Σκληρή επίθεση κατά της διοίκηση Πατούλη εξαπολύει με ανακοίνωσή της η παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ, με επίκεντρο τις δύο σημαντικές αποφάσεις που ελήφθησαν από ένα ελλιπέστατο Δημοτικό Συμβούλιο μετά τα μεσάνυχτα κατά τη συνεδρίαση της Τρίτης 31 Ιουλίου.
Η πρώτη απόφαση αφορούσε την αρχιτεκτονική μελέτη για την διαμόρφωση της πλατείας Ευτέρπης μόλις ολοκληρωθεί το υπόγειο πάρκινγκ, η οποία παρουσιάστηκε από την αρχιτέκτονα που την επιμελήθηκε. Η ανάπλαση αφορά 60 τ.μ., με την λειτουργία αναψυκτηρίου, για την οποία, μάλιστα, ο Δήμος θα διαθέσει από τα ταμεία του το ποσό των 450.000 €. Στην συζήτηση του θέματος, μάλιστα, ο γ.γ. του Δήμου Γιώργος Διδασκάλου τόνισε ότι «το έργο κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ βρίσκεται σε στάδιο ολοκλήρωσης, υπογράμμισε ότι η Πολεοδομία έχει εγκρίνει την άδεια για την διαμόρφωση του επάνω μέρους της πλατείας και κάλεσε το Σώμα να εγκρίνει την μελέτη που παρουσιάστηκε, «ώστε το έργο να ολοκληρωθεί».
Η δεύτερη αφορά την κατά πλειοψηφία έγκριση από το Σώμα της διενέργειας διαγωνισμού για ανάθεση σε ιδιωτική εταιρία του δημοτικού οδοφωτισμού του Αμαρουσίου για 12 χρόνια και την πρόσληψη ειδικού συμβούλου για την παρακολούθηση της σύμβασης.
Η αντίδραση της μείζονος
Τα δύο θέματα προκάλεσαν την έντονη αντίδραση και καταιγισμό ερωτήσεων από τους δημοτικούς συμβούλους της μείζονος μειοψηφίας, οι οποίοι και ψήφισαν αρνητικά, μαζί με την ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ.
Η παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ εξέδωσε στη συνέχεια ανακοίνωση, κάνοντας λόγο για «μεταμεσονύχτιες αποφάσεις που αλλοιώνουν την φυσιογνωμία της πόλης», στηλιτεύοντας την ανάθεση σε ιδιώτες σημαντικών λειτουργιών της πόλης και τονίζοντας ότι «πρέπει να σταματήσει η νεοφιλελεύθερη πορεία της διοίκησης Πατούλη που αξιοποιεί όλο το μνημονιακό νομοθετικό πλαίσιο, απαξιώνοντας τον δημόσιο τομέα με θλιβερές συνέπειες για τους πολίτες».
Η ανακοίνωση της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας έχει ως εξής:
«Με τη θετική ψήφο μόλις εννέα παρόντων δημοτικών συμβούλων από τους είκοσι πέντε της παράταξης Πατούλη και την αρνητική έξι δημοτικών συμβούλων της μειοψηφίας, σε μεταμεσονύκτια συνεδρίαση στις 31-7-2018 το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε δύο σημαντικές αποφάσεις που θα καθορίσουν με αρνητικό πρόσημο το μέλλον και τη φυσιογνωμία της πόλης μας τις επόμενες δεκαετίες.
Η πρώτη αφορά τη διαμόρφωση της πλατείας Ευτέρπης πάνω από το γκαράζ που κατασκευάζεται στον ΗΣΑΠ από ιδιωτική εταιρία με σύμβαση παραχώρησης-εκμετάλλευσης 29 χρόνων (ΣΔΙΤ). Σύμφωνα με την απόφαση αυτή δρομολογήθηκε η δημιουργία παράνομου «αναψυκτηρίου» 60 τ.μ επί της πλατείας που θα δοθεί, κατά πάσα πιθανότητα, προς εκμετάλλευση στον εργολάβο που κατασκευάζει το γκαράζ.
Δωράκι επίσης στον εργολάβο είναι και το ποσό των 450.000 € που θα διαθέσει από ίδιους πόρους ο Δήμος για τη διαμόρφωση της πλατείας, ενώ αυτό ήταν, κατά σημαντικό μέρος, υποχρέωση του εργολάβου.
Η ζημιά στη φυσιογνωμία της πόλης από τη μετατροπή της κεντρικής της πλατείας σε ένα απέραντο καφενείο είναι προφανής. Όπως προφανής θα είναι και η ζημιά στα παρακείμενα καταστήματα που ασκούν την ίδια δραστηριότητα.
Η δεύτερη αφορά τη διενέργεια διαγωνισμού για την εκχώρηση του οδοφωτισμού της πόλης σε ιδιώτη για 12 χρόνια καθώς και την πρόσληψη ειδικού συμβούλου για την παρακολούθηση της σύμβασης. Το ύψος και των δύο συμβάσεων προϋπολογίζεται στο ποσό των 17,5 εκ. και θα πληρωθεί από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττει ο Δήμος από τους Δημότες. Υποτίθεται ότι το ποσό αυτό θα εξοικονομηθεί από την οικονομικότερη λειτουργία του οδοφωτισμού, αλλά και αυτό δεν είναι εύκολα μετρήσιμο.
Το θέμα δεν είναι ο εκσυγχρονισμός ή όχι του δικτύου αλλά η ιδιωτικοποίηση μιας σημαντικής υπηρεσίας του Δήμου, που αφορά την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, σε ιδιωτική εταιρία, με σκοπό την κερδοφορία της. Χρήματα δηλαδή που τελικά θα πληρώσουν τελικά οι Μαρουσιώτες, μέσω των ανταποδοτικών τελών, στον ιδιώτη εργολάβο.
Η απόφαση πάρθηκε παρά τις αντιρρήσεις του Σωματείου των Εργαζομένων που αποχώρησε νωρίτερα από τη συνεδρίαση λόγω του προχωρημένου της ώρας, χωρίς να του δοθεί από το Προεδρείο το δικαίωμα να τοποθετηθεί νωρίτερα .
Η ιδιωτικοποίηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο και των υπολοίπων ιδιωτικοποιήσεων που αλλοιώνουν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του Δήμου και παραδίδουν κρίσιμες υπηρεσίες για την ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και τη λειτουργικότητα της πόλης σε ιδιώτες.
Αυτές είναι η υπέργεια και υπόγεια στάθμευση των αυτοκινήτων, η συντήρηση πάνω από 100 οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου, η φύλαξη των εγκαταστάσεων του, Δ η μεταφορά των ογκωδών στο ΧΥΤΑ, η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων και τώρα ο οδοφωτισμός.
Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών οδηγούν στην απαξίωση του δημόσιου τομέα με θλιβερές συνέπειες για τους πολίτες όπως αυτές που βιώσαμε πρόσφατα με τις φονικές πυρκαγιές. Η πορεία αυτή που ξεκίνησε πριν μια εικοσαετία στην Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να αναστρέφεται προς την επαναδημοσιοιποίηση.
Εκείνο που είναι σίγουρο πως πρέπει να σταματήσει στο Δήμο μας είναι η πορεία της διοίκησης Πατούλη που πιστή στις νεοφιλεύθερες συνταγές της ΕΕ και του Φούχτελ παραδίδει το Δήμο και τη δημοτική γη σε ιδιωτικά συμφέροντα, αξιοποιώντας όλο το μνημονιακό νομοθετικό πλαίσιο που παραμένει άθικτο και από τη σημερινή Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ».