Τους φόβους των κατοίκων Κοντόπευκου και Παραδείσου Αγίας Παρασκευής, μαζί με των όμορων συνοικιών, για υποβάθμιση των γειτονιών τους, με αφορμή την ιδιωτικοποίηση του πάρκινγκ στον σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας, επιβεβαιώνει η κατάσταση που επικρατεί στην περιοχή, όπως την αποτυπώνει η αυτοψία της Αμαρυσίας έναν χρόνο αφότου μπήκαν σε λειτουργία οι μπάρες.
Από την ώρα που τέθηκε σε ισχύ η τιμολόγηση στα μέσα Φεβρουαρίου του 2019, επικρατεί πανικός για μια θέση στάθμευσης… έξω από το πάρκινγκ. Μάλιστα, η άναρχη στάθμευση, μέσα σε αυλές, πάνω σε πεζοδρόμια ακόμα και στην άκρη των δρόμων, φτάνει σε ακτίνα 500 μέτρων, όπως σημειώνουν στην εφημερίδα μας περίοικοι. Το «παζλ» της επιβάρυνσης συμπληρώνουν τα καυσαέρια και η ηχορύπανση καθώς πολλοί οδηγοί, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το μετρό και αναζητούν πάρκινγκ, επιδίδονται σε διαρκείς… αναστροφές, κύκλους επί ώρα στα γύρω τετράγωνα.
Το τοπίο αυτό της συμφόρησης αποτυπώνεται, εξάλλου, και στην προσέλευση οχημάτων του πάρκινγκ έναντι αντιτίμου, με βάση τις εικόνες που καταγράψαμε σε ώρες αιχμής τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα της Παρασκευής 7 Φεβρουαρίου. Στον σταθερά, μέχρι πρόσφατα, γεμάτο από ΙΧ χώρος στάθμευσης των 500 θέσεων, ιδίως τις καθημερινές, τα οχήματα πια δεν ξεπερνούσαν τα 200-300, γεγονός που συνεχίζει να οφείλεται στο κόμιστρο το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 6 ευρώ σε ημερήσια βάση (για κάποιον που εργάζεται οκτώ ώρες και επιστρέφει) ή αλλιώς 120 € τον μήνα. Πάντως, με αυτή την απήχηση του χώρου στάθμευσης η εταιρεία, που τον διαχειρίζεται πλέον, έχει αναπροσαρμόσει μερικώς την τιμολογιακή της πολιτική, καθώς προσφέρει πλέον οικονομικότερα μηνιαία «πακέτα» έναντι 60 €, με 10 ευρώ λιγότερα για τους φοιτητές.
Μπαίνουν οι μπάρες και στο πάρκινγκ του μετρό Χαλανδρίου
Το δεύτερο κομμάτι του «παζλ» της παραχώρησης χώρων στάθμευσης από την Αττικό Μετρό σε ιδιώτες δίπλα στους σταθμούς έρχεται να προστεθεί σε αυτόν του Χαλανδρίου, στα όρια με τον δήμο Αγίας Παρασκευής και στην ίδια ακτίνα με την ήδη επιβαρυμένη περιοχή του πάρκινγκ της Δουκίσσης Πλακεντίας, Σε αυτοψία που έκανε η «Α» επί της οδού Γαρυττού, στις 7 Φεβρουαρίου, το έργο του νέου πάρκινγκ με αντίτιμο στον μέχρι πρότινος ακάλυπτο, χώρο (σχεδόν χωράφι) φαινόταν να έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Εκτιμήσεις ανθρώπων που εμπλέκονται στις εργασίες, μιλούν για πιθανή λειτουργία του πάρκινγκ εντός των επόμενων εβδομάδων.
Σύμφωνα με τον διαγωνισμό της Αττικό Μετρό ΑΕ για την εξαετή εκμίσθωση του υπαίθριου χώρου στον σταθμό Χαλάνδρι, ο οποίος είχε ολοκληρωθεί πριν από 1,5 χρόνο, προβλέπεται έκταση στάθμευσης 200 περίπου θέσεων. Το λεγόμενο «park & ride» θα καλύπτει εμβαδόν 4.450 τετραγωνικών μέτρων ιδιοκτησίας της ανώνυμης εταιρείας των συγκοινωνιών, με πρόσοψη στην οδό Γαρυττού και επαφή με τη νότια είσοδο του σταθμού.
Ο πλειοδότης του διαγωνισμού, πέρα από τη διαχείριση του χώρου στάθμευσης έπρεπε να τον διαμορφώσει κατάλληλα από μηδενική βάση. Επίσης, στο συμφωνητικό προβλέπονται ανώτερες τιμές για τους χρήστες του Μετρό. Για τις πρώτες 4 ώρες το αντίτιμο δεν θα υπερβαίνει τα 2 ευρώ και η 8ωρη τα 6 €. Η ενδιάμεση διάρκεια θα χρεώνεται με 0,50 ευρώ την ώρα επιπλέον της αρχικής χρέωσης. Σημειώνεται ότι στο Χαλάνδρι λειτουργεί ήδη ένας ακόμα χώρος στάθμευσης χωρητικότητας 280 Ι.Χ.
Πιέζει για λύσεις ο Σύλλογος Κοντόπευκου-Παραδείσου
Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, τη Γενική του Συνέλευση ετοιμάζει ο Περιβαλλοντικός – Πολιτιστικός Σύλλογος Κοντοπεύκου-Παραδείσου-Πευκακίων Αγίας Παρασκευής. Η εκδήλωση έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου, στις 10.30 πμ στο 3° Λύκειο (Χρυσοστόμου Σμύρνης & Δερβενακίων). «Θα συζητηθούν θέματα που απασχολούν το σύνολο των κατοίκων της πόλης μας, αφού δεχτούμε πως τα προβλήματα σχετικά με το περιβάλλον και τον πολιτισμό δεν έχουν στενά όρια», τονίζει σε μήνυμά της η πρόεδρος Βούλα Κουτσογιάννη.
Στο σχετικό κάλεσμα τονίζεται: «Για την Περιβαλλοντική και Πολιτιστική αναβάθμιση της περιοχής διεκδικούμε πάγια, ό,τι βελτιώνει την ποιότητα ζωής μας:
• Αποτροπή της ανέγερσης κτηρίου για τη στέγαση των γραφείων του Μετρό στην ήδη βεβαρυμμένη περιοχή
• Ελεγχόμενη στάθμευση γύρω από τους σταθμούς
• Συντήρηση της Βιοκλιματικής Ανάπλασης – Ποδηλατόδρομων
• Να διαμορφωθεί σε κανονικό, προσπελάσιμο δρόμο η οδός Γαρρητού
• Καθαρότερη πόλη, φροντισμένο πράσινο, νέες δενδροφυτεύσεις
• Απόκτηση των τελευταίων ελεύθερων χώρων»
Κάτοικοι των γύρω συνοικιών υπενθυμίζουν στην Αμαρυσία την ομόφωνη απόφαση, πριν από 9 μήνες, του Δημοτικού Συμβουλίου Αγίας Παρασκευής για πρωτοβουλίες υπεράσπισης της περιοχής. Μεταξύ άλλων, πριν από τις εκλογές του περασμένου Μαΐου, αναμένονταν συνάντηση αντιπροσωπείας όλων των παρατάξεων με την Αττικό Μετρό. Η σχετική επαφή, εν μέσω της προεκλογικής περιόδου δεν έγινε, όπως ούτε τους μήνες που ακολούθησαν πριν και μετά την αλλαγή στη διοίκηση του Δήμου, παρότι, όπως σημειώνουν οι περίοικοι, σε ένα τέτοιο αίτημα συμφωνούσαν νυν και τέως δημοτική Αρχή.
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Καζαντζίδης
Η Αμαρυσία είναι παντού! Ακολουθήστε μας στα social media για να μαθαίνετε ό,τι συμβαίνει στα Βόρεια Προάστια! #Follow για να βλέπετε όλες τις εξελίξεις!
Twitter: https://twitter.com/
Instagram: https://www.instagram.com/
Facebook: https://www.facebook.com/