Παρακολουθήσαμε στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών την δεύτερη παράσταση της τρίπρακτης και συναρπαστικής όπερας του μεγάλου συνθέτη του μπαρόκ Κριστόφ Βίλιμπαλντ φον Γκλουκ «Ο θρίαμβος της Κλέλιας», σε λιμπρέτο του Πιέτρο Μεταστάσιο.
Πρόκειται για έναν ακόμη προσωπικό θρίαμβο του πιανίστα και μαέστρου Γιώργου Πέτρου, ο οποίος καλλιέργησε με πολλή δουλειά και υψηλή αισθητική το μπαρόκ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, και το έκανε εξαγώγιμο είδος! Ηχογράφησε τις όπερες που κατά καιρούς ανέβασε και αυτές οι ηχογραφήσεις τού χάρισαν διεθνή βραβεία, φέρνοντας την Ελλάδα στο προσκήνιο του διεθνούς καλλιτεχνικού στερεώματος και μάλιστα στη μουσική του μπαρόκ, όπου δεν υπήρχε καμία παράδοση προγενέστερη.
Το ανέβασμα της όπερας Ο θρίαμβος της Κλέλιας ήταν η πρώτη παγκόσμια αναβίωση του έργου μετά την πρεμιέρα του (1763 γραμμένη για τα εγκαίνια του Τεάτρο Κομουνάλε της Μπολόνια). Το έργο παρουσιάστηκε μέσα από μια νέα κριτική έκδοση από το χειρόγραφο της Μπολόνια, που έγινε ειδικά για τις ανάγκες αυτής της παραγωγής.
«Ο θρίαμβος της Κλέλιας», μια πολεμική περιπέτεια εμπνευσμένη από τις θρυλικές σελίδες της ρωμαϊκής ιστορίας, αποτελεί έναν ύμνο στον γυναικείο ηρωισμό και την αγάπη. Η όλη παραγωγή της όπερας στο Μέγαρο ήταν απλά εξαιρετική!!
Έξι μόνο σολίστ και μια θαυμάσια Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου έκαναν το θαύμα! Να παρακολουθείς με αμείωτο ενδιαφέρον το έργο επί τρεις ώρες (χωρίς τα διαλείμματα). Να απολαμβάνεις τη φρεσκάδα και την έμπνευση της μουσικής και της σκηνοθεσίας.
ο σκηνοθέτης της παράστασης Νάιτζελ Λάουρι δήλωσε στον τύπο: «Όταν πρωτοπήρα στα χέρια μου το χειρόγραφο σοκαρίστηκα γιατί είχε πάρα πολλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις. Δεν θέλαμε να καταλήξουμε σε κάτι το οποίο να είναι συμβιβασμός. Θέλαμε περισσότερο να θέσουμε ερωτήσεις, παρά να δώσουμε απαντήσεις».
Εξαιρετικά ήσαν επίσης και τα σκηνικά και τα κοστούμια που επιμελήθηκε ο Πάρις Μέξης, καθώς και οι φωτισμοί του Γιώργου Τέλλου. Ευρηματικά και ταιριαστά κάθε φορά τα video-animation του Σταμάτη Αραπάκη.
Οι ερμηνευτές ήσαν υπέροχοι. Τον ομώνυμο ρόλο ερμήνευσε η γαλλίδα σοπράνο Ελέν Λεκόρ, τον Οράτιο ενσάρκωσε ιδανικά η αγαπημένη μέτζο σοπράνο Μαίρη Έλεν Νέζη, την Λαρίσα η τουρκάλα σοπράνο Μπουρτσού Ουγιούρ, τον σκοτεινό Ταρκίνιο η μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη αποδίδοντας όλο το βάθος της αβύσσου του, τον Πορσίννα ο φέρελπις τενόρος Βασίλης Καβάγιας και τον Μάννιο η μέτζο Άρτεμις Μπόγρη.
Καλλίτσα Γιαννοπούλου-Τσιάκα