Με αυτό το «μότο» ξεκίνησε τη λειτουργία του το Γραφείο Δημότη, η νέα υπηρεσία του Δήμου Μελισσίων, το 2007, με υπεύθυνη την αντιδήμαρχο Πόλης Νατάσσα Κοσμοπούλου (φωτό), στο ισόγειο του δημαρχείου της πόλης. Μέχρι σήμερα έχει δεχθεί πάνω από 15.000 αιτήματα, ενώ πρόσφατα, λόγω του όγκου εργασίας, επιμηκύνθηκε το ωράριό του μέχρι και τις 8 το βράδυ.
Τι κάνει όμως ακριβώς το Γραφείο Δημότη; «Η βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της πόλης αποτελεί πρωταρχικό μέλημα της παρούσας δημοτικής αρχής», δηλώνει η κ. Κοσμοπούλου. «Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, ξεκίνησε η λειτουργία του Γραφείου, που σκοπό έχει να βρίσκεται στο πλευρό των δημοτών, συμβάλλοντας στην άμεση επίλυση των καθημερινών του προβλημάτων. Ήταν ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα στο ξεκίνημά του, μιας και έπρεπε να αλλάξουν νοοτροπίες. Τώρα όμως αποτελεί ένα ισχυρό μηχανισμό του Δήμου, που προωθεί υποθέσεις των πολιτών αξιοκρατικά», συμπληρώνει.
Το Γραφείο Δημότη καταγράφει τα αιτήματα των δημοτών, τα αποστέλλει στις αρμόδιες υπηρεσίες, παρακολουθεί τις ενέργειες που γίνονται και ενημερώνει τους αιτούντες για την πορεία και το αποτέλεσμα του ζητήματός τους.
Στόχος μάλιστα του Γραφείου είναι η διεκπεραίωση του αιτήματος εντός 3 ημερών!
Έτσι, όποιος κάτοικος το επιθυμεί, μπορεί να τηλεφωνήσει στο 210 8101559 ή στο 213 2050015 ή ακόμη και να στείλει e-mail στο dimotis@melisia.gr. Ακολούθως μπορεί να ζητήσει να επιλυφθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες για μια καμένη λάμπα, για τις ρυθμίσεις φωτισμού στον δρόμο του, την περισυλλογή απορριμάτων, το πλύσιμο των κάδων, την ανάγκη για ύπαρξη επιπλέον κάδων ανακύκλωσης σε μια γειτονιά ή ακόμη και για να επισημάνει ότι σε κάποιο πάρκο πρέπει να γίνει κλάδεμα ή άλλη εργασία. Ακόμη, μπορεί να ενημερώσει για κατεστραμμένο πεζοδρόμιο ή οδόστρομα μετά από εργασίες κάποιας ΔΕΚΟ, οπότε οι υπάλληλοι του Γραφείου Δημότη θα ενημερώσουν άμεσα την αρμόδια υπηρεσία για να λυθεί το πρόβλημα.
Στο Γραφείο Δημότη όμως κόμος τηλεφωνεί και για τα αδέσποτα ζώα! Σε συνεργασία με επιτροπή φιλόζωων, γίνονται οι απαραίτες ενέργειες ώστε να πραγματοποιούνται, όταν χρειάζεται, στειρώσεις, εμβόλια κ.λπ.
Λιγότερα συχνά αιτήματα αφορούν τη δημοτική ή τοπική συγκοινωνία, κυκλοφοριακά ή άλλα ακόμη πιο… περίεργα θέματα. Σε ό,τι αφορά τα τελευταία, το Γραφείο Δημότη δεν… κατάφερε να βοηθήσει κάτοικο ο οποίος ζητούσε να… αλλάξουν πορεία τα αεροπλάνα, που περνούν πάνω από την περιοχή. Επίσης, το Γραφείο Δημότη, όπως ενημερώνουν οι υπάλληλοι, δεν δύναται να «διώξει» μαθητές από ίντερνετ καφέ, έτσι ώστε να γυρίσουν στα σπίτια τους και να διαβάσουν!
Από την άλλη όμως, ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα απεγκλωβισμού ενός μικρού γατιού που είχε «τρυπώσει» σε μηχανή αυτοκινήτου, ενώ στελέχη του κατέβασαν ένα άλλο που είχε σκαρφαλώσει σε δέντρο και συννενοήθηκαν ώστε να απολυμανθούν άλλα δέντρα, «από τα οποία έβγαιναν… ποντίκια»!
Τώρα και Γραφείο Καταναλωτή
Πολύ πρόσφατα (1/10), ξεκίνησε τη λειτουργία του και το Γραφείο Καταναλωτή, στον ίδιο χώρο με το Γραφείο Δημότη. Αυτό έχει ως σκοπό να αποτελέσει ασπίδα προστασίας για τους καταναλωτές και να προασπίσει τα θεσπισμένα δικαιώματά τους. Ασχολείται με τη συλλογή και προώθηση αιτημάτων και καταγγελιών των πολιτών προς τους αρμόδιους φορείς αναφορικά με θέματα που σχετίζονται με αγορές προϊόντων, τραπεζικές συναλλαγές, εξαπάτηση πελατών, αδικίες, διαφορές με εταιρείες κτλ.
«Με την ίδρυση Γραφείου Καταναλωτή στον Δήμο μας σκοπεύουμε πρώτον στη δημιουργία συνειδητοποιημένων πολιτών σε θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς και δεύτερον στην προστασία των καταναλωτών από λοιπές αυθαιρεσίες στις καθημερινές συναλλαγές τους. Ο αγώνας της δημοτικής μας αρχής για μια καλύτερη ποιότητα ζωής, βάσει κανόνων και αρχών, είναι πολύπλευρος και δε σταματά ποτέ», τονίζει σε σχετική δήλωσή του ο δήμαρχος Μελισσίων Μανώλης Γραφάκος.
Τάνια Κατσάνη