Στις 8 Οκτωβρίου 2007 το Δημοτικό Συμβούλιο αποδέχεται την από 29/8 υπογραφείσα σύμβαση του Δήμου Μελισσίων με τη Νομαρχία Αθηνών για την ανάθεση εκ μέρους της Νομαρχίας στον Δήμο εκτέλεσης έργου ομβρίων ύψους 4.000.000 ευρώ (το έργο δεν έχει καμία σχέση με τις πρόσφατες πυρκαγιές και έρχεται από παλιά, οι μελέτες ξεκινούν το 2002 επί δημαρχίας Δ. Τομπουλίδη και η έγκριση της ανάθεσης πραγματοποιείται το 2006 επί δημαρχίας Γιάννη Μητρόπουλου).
Ο σημερινός δήμαρχος Μ. Γραφάκος προσπαθεί να φέρει στη δημαρχιακή επιτροπή στις 15/10/2007 με τη μορφή του κατεπείγοντος, εν αγνοία του Δημοτικού Συμβουλίου, προκήρυξη του έργου με κλειστό εξπρές διαγωνισμό επικαλούμενος έκτακτες καταστάσεις και σχετίζοντας το έργο με την αντιπλημμυρική προστασία λόγω των πυρκαγιών. Έχει ήδη ανοίξει μόνος του αλληλογραφία εν αγνοία του νομάρχη ή της αρμόδιας αντινομάρχη με υπηρεσιακούς παράγοντες και ζητά να του στείλουν επιχειρήσεις υδραυλικών έργων που έχουν πραγματοποιήσει έργα σε όμορους δήμους των Μελισσίων άνω του 1.000.000 ευρώ, χωρίς να τους εξηγεί τον σκοπό που τις θέλει, όπως του διευκρίνισαν με γραπτή διαμαρτυρία τους. Πώς εξηγεί γιατί μία επιχείρηση που έχει κάνει έργο σε άλλη περιοχή, π.χ. στο Μενίδι ή στα Λιόσια, πρέπει να αποκλειστεί; Κατορθώνει και αποσπά μια λίστα 4 επιχειρήσεων από τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Νομαρχίας με την οποία προτίθεται να προχωρήσει τον κλειστό διαγωνισμό. Στόχος του, εντός 3 ημερών (!), από 16 έως 18 Οκτωβρίου, να καλέσει αυτές τις επιχειρήσεις να δώσουν προσφορές και στις 19 Οκτωβρίου να κλείσει τον εξπρές-κλειστό διαγωνισμό. Ανάλογο προηγούμενο δεν υπάρχει. Δικαιούμαστε να ρωτήσουμε: στις 16/10 θα ενημερώνονταν οι εν λόγω επιχειρήσεις και στις 18/10 θα ήταν έτοιμες να φέρουν προσφορές ή μήπως επιλεκτικά είχαν ενημερωθεί νωρίτερα;
Δυστυχώς, για τον κ. δήμαρχο η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ε. Μπουσίου αναλαμβάνει πρωτοβουλία και ζητά στις 15/10 ώρα 12.00 μεσημβρινή έκτακτη σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή μία ώρα πριν από τη Δημαρχιακή. Το αίτημά της συνυπογράφουν ο αντιδήμαρχος Σ. Βοριάς, ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ι. Κρουστάλης και οι επικεφαλής των παρατάξεων Δ. Παπακωνσταντίνου, Α. Καρατζής, Ν. Τόλιος και ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Π. Γκατζόλης. Επτά ήταν αρκετοί βάσει του κώδικα, γι' αυτό και δεν υπέγραψαν άλλοι. Στο Συμβούλιο αυτό είτε λίγο είτε πολύ ο δήμαρχος και δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας εμπλέκουν στις μεθοδεύσεις τους τη Νομαρχία, ότι δήθεν η υπόδειξη του κλειστού διαγωνισμού και των επιχειρήσεων προήρχετο από τη Νομαρχία. Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει ομόφωνα διακράτηση του θέματος από αυτό.
Στις 31/10 το Δημοτικό Συμβούλιο έπειτα από πρόταση της προέδρου αποφασίζει να συζητηθεί στις 5/10 ο τρόπος δημοπράτησης του έργου, δηλαδή ανοιχτός ή κλειστός διαγωνισμός. Πριν από την ψηφοφορία ο δήμαρχος δίνει μάχη να μην τεθεί η πρόταση της προέδρου σε ψηφοφορία. Θέλει μετάθεση του θέματος προς τα πίσω, μήπως και αλλάξει τους συσχετισμούς. Η πρόταση της προέδρου συγκεντρώνει 6 από τους 10 παρόντες της πλειοψηφίας και 6 από τους 6 παρόντες της μειοψηφίας, σύνολο 12 ψήφους έναντι 4 της πρότασης του δημάρχου. Είναι μια βαριά πολιτική του ήττα. Δεν το βάζει όμως κάτω κι επιστρατεύει κάθε μέσο να μη γίνει Συμβούλιο στις 5/10. Έρχεται λοιπόν στις 5/10 και μας λέει ότι αποφάσισαν στον συνδυασμό του να μη συζητηθεί το θέμα κι ότι ενημέρωσε και την κυρία αντινομάρχη (κ. Χ. Κεφαλίδου) να μην έρθει, διότι δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρηθεί. Χρησιμοποιεί δε, έγγραφα τεχνικού χαρακτήρα για να αναβληθεί το θέμα το οποίο ήταν καθαρά πολιτικό και διαδικαστικό, δηλαδή ανοιχτός ή κλειστός διαγωνισμός. Ξεχνά ότι η απόφαση για σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου παίρνεται στην αίθουσα του Δήμου και όχι στην αίθουσα του συνδυασμού του. Το Συμβούλιο όμως γίνεται και έπειτα από αίτημα της αντιπολίτευσης αναγιγνώσκεται αλληλογραφία μεταξύ Δήμου (δημάρχου) και υπηρεσιακών της Νομαρχίας, η οποία ο κ. δήμαρχος επιμελώς φρόντισε να μην τεθεί υπόψη του σώματος. Από την αλληλογραφία καθίσταται σαφές ότι η Νομαρχία έως σήμερα έχει εκτελέσει αντίστοιχα έργα ύψους άνω των 90.000.000 ευρώ, όλα με ανοιχτούς διαγωνισμούς.
Για κακή τύχη όμως του κ. δημάρχου προσέρχεται και η κ. αντινομάρχης ακολουθώντας εντολή του κ. νομάρχη και τότε γίνονται «τα αποκαλυπτήρια του δημάρχου». Του ζητά εξηγήσεις, γιατί κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας και πρακτικής απευθύνθηκε ως δήμαρχος στις υπηρεσίες και όχι στον νομάρχη ή στην αρμόδια αντινομάρχη. Ενημερώνει δε το εμβρόντητο ακροατήριο και Δημοτικό Συμβούλιο ότι όχι μόνο η Νομαρχία δεν υπέδειξε κλειστό διαγωνισμό, αλλά ότι η σύμβαση της 29/8/2007, μεταξύ Νομαρχίας και Δήμου, ημερομηνία που έπεται της 16ης Αυγούστου, οπότε ο Δήμος είχε κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, δεσμεύει τον Δήμο Μελισσίων γι' ανοιχτό διαγωνισμό. Του τονίζει δε ότι οφείλει να δώσει εξηγήσεις στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.
Έπειτα από όλ' αυτά και μετά το σφυροκόπημα της αντιπολίτευσης και τη θαρραλέα κι ευθεία τοποθέτηση της προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου υπέρ του ανοιχτού διαγωνισμού, ο δήμαρχος, κάνοντας την ανάγκη φιλοτιμία, αναγκάζεται να προτείνει ανοιχτό διαγωνισμό, πρόταση που φυσικά γίνεται ομόφωνα δεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η δε πρόεδρος με τη φράση «από εδώ και μπρος όλα θα ελέγχονται», προτείνει διαπαραταξιακή επιτροπή παρακολούθησης κι ελέγχου του έργου. Η πρόταση γίνεται δεκτή από 20 εκ των 21 συμβούλων.
Υπάρχει ή δεν υπάρχει, αγαπητοί συμπολίτες, θέμα ηθικής τάξης για τον δήμαρχο; Πώς μπορεί να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του ένας δήμαρχος που δεν έχει την εμπιστοσύνη του Σώματος και τελεί υπό πολιτική ομηρία; Σήμερα όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι, τα μέλη του συνδυασμού του και πολλοί πολίτες γνωρίζουν την αλήθεια. Ως χθες πιθανόν να μην τη γνώριζαν. Όποιος όμως γνωρίζει, οφείλει να πάρει θέση και όχι να σφυρίζει «κλέφτικα». Ρόλος Πόντιου Πιλάτου δεν αρμόζει σε πολιτικά πρόσωπα. Όλοι κρίνονται ακόμη και για την ανοχή τους…
Για τον συνδυασμό
«ΜΕΛΙΣΣΙΑ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ-ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ