Στον απολογισμό της πρώτης χρονιάς λειτουργίας του δικτύου Ολοκληρωμένης Φροντίδας Ηλικιωμένων (Ο.Φ.ΗΛΙ.), προχωρά ο Δήμος Χαλανδρίου, κάνοντας λόγο για «ενθαρρυντικά στοιχεία της νέας κοινωνικής δομής που βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο». Η μονάδα που λειτουργεί ως επέκταση της δραστηριότητας του Κέντρου Κοινότητας του, ιδρύθηκε μέσα στην πανδημία, με στόχο, όπως σημείωσε η διοίκηση, αφενός την υποστήριξη των ατόμων της τρίτης ηλικίας, και αφετέρου τον συντονισμό των υφιστάμενων δημοτικών δομών κι υπηρεσιών που παρέχονται στους ηλικιωμένους σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (ΚΑΠΗ, ΚΗΦΗ). Κατά την πρώτη χρονιά λειτουργίας, στο δίκτυο εξυπηρετήθηκαν τηλεφωνικώς και δια ζώσης 263 άτομα (144 γυναίκες ,119 άνδρες), ηλικίας από 60 έως 95 ετών.
Οι υπηρεσίες που έλαβαν οι πολίτες ήταν:
-Συμβουλευτική υποστήριξη
-Συνδρομή στην υποβολή αιτήσεων για επιδόματα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.)
-Παραπομπή σε διάφορες υπηρεσίες, ανάλογα με το αίτημά τους
-Διενέργεια κοινωνικών ερευνών
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν 145 ατομικές συνεδρίες συμβουλευτικής υποστήριξης, είτε τηλεφωνικώς είτε δια ζώσης από την ψυχολόγο της υπηρεσίας, σε 25 γυναίκες και 5 άνδρες, ενώ το είδος των αιτημάτων αφορούσε:
– Διαχείριση του πένθους και της χρόνιας σωματικής ή/και ψυχικής πάθησης.
– Επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 στα μέλη της οικογένειας και στο άτομο (μοναξιά-απομόνωση).
– Ζητήματα διαχείρισης των σχέσεων του ζευγαριού ή της ευρύτερης οικογένειας (παιδιά-εγγόνια).
Χρηστική βοήθεια
Όσον αφορά στην πολιτική της επιδοματικής ενίσχυσης (ΟΠΕΚΑ), η Ο.Φ.ΗΛΙ. υποστήριξε εξυπηρετούμενους σε 499 περιπτώσεις. Ανάμεσα στις αιτήσεις που υποβλήθηκαν περιλαμβάνονται: Το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (πρώην ΚΕΑ), το Επίδομα Στέγασης (Επίδομα Ενοικίου), οι προνοιακές αναπηρικές παροχές του ΟΠΕΚΑ και φυσικά το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων. Ακόμη, δόθηκε αρωγή και στη διενέργεια αιτήσεων για το «Κοινωνικό Τιμολόγιο Ρεύματος». Επιπλέον, η Ο.Φ.ΗΛΙ υποδέχτηκε, παρείχε πληροφορίες και παρέπεμψε σε άλλες υπηρεσίες σε 70 περιπτώσεις, ενώ διενέργησε 25 κοινωνικές έρευνες.
Η διενέργεια κοινωνικών ερευνών έγινε, με βάση τον Δήμο, προκειμένου να εκτιμηθούν οι συνθήκες διαβίωσής των εξυπηρετούμενων πολιτών. Οι επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν από την κοινωνική λειτουργό της Ο.Φ.ΗΛΙ και διενεργήθηκαν, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, προκειμένου να διεκπεραιωθούν αιτήματα για τη λήψη του «Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος». Η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών από την Ο.Φ.ΗΛΙ. έγινε, όπως σημείωσε η δημοτική Αρχή, σε στενή συνεργασία με τα υπόλοιπα στελέχη του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου, με την Κοινωνική Υπηρεσία, με το Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής, καθώς και με την κοινωνική λειτουργό των ΚΑΠΗ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το δίκτυο Οδός Ιλιάδος 23 (ΚΑΠΗ Κάτω Χαλανδρίου), 3ος όροφος, Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή, 09:00 – 15:00 Τηλ.: 210 67 78 788 email: a.karavela@halandri.gr
Δείτε επίσης: Στο Δημαρχείο μαθητές του 4ου Γενικού Λυκείου – Τι ζήτησαν από τον Σίμο Ρούσσο