Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17- 4 – 2013 σύσκεψη – κοινή συνεδρίαση των Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π. Ε. Αμαρουσίου, της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Αμαρουσίου , της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Λυκόβρυσης – Πεύκης, της Ένωσης Συλλόγων Γονέων – Κηδεμόνων Κηφισιάς και της Ένωσης Γονέων – Κηδεμόνων Πεντέλης στο 1ο Δημ. Σχ. Αμαρουσίου, ύστερα από πρόσκληση – κάλεσμα του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π. Ε. Αμαρουσίου (στη σύσκεψη είχε προσκληθεί και η Β΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής το Δ.Σ. της οποίας δεν προσήλθε).
Στη σύσκεψη – συζήτηση (η οποία ήταν ανοιχτή και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί – μέλη του Συλλόγου μας και εκπρόσωποι γονέων από Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής) κατατέθηκαν απόψεις και αναπτύχθηκε πλούσιος διάλογος και προβληματισμός γύρω από τα προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και της λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής.
Κοινές ήταν οι διαπιστώσεις για την αναγκαιότητα κοινής αντίδρασης και αντίστασης του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος ενάντια στην ανάλγητη – αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται από τις μνημονιακές κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, καταδικάζοντας τη Δημόσια Εκπαίδευση στην υποχρηματοδότηση και τη διάλυση, με στόχο την ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου.
Στη συζήτηση τέθηκαν και συζητήθηκαν τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα των Δημόσιων Σχολείων των Δήμων Αμαρουσίου, Πεύκης, Κηφισιάς και Πεντέλης, τα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών επιτροπών, οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, το περιεχόμενο σπουδών του «νέου σχολείου» που εφαρμόζεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η ανυπαρξία οργανωμένου πλαισίου (εγκαταστάσεις, τραπεζοκόμοι) για τη σίτιση των μικρών μαθητών, το ζήτημα της «αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών που εισηγείται το ΥΠΔΒΜΘ, τα προβλήματα της ειδικής αγωγής και ιδιαίτερα το ζήτημα της αντιμετώπισης με κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες του νέου γύρου καταργήσεων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και συγχωνεύσεων – καταργήσεων – υποβιβασμών σχολικών μονάδων που προωθεί το ΥΠΔΒΜΘ, στο πλαίσιο της μνημονιακής εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθείται..
Κοινός τόπος υπήρξε η αναγκαιότητα μαζικών – ενωτικών πρωτοβουλιών αντίδρασης και αντίστασης – ανατροπής των πολιτικών αυτών που πλήττουν το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ιδιωτικοποιώντας τις λειτουργίες της, ρίχνοντας τα οικονομικά βάρη για τις σπουδές των παιδιών στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών, απογειώνοντας έτσι τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, καθώς και δράσεις αλληλεγγύης προκειμένου να αντιμετωπίζονται φαινόμενα υποσιτισμού μεταξύ των μαθητών ή στέρησης βασικών αγαθών.
Κοινή διαπίστωση ήταν ότι οι προτεραιότητες των κοινών δράσεων του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος πρέπει να στοχεύουν στη διεκδίκηση της αύξησης των δαπανών για την Παιδεία από τον ΓΚ Π στο 15% των συνολικών δαπανών του, στη διεκδίκηση της σωστής, έγκαιρης και σύννομης απόδοσης των χρημάτων που προορίζονται για τα Δημόσια σχολεία από τις σχολικές επιτροπές των Δήμων της περιοχής και της αύξησης της συμμετοχής των Δήμων στις δαπάνες της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων των Δήμων τους, του συντονισμού της δράσης και πίεσης του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος προς την πολιτεία και τους Δήμους για την ανέγερση νέων σχολείων στην περιοχή των Δήμων Αμαρουσίου, Πεντέλης και Πεύκης, στη διεκδίκηση από τους Δήμους της περιοχής της σωστής και έγκαιρης επέμβασής τους αναφορικά με το ζήτημα των επισκευών – συντηρήσεων των δημόσιων σχολικών μονάδων της περιοχής και πάνω από όλα στη μαχητική και μαζική αντίδραση γονέων και εκπαιδευτικών αλλά και φορέων της περιοχής, ώστε να μην περάσει καμία κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών και αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο στις τάξεις των δημόσιων σχολείων, καθώς και καμία νέα συγχώνευση – κατάργηση ή υποβιβασμός σχολικής μονάδας της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής μας, αλλά και όλης της χώρας.
Γι’ όλα αυτά συμφωνήθηκε να υπάρξει μόνιμος και σταθερός διάλογος μεταξύ των συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης και των γονέων της περιοχής και ανάληψη πρωτοβουλιών ενημερωτικού και διεκδικητικού χαρακτήρα για όλα τα παραπάνω ζητήματα.