους. Αλλοίμονο, γνωρίζουμε καλά σε ποια κοινωνία ζούμε.
Υπάρχει κάτι που οι διαφημιζόμενοι-διαφημιστές αγνοούσαν, αγνοούν και προκλητικά θέλουν να συνεχίσουν να αγνοούν: ότι υπάρχουν κανόνες και νόμοι που ορίζουν το πού και πώς και για αυτό το θέμα. Δεν υπάρχει μόνο ο νόμος του κέρδους που συνοδεύεται από τον φόρο αίματος.
Απορούμε πώς ο υπουργός Δικαιοσύνης και ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας που, με πρόσφατες εγκυκλίους τους
έθεσαν το θέμα των παρανομιών γύρω από την υπαίθρια διαφήμιση, παρακολουθούν απαθείς αυτή την προκλητική και προσβλητική για τη μνήμη τόσων χαμένων ζωών καμπάνια. Ίσως έτσι να είναι καλύτερα: να γίνει το αίσχος δημόσιο.
Από τη μεριά μας θέλουμε απλά να δηλώσουμε πως το πάρτι θα τελειώσει».
Ποιοι απαρτίζουν τον «Ερμή»
Η ‘Ενωση «Ερμής» δημιουργήθηκε το 1991 και σε αυτήν μετέχουν τα ισχυρότερα ονόματα στον χώρο της υπαίθριας διαφήμισης, τα οποία εκμεταλλεύονται διαφημιστικά λιμάνια, σταθμούς λεωφορείων και άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, περίπτερα, αθλητικά κέντρα κ.ά.
Το διοικητικό συμβούλιό της είναι πενταμελές και σε αυτό συμμετέχουν οι κ.κ. Chris Bojanovic (managing director της Affichage Hellas) στη θέση του προέδρου, Γεώργιος Βήλος (general manager της Remedy) στη θέση του 1ου αντιπροέδρου, Αθανάσιος Ανδριόπουλος (managing director της Master Media System) στη θέση του 2ου αντιπροέδρου, Λεωνίδας Λεωνίδου (δικηγόρος) στη θέση του γραμματέα και Αντώνης Βλάχος (διευθυντής ανάπτυξης δικτύου Affichage Hellas) στη θέση του ταμία.
Το παραδέχονται και οι ίδιοι!
Πάντως και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες της υπαίθριας διαφήμισης παραδέχονται ότι στον χώρο… ενδημούν και παραβάτες. Σε σχόλιό του σε περιοδικό του χώρου της διαφήμισης, ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (ΕΕΔΕΒΕ) Ντίνος Κωστόπουλος αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «ανάμεσα στους παραβάτες υπάρχουν πολλές εταιρείες υπαίθριων διαφημίσεων που τηρούν τη μέχρι τούδε ισχύουσα νομοθεσία…». Το ζήτημα, βέβαια, είναι πόσοι από τους… άλλους, τους κακούς επιχειρηματίες, δεν την τηρούν.