Οι πρόσφατες νεροποντές «αναζωπύρωσαν» τις πολιτικές αντιπαραθέσεις στο Χαλάνδρι. Η ανάρτηση του δημάρχου Σίμου Ρούσσου στο Facebook, όπου στάθηκε στη «λειτουργικότητα και χρησιμότητα των δύο μεγάλων έργων ομβρίων υδάτων για τα οποία τόσο πολύ λοιδωρηθήκαμε ως διοίκηση» προκάλεσε την αντίδραση της Κρίστης Αγαπητού («Αγαπάμε το Χαλάνδρι»), για να ακολουθήσει «ανταλλαγή» ανακοινώσεων.
Η τοποθέτηση του δημάρχου
«57 ολόκληροι τόνοι νερού ανά στρέμμα ήταν το ύψος της βροχής στις 26/1 στην περιοχή του Χαλανδρίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Ευτυχώς επιβεβαιώθηκε η λειτουργικότητα και η χρησιμότητα των δύο μεγάλων έργων ομβρίων, αξίας 12.300.000 ευρώ, που εκτελέστηκαν στην πόλη το 2017-2019 και 2019-2021 και για τα οποία υπήρξε μεγάλη αντίδραση και τόσο πολύ λοιδωρηθήκαμε ως διοίκηση. Το πρώτο, αξίας 5.500.000 ευρώ χάρη στην χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής το 2016 και το δεύτερο με την χρηματοδότηση 6.800.000 € από το πρόγραμμα Φιλόδημος του υπουργείου Εσωτερικών (αργότερα Τρίτσης) το 2018.

Κι όμως, παρά τις λυσσώδεις επιθέσεις από την αντιπολίτευση, τις προσπάθειες ακύρωσης τους, τις ενστάσεις και τις προσφυγές, τις γκρίνιες και την ταλαιπωρία κατά την διάρκεια των τεσσάρων χρόνων εργασιών, το αποτέλεσμα δικαίωσε τις επιλογές μας. Η πόλη απέκτησε δίκτυο ομβρίων σε μια πλημμυρική λεκάνη που καλύπτει 1.800.000 τμ (!!!), ασπίδα προστασίας των πολιτών από φαινόμενα που φαίνεται ότι θα γίνονται όλο και πιο απειλητικά.
Τις πιο θερμές μου ευχαριστίες στους αντιδημάρχους τεχνικών υπηρεσιών Κώστα Γερολυμάτο και Έλενα Χριστούλη και σε όλους και όλες τους ανθρώπους της τεχνικής υπηρεσίας που πάσχισαν να γίνουν αυτά τα έργα με επαγγελματισμό και τεχνική επάρκεια ,αφιερώνοντας γνώση, χρόνο και κόπο. Η πόλη οφείλει επίσης συγχαρητήρια στους εργαζόμενους συμβασιούχους της πολιτικής προστασίας, και τον αντιδήμαρχο Δημήτρη Χριστουλάκη που εδώ και πολλές βδομάδες καθάρισαν μεθοδικά χιλιάδες κυριολεκτικά φρεάτια,παλιά και νέα,σε όλο το Χαλάνδρι.
ΥΓ. Ας ελπίσουμε ότι η Περιφέρεια Αττικής κάποια στιγμή στο μέλλον θα τηρήσει επιτέλους τις δεσμεύσεις της για την επίλυση των σοβαρών θεμάτων στην Κόδρου και τον Βριλησσό που παραμένουν άλυτα εδώ και δεκαετίες και συνεχίζουν να απειλούν ανθρώπους και περιουσίες.

Το σχόλιο της Κρίστης Αγαπητού
«Για άλλη μια φορά ο κ. Ρούσσος διαστρεβλώνει ή παραποιεί την πραγματικότητα, χωρίς ίχνος ντροπής, για ένα έργο, την μελέτη του οποίου παραδώσαμε, όταν είμασταν Διοίκησή, επικαιροποιημένη και έτοιμη για δημοπράτηση.
Οι αντιρρήσεις μας, κύριε Ρούσσο, δεν είχαν να κάνουν με αυτό καθ’ αυτό το έργο, αλλά με την διαδικασία που επιλέξατε για να δώσετε τελικά το έργο στον, άκουσον άκουσον 15ο μειοδότη επικαλούμενος μάλιστα με περισσή αυθάδεια και ψεύδος ότι θα χρησιμοποιείτο ειδικό μηχάνημα (tracer) εξαπατώντας τους πάντες ακόμη και το ελεγκτικό συνέδριο παρόλο που ο εισηγητής είχε τεκμηριωμένα αντίθετη άποψη.
Το μηχάνημα, όπως σας λέγαμε δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθεί στον αστικό ιστό της πόλης, όπως και τελικά δεν χρησιμοποιήθηκε μία μεθόδευση που στοίχισε 800.000€ επιπλέον από την προσφορά του πρώτου (1ου) μειοδότη. Καταγγείλαμε αυτή την μεθοδευμένη διαδικασία που επιλέξατε και όχι το έργο που θα έπρεπε να γίνει στην πόλη μας, την μελέτη του οποίου εμείς σας είχαμε παραδώσει».
Η απάντηση της διοίκησης
«Θα περιμέναμε από την υποψήφια δήμαρχο Χαλανδρίου κ. Κρίστη Αγαπητού να πάρει αποστάσεις από τις πρακτικές της στείρας αντιπολίτευσης, της διασποράς ψευδών ειδήσεων και των προσωπικών επιθέσεων, που οδήγησαν τον προκάτοχό της στο εκλογικό αποτέλεσμα του 2019. Φαίνεται όμως ότι, απουσία αυτοδιοικητικής πρότασης, έχει επιλέξει την ίδια παρωχημένη στρατηγική και φρασεολογία.
Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε ότι: Έξι (6) ολόκληρα χρόνια μετά από τη δημοπράτηση του έργου ομβρίων των 4,5 χλμ. σε Τούφα, Κεντρικό Χαλάνδρι, Κάτω Χαλάνδρι και Αγ. Βαρβάρα, επανέρχεται με τους ίδιους ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς και τη λασπολογία, όταν γνωρίζει ότι το έργο ελέγχθηκε εξονυχιστικά από πέντε (5) ελεγκτικούς μηχανισμούς, την Περιφέρεια Αττικής, την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το υπουργείο Εσωτερικών και το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων. Ολοκληρώθηκε δε και εξοφλήθηκε κανονικά και τα οφέλη του τα απολαμβάνουν πλέον όλοι οι Χαλανδραίοι πολίτες.
Είναι άραγε τυχαίο το γεγονός ότι με ύψος βροχής 57 mm στο Χαλάνδρι στις 26 Ιανουαρίου 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Αστεροσκοπείου, που σημαίνει 57 τόνοι νερού ανά στρέμμα, δεν καταγράφηκαν πλημμυρικά φαινόμενα στην πόλη μας;
Προφανώς, η κ. Αγαπητού, δεν «συγχωρεί» τη διοίκηση του Δήμου επειδή επέλεξε να υπάρξει γραπτή δικαιολόγηση του κάθε εργολάβου για το ποσοστό έκπτωσης που είχε δώσει για το έργο, όπως προβλέπεται άλλωστε από τον νόμο 4412 των δημοσίων συμβάσεων (αρ.88). Όποιος εργολήπτης δεν τεκμηρίωσε την έκπτωση που έδωσε, βγήκε εκτός διαδικασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο 1ος μάλιστα σε έκπτωση (70%!) δεν συμμετείχε καν στην διαδικασία, ώστε να διεκδικήσει το έργο.
Καλό θα ήταν η κ. Αγαπητού και η παράταξή της να συνειδητοποιήσουν επιτέλους ότι ΔΕΝ είμαστε όλοι ίδιοι. ΔΕΝ αντιμετωπίζουμε όλοι χατιρικά τους εργολήπτες και τις ιδιωτικές εταιρίες! Αβεβαίωτα και ανείσπρακτα έσοδα του Δήμου, ύψους εκατομμυρίων ευρώ, άφησε η ίδια, ως αντιδήμαρχος Οικονομικών τότε, και η παράταξή της.
Υ.Σ.: Ας σταματήσει επιτέλους η παράταξη «Χαλάνδρι σε Δράση» να επικαλείται της χρήση του μηχανήματος trencher. Ο υπολογισμός του χρόνου εκτέλεσης του έργου και του κόστους του ΔΕΝ έγινε με βάση το μηχάνημα trencher –και όχι tracer όπως πάλι λαθεμένα αναφέρεται και στη νέα ανακοίνωση- αλλά με βάση την ποιότητα και την ποσότητα του συνολικού ιδιόκτητου εξοπλισμού που είχε ο ανάδοχος. Αυτό βαθμολογήθηκε και αυτό αξιολογήθηκε από την επιτροπή διαγωνισμού».
Η νέα αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης του Δήμου
«Κύριε Δήμαρχε, η εποχή που μένανε αναπάντητες οι λασπολογίες σας, αλλά και οι ψευδείς ανακοινώσεις σας, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αφού σας θυμίσουμε, ότι το ψευδέστατο, «λυσσαλέες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης» για το έργο των όμβριων υδάτων, στην ανακοίνωσή σας, όπου προσπαθήσατε ψευδόμενος και πάλι να παραπλανήσετε τους Δημότες, ότι δήθεν ήμασταν αντίθετοι στο έργο (που εμείς ετοιμάσαμε και μελετήσαμε), προκάλεσε την νέα μας αντίδραση, θα επαναλάβουμε για τη σωστή ενημέρωση των δημοτών για πολλοστή φορά.
Οι έλεγχοι που επικαλείσθε, δεν αφορούσαν στην ουσία του έργου. Αυτή εξετάσθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αρμόδιο για τον προσυμβατικό έλεγχο, όπου επί ένα χρόνο (!) κρατήθηκε η υπόθεση με τον εισηγητή Πρόεδρο, να επιμένει ότι η πρωτοφανής σας ενέργεια, να δώσετε το έργο στον 14ο Μειοδότη (βγάζοντας άχρηστες 13 από τις πιο έγκυρες κατασκευαστικές εταιρίες του κλάδου), με πρόσχημα το τυπικό «αιτιολόγηση προσφορών» ήταν μη νόμιμη. Και βέβαια ψεύδεστε πάλι, ότι το περιβόητο (άφαντο) μηχάνημα εκσκαφής (trancher) δεν ήταν το κριτήριο για την κατακύρωση του διαγωνισμού.
Παραθέτουμε, για τελευταία φορά ελπίζουμε, το απόσπασμα της εισήγησης της υπηρεσίας προς την Ε.Ε. για την κατακύρωση του έργου, όπως επανειλημμένα την έχουμε δημοσιεύσει.
«Η εταιρία αναφέρει ότι είναι η μοναδική από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες που διαθέτει ιδιόκτητο μηχάνημα αυλακωτήρα (tranchez) η χρήση του οποίου στο έργο παρέχει τη δυνατότητα χρονικά συντομότερης και οικονομικά συμφερότερης (!!!) εκτέλεσης του έργου και τούτο διότι η απόδοσή της είναι πενταπλάσια σε σχέση με τις τσάπες που συνήθως χρησιμοποιούνται»…
Η Επιτροπή λοιπόν αποδεχόμενη το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα (οικονομικά και χρονικά) της εταιρίας έναντι των άλλων που είχαν μάλιστα καλύτερες προσφορές εισηγείται στην Ο.Ε. την ανάθεση στην εν λόγω 14η μειοδότρια, αφού κατά τα άλλα πληρούσε και τις λοιπές προϋποθέσεις που όμως είχαν και πολλές από τις ανταγωνίστριες (ιδιόκτητο εξοπλισμό κλπ.).
΄Όμως βάζοντας σαφή όρο στη Διοίκηση Ρούσσου
Α. Προφανώς τη χρήση του trancher σύμφωνα με το παραπάνω σκεπτικό (για να βγει το έργο).
Β. Την υποχρέωση της Διοίκησης να βάλει σαν όρο στο συμφωνητικό τη 12μηνη εκτέλεση του έργου (αντί του συμβατικού χρόνου των 24 μηνών).
Αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Επισημαίνεται ότι η ΕΔΔ αποδέχθηκε την αιτιολόγηση της χαμηλής προσφοράς της εταιρίας (ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ), η οποία όμως βασίσθηκε στη δωδεκάμηνη εκτέλεση του έργου, βάσει χρονοδιαγράμματος που κατέθεσε». Και συνεχίζει η Επιτροπή του Διαγωνισμού
«εισηγούμαστε ότι με την κατακύρωση του διαγωνισμού θα πρέπει να διασφαλισθεί η προϋπόθεση αυτή στη σύμβαση του έργου».
Αυτά είναι τα γεγονότα.
Τι έκανε τελικά η Διοίκησή σας κε Ρούσσο και τι έγινε στο έργο;
1. Κατακύρωσε τον διαγωνισμό στην εταιρία ΕΡΓΟΡΟΗ ΑΤΕ, γνωρίζοντας όπως μας διαβεβαίωσε και ο κ. Αντιδήμαρχος ότι το μηχάνημα δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο Χαλάνδρι, επομένως αναιρείται το φερόμενο ως συγκριτικό πλεονέκτημα (οικονομικά και χρονικά) βάσει του οποίου έγινε προσωρινός ανάδοχος.
2. Στη σύμβαση με τον Ανάδοχο που υπέγραψε ο Δήμαρχος δεν μπήκε το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών, που είχε η δώσει η εταιρία στην αιτιολόγησή της, που προέβλεπε συνολικά το χρόνο 12 μήνες αντί για 24.
3. Στο έργο βεβαίως (το ξέρουνε όλοι) δεν χρησιμοποιήθηκε ούτε λεπτό το μηχάνημα trancher.
4. Το έργο τελείωσε σε 19 μήνες. Επτά (7) δηλαδή από τον χρόνο που δεσμεύθηκε ο Ανάδοχος. Χωρίς βέβαια επιπτώσεις αφού ο χρόνος στη σύμβαση παρέμεινε 24 μήνες (παρά την εισήγηση της υπηρεσίας).
Κύριε Ρούσσο, σας ξανά προτείνουμε, εάν επιμένετε ότι δεν παρανομήσατε στο εν λόγω έργο (με πρόσθετο κόστος 800.000€ υπέρ του εργολάβου) σας καλούμε και πάλι τώρα που τελείωσε το έργο να αποστείλετε το φάκελο στο Ελεγκτικό Συνέδριο για επανέλεγχο ώστε να φανούν ποιοι είναι οι λασπολόγοι και ποιοι οι συκοφάντες».
Δείτε επίσης: «Μισή» αναβολή της δράσης ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή