Την ώρα που συνολικά 855 μαθητές της 6ης Δημοτικού από τα σχολεία του Αμαρουσίου έχουν το δικαίωμα να μπουν στην κληρωτίδα για 72 θέσεις στο 1ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου, το οποίο πρόσφατα με ΦΕΚ χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας ως «Πειραματικό», με δεκάδες παιδιά να «αναγκάζονται» να πάνε σε όμορα σχολεία της πόλης, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις -ακόμη και τις νομικές- πολλών γονέων, το θέμα απασχόλησε σε εκτενή προ ημερησίας διατάξεως το Δημοτικό Συμβούλιο, στη συνεδρίαση της Τρίτης 12 Απριλίου.
Σε αυτήν, ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου επανέλαβε την αντίθεσή του στη μετατροπή των δύο σχολείων σε «Πειραματικά» με τον τρόπο που γίνεται, παρά το «αυξημένο ενδιαφέρον» από γονείς για συμμετοχή των παιδιών τους, όπως ανέφερε, ενώ ενημέρωσε για δικαστικές προσφυγές αρκετών εξ αυτών που διαφωνούν με την απόφαση. Παράλληλα, ο δήμαρχος ζήτησε από τα μέλη του Σώματος και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να προτείνουν, αν έχουν, οποιαδήποτε βιώσιμη εναλλακτική λύση για στέγαση των δύο «Πειραματικών» σχολείων αλλού, εκτός από τον σημερινό ιστορικό χώρο επί της Λ. Κηφισιάς, ενώ επανέλαβε τον προβληματισμό του για το τι μέλλει γενέσθαι με τη «διανομή» των υπόλοιπων μαθητών στα σχολεία της ευρύτερης περιοχής.
Η «αμήχανη» στάση της δημοτικής Αρχής για το θέμα (σ.σ. για το οποίο είχε δηλώσει άγνοια όταν στην προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το είχε αναδείξει η μείζων μειοψηφία), συνεχίστηκε όταν ο επικεφαλής της παράταξης ΜΑΡΟΥΣΙ ΜΠΟΡΕΙΣ Νώντας Γαρδέλης, πρότεινε να ακολουθηθεί το παράδειγμα με την αντίστοιχη περίπτωση στον Δήμο Αθηναίων και να εκδοθεί ψήφισμα του Σώματος κατά της μετατροπής των δύο σχολείων σε «Πειραματικά». Μάλιστα, προέκτεινε την πρότασή του, ζητώντας να συμπεριληφθεί στο τελικό κείμενο η ρητή δέσμευση του Δήμου ότι θα παράσχει έμπρακτη νομική στήριξη στις δικαστικές προσφυγές μερίδας γονέων κατά της απόφασης του Υπουργείου Παιδείας, με τους εκπροσώπους τόσο της μείζονος όσο και της ελάσσονος μειοψηφίας να επικροτούν την πρόταση. Την αντίθεσή τους στη μετατροπή των σχολείων σε «Πειραματικά» εξέφρασαν η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού Σοφία Γερουλάνου, καθώς και ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αμαρουσίου Δημήτρης Πολυχρονιάδης.
Το λιτό και «ασαφές» ψήφισμα
Μετά από έντονη συζήτηση, το τελικό κείμενο του ψηφίσματος, το οποίο διανεμήθηκε στα μέλη του Σώματος τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας, ήταν λιτό και με «θολή» αναφορά περί στήριξης των γονέων και των μαθητών, οι οποίοι διαμαρτύρονται τόσο για τη διατάραξη του οικογενειακού προγραμματισμού και τη διασπορά των παιδιών σε σχολεία σε μακρινές τοποθεσίες, όσο και στο ψυχολογικό μέρος (φίλοι, παρέες κ.λπ.).
Συγκεκριμένα το ψήφισμα αναφέρει τα εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αμαρουσίου, ψηφίζει τη μη κατάργηση του 1ου Γυμνασίου και του 1ου Γενικού Λυκείου και τη μετατροπή αυτών σε Πειραματικά. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας ν’ αναθεωρήσει τη συγκεκριμένη απόφαση και δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι θα στηρίξουμε τις οικογένειες και τους γονείς».
«Δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην κατανομή»
Σύμφωνα, πάντως, με δηλώσεις του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Παναγιώτη Σαγρή, δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την κατανομή των μαθητών που δεν θα φοιτήσουν στο «Πειραματικό» 1ο Γυμνάσιο στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής και βάσει των ορίων που ισχύουν σήμερα, με αποδέκτες το 2ο, 5ο και 6ο Γυμνάσια της πόλης, ενώ παιδιά που βρίσκονται στην περιοχή του ΚΑΤ θα απορροφηθούν από Γυμνάσια του όμορου Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης. Παράλληλα, υπάρχουν αρκετοί γονείς που προτίμησαν να μη μπουν στην κληρωτίδα, δηλώνοντας ήδη τα παιδιά τους σε άλλη σχολική μονάδα.
Ωστόσο, παρά τη δεδομένη κατανομή των παιδιών σε άλλα σχολεία, ο προβληματισμός για ενδεχόμενες συνθήκες «υπερφόρτωσης» στις σχολικές αίθουσες από την ερχόμενη χρονιά παραμένει και διατυπώθηκε και δια στόματος δημάρχου στη συνεδρίαση, ενώ προς το παρόν δεν διαφαίνεται να υπάρχει πιθανότητα να υπάρξει κάποια «μεταβατική» περίοδος 1-2 ετών για την εφαρμογή της απόφασης, ώστε να έχουν χρόνο οι γονείς των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού να κάνουν τον οικογενειακό προγραμματισμό τους.
Διαμαρτυρία των καθηγητών του 1ου Λυκείου
Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση από τους μόνιμους και μη εκπαιδευτικούς του 1ου Λυκείου Αμαρουσίου προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την υφυπουργό Ζέτα Μακρή, τον δήμαρχο Αμαρουσίου Θεόδωρο Αμπατζόγλου και τους Συλλόγους Γονέων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «απλά και αναιτιολόγητα πληροφορηθήκαμε τις αλλαγές, δίχως να έχουμε ενημερωθεί εγκαίρως».
Ανάμεσα στα άλλα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών αναρωτιούνται:
• Γιατί επελέγη το 1ο Λύκειο Αμαρουσίου να χαρακτηριστεί Πειραματικό, ευρισκόμενο δίπλα με το Πρότυπο Σχολείο των Αναβρύτων; Γιατί επελέγη ένα σχολείο που εξυπηρετεί την ίδια μεγάλη χωροταξική ακτίνα από ιδρύσεώς του, για να διώξει τους μαθητές σε σχολεία που βρίσκονται 2,5 – 3 ή και περισσότερα χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους;
• Γιατί επελέγη το 1ο Λύκειο Αμαρουσίου, ένα σχολείο συσταθέν το 1924, ιστορικό μεν αλλά χωρίς τις σύγχρονες προδιαγραφές που απαιτεί ένα Πειραματικό δε, δηλαδή χωρίς αίθουσες διδασκαλίας, προβολών, συνεδριάσεων, εργαστήρια, γυμναστήρια, διαδραστικούς πίνακες, βιβλιοθήκη και γενικά την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή;
• Πόσο άραγε η Τοπική Κοινωνία πρόκειται να ωφεληθεί, όταν θ’ αναγκαστεί να μετεγγράψει τα παιδιά της σε άλλα σχολεία του Δήμου ή γειτονικών περιοχών και θα πρέπει αυτά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις καθημερινά από και προς το σχολείο;
• Πόσο ωφελημένη θα βγει η μέση οικογένεια της περιοχής με τα νέα δεδομένα και πόσο αυτά δεν θα ανατρέψουν τον οικογενειακό της προγραμματισμό; Πόσο εύκολα θα βρει λύσεις, βιώσιμες και λειτουργικές για τα παιδιά της, τώρα που θα γειτνιάζουν με ένα σχολείο στο οποίο όμως δεν θα έχουν πρόσβαση;
• Τι όφελος θα έχουν τα γειτονικά σχολεία του Αμαρουσίου, οι μαθητές τους και οι οικογένειές τους, όταν αυτά θα επιβαρυνθούν με τους επιπλέον μαθητές σε υπερπλήρη τμήματα, ελλείψει αιθουσών και λοιπών υποδομών;
Παράλληλα, προσθέτουν ότι «οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό» και αναρωτιούνται:
• Γιατί όλοι οι οργανικά ανήκοντες στο σχολείο εκπαιδευτικοί οδηγούμαστε σε απώλεια της οριστικής μας τοποθέτησης, ένα τόσο σημαντικό εργασιακό μας δικαίωμα και αναγκαζόμαστε να βιώνουμε καθεστώς διαρκούς εργασιακής ανασφάλειας, καθώς όσοι από εμάς παραμείνουμε θα εργαζόμαστε στο σχολείο επί θητεία;
• Γιατί καλούμαστε εκ νέου, μαζί με τους υπεράριθμους, να αναζητήσουμε αλλού τοποθέτηση ή να τεθούμε στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, καλύπτοντας κενά και διδάσκοντας αντίστοιχα σε ένα, δύο και τρία σχολεία;