Κατά μέτωπο επίθεση στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας τόσο για το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων από τις 11 Μαΐου, όσο και για τις τρέχουσες συνθήκες εκπαίδευσης που διαμορφώθηκαν λόγω της καραντίνας για τον κορωνοϊό, εξαπολύει με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη «Εκτός των Τειχών Αμαρουσίου», ζητώντας το άνοιγμα των σχολείων μόνο εφόσον τηρηθούν όλες οι προϋποθέσεις και μέτρα για την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αναλυτικά, η εκτενής ανακοίνωση της παράταξης, την οποία υπογράφει ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Πολυχρονιάδης:
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το ΥΠΑΙΘ, υπό συνθήκες πανδημίας και καραντίνας, δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να στηρίξουν εκπαιδευτικούς και μαθητές που παλεύουν μόνοι τους να κρατήσουν άσβεστη την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση.
Από τις 11-3- 2020, δηλ. μετά την υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας των σχολείων, έχουν αφήσει τους εκπαιδευτικούς των Δημόσιων Σχολείων της χώρας, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη, να σηκώνουν μόνοι τους την τεράστια προσπάθεια να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Ν.Δ. άφησαν γονείς και μαθητές ν’ αγωνίζονται να παρακολουθήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τα λιγοστά και συνήθως ανεπαρκή μέσα που διαθέτει κάθε οικογένεια!
Όπως αποδείχτηκε μετά την προσπάθειά τους να δείξουν ότι τάχα ενδιαφέρονται για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των μαθητών και των σχολείων, δεν σκοπεύουν να δώσουν ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και να καταδικάσουν στη συνεχή υποχρηματοδότηση και διάλυση το Δημόσιο Σχολείο με βάση το εκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο που εισηγούνται για ψήφιση στη Βουλή. Μάλιστα στη τελευταία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου βάζουν στο παιχνίδι και τους Δήμους, προτείνοντάς τους να δώσουν από τους δημοτικούς προϋπολογισμούς τους έκτακτη επιχορήγηση προς τις σχολικές επιτροπές, την οποία τελικά θα πληρώσουν οι δημότες!
Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες, στηρίζουν τους μαθητές τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με όλα τα μέσα, πολλές φορές σε βάρος της προσωπικής και οικογενειακής τους ζωής. Ταυτόχρονα απαιτούν με αποφάσεις των Σωματείων τους να ικανοποιηθούν τα αιτήματα για την κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των ελλείψεων σε τεχνικό εξοπλισμό, που αντιμετωπίζουν οι ίδιοι και οι οικογένειες των μαθητών τους. Παράλληλα από την στιγμή της ανακοίνωσης της εισαγωγής του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης διεκδικούν με αποφάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών – σωματείων τους την ΑΠΟΣΥΡΣΗ του νομοσχεδίου αυτού και την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση.
Συμπαρατασσόμαστε μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τα σωματεία τους στις διεκδικήσεις τους για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και σχολείο δημοκρατικό χωρίς ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση.
Για το ζήτημα της ενίσχυσης των οικογενειών των μαθητών και των σχολείων με ηλεκτρονικό εξοπλισμό δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας σε οποιαδήποτε προσπάθεια εμπλοκής των Δήμων ή ιδιωτών χορηγών σε αυτή τη διαδικασία και καλούμε τη Δημοτική αρχή Αμαρουσίου να μην εμπλακεί με κανέναν τρόπο σε ανάλογες διαδικασίες που εντείνουν την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών από Δήμο σε Δήμο. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να εξασφαλίσουν άμεσα και με ενιαίο τρόπο για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία της πόλης μας και όλης της χώρας όλα τα αναγκαία μέσα: Εξοπλισμό (tablet ή laptop) και δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet με ευθύνη αποκλειστικά του υπουργείου Παιδείας, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τα ανταποδοτικά των Δήμων, που είναι μια ακόμη φορολόγηση του λαού μας, ούτε από ταμεία των σχολικών επιτροπών, των οποίων τα έσοδα από τις κρατικές επιχορηγήσεις έτσι κι αλλιώς έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια κατά 60-70%. Καμία εμπλοκή ιδιωτών -χορηγών στον εξοπλισμό των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Για το ζήτημα του σταδιακού από της 11 Μαΐου ανοίγματος των σχολείων που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε ότι δεν θα ανεχθούμε την κοροϊδία και τα παιχνίδια της κυβέρνησης σε βάρος της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Τα σχολεία να ανοίξουν μόνο αν πληρούνται όλοι οι όροι για την ασφάλεια της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Σε πόσα σχολεία υπάρχουν μόνιμες καθαρίστριες αυτή τη στιγμή στον Δήμο μας και σε κάθε Δήμο της χώρας; Πόσα τ.μ. είναι κατά μέσο όρο η κάθε τάξη για να μπορεί να χωρέσει με ασφάλεια και με αποστάσεις 15 μαθητές κι έναν διδάσκοντα; Υπάρχει επαρκής αριθμός αντισηπτικών, γαντιών και μασκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα διανέμονται δωρεάν;
Απαιτούμε από το κράτος και τον Δήμο προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία:
1.Αποσυμφόρηση των αιθουσών δια της μείωσης των μαθητών σε επτά ανά τμήμα σε αίθουσες των 40 τ.μ. (5 τ. μ. ανά άτομο μαζί με τον διδάσκοντα).
Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους πώς εναρμονίζονται οι υγειονομικές με τις παιδαγωγικές – διδακτικές ανάγκες για ολιγομελή τμήματα. (Αυτά, όμως, είναι για τις δημοκρατικές και πολιτισμένες κοινωνίες του μέλλοντος. Για την ώρα, χρήματα υπάρχουν μόνο για πυραύλους, για πληρωμένους κονδηλοφόρους, για τους ιδιώτες καναλάρχες και για τους κομματικά ημέτερους επιχειρηματίες προσκείμενους στην κυβέρνηση της Ν.Δ.).
Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους ότι η λύση στο πρόβλημα της ανεργίας των εκπαιδευτικών – οι μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών – είναι ταυτόχρονα και λύση στο υγειονομικό και παιδαγωγικό – διδακτικό πρόβλημα.
2.Εξασφάλιση από την πολιτεία δωρεάν μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.
3.Αποφυγή του υπερβολικού συνωστισμού με κυλιόμενη σχολική παρουσία για κάθε τάξη (μέρα παρά μέρα).
4.Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Σχολεία και Νηπιαγωγεία).
5.Μόνιμοι διορισμοί εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα Λύκεια – Γυμνάσια και Δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).
6.Ειδική εξαίρεση μαθητών και άδειες μετ’ αποδοχών εκπαιδευτικών που οι ίδιοι ή συγγενικά πρόσωπα με τα οποία βρίσκονται υπό την ίδια στέγη ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδικές άδειες μετ’ αποδοχών για γονείς που έχουν παιδί που πρέπει να παραμείνει στο σπίτι.
7.Άμεση αγορά και αντικατάσταση των θρανίων των Λυκείων – Γυμνασίων και Δημοτικών Σχολείων με ατομικά θρανιοκαθίσματα που δεν υπάρχουν σε κανένα Δημόσιο Σχολείο της χώρας και αντίστοιχη μέριμνα για τα Νηπιαγωγεία σύμφωνα με τις προτάσεις των Νηπιαγωγών.
8.Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο των χώρων των Δημόσιων Σχολείων και Νηπιαγωγείων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές.
-Για ποιο από τα παραπάνω έχει μεριμνήσει η «υπεύθυνη» και «προετοιμασμένη» κυβέρνηση της Ν. Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αλλά και οι Περιφέρειες και οι Δήμοι της χώρας;
-Πάλι πολιτική στον αυτόματο πιλότο; Πάλι το μπαλάκι στον εργαζόμενο λαό;
Για το ζήτημα του κατάπτυστου – αντιλαϊκού & αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου της κυβέρνησης της Ν. Δ. και του ΥΠΑΙΘ απαιτούμε την άμεση απόσυρσή του. ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΜΑΖΙ γονείς, εκπαιδευτικοί, φοιτητές και μαθητές διεκδικούμε από την πολιτεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ΠΑΙΔΕΙΑ για όλους».