Παρελθόν θα είναι σε λίγες μέρες η δωρεάν στάθμευση στο μετρό της Δουκίσσης Πλακεντίας, ενός σταθμού που εξυπηρετεί καθημερινά τους κατοίκους των Βόρειων και Ανατολικών προαστίων. Η ανάδοχος εταιρεία, η οποία ανακηρύχθηκε έπειτα από πλειοδοτικό διαγωνισμό, έχει ήδη ξεκινήσει της εργασίες διαμόρφωσης του χώρου και έως τις αρχές Φλεβάρη αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του ιδιωτικού πάρκινγκ. Σύμφωνα με τους όρους της μίσθωσης, που θα αποφέρει στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ 28.000 ευρώ τον μήνα για έξι χρόνια, η στάθμευση θα κοστίζει 2 ευρώ τις τέσσερις πρώτες ώρες, ενώ από εκεί και πέρα προβλέπεται 0,50 ευρώ χρέωση για κάθε επόμενη ώρα, με την ανώτατη ημερήσια χρέωση να ανέρχεται στα 6 ευρώ. Με αποκλειστικές του δηλώσεις στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Θεόδωρος Παπαδόπουλος ανέφερε πως «η εταιρεία δημοπρατεί τις εκτάσεις πάρκινγκ, καθώς υποχρεούται να αξιοποιήσει την ιδιοκτησία της εταιρείας, δεδομένου ότι υπάρχουν δάνεια που πρέπει να καλυφθούν», ενώ υποστήριξε πως «δεν πρόκειται για μία κίνηση ιδιωτικοποίησης».
«Μικρός ο αριθμός των Ι.Χ. σε σχέση με τους συνολικούς επιβάτες»
Σύμφωνα με τον ίδιο, η τιμολόγηση του παρκαρίσματος θα αποτρέψει τη χρήση αυτοκινήτου. «Θα χρησιμοποιήσει τον χώρο στάθμευσης όποιος έχει τη δυνατότητα. Οι υπόλοιποι δεν θα μπουν στη διαδικασία αναζήτησης εναλλακτικής για το όχημα τους στις γύρω γειτονιές», τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, δήλωσε ανοικτός σε συζήτηση με τους κατοίκους των γειτονικών περιοχών για τα αιτήματά τους. Όπως είπε, «αν μας ζητήσουν ειδική τιμολογιακή πολιτική, είμαστε διατεθειμένοι να το συζητήσουμε». Ο Θ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως η νέα εξέλιξη δεν θα επιβαρύνει τους πολίτες που χρησιμοποιούν το μετρό της Διουκίσσης Πλακεντίας. «Υπάρχει ήδη σύνδεση του σταθμού με λεωφορειακές γραμμές. Οι επιβάτες μπορούν με ένα ενιαίο εισιτήριο να χρησιμοποιήσουν και τα δύο μέσα. Αν χρειαστεί περαιτέρω βελτίωση των γραμμών, υπάρχουν ευήκοα ώτα και στον ΟΑΣΑ».
Ερωτηθείς αν θα επηρεαστεί η ροή επιβατών προς το μέσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ απάντησε ότι «ο σταθμός της Δουκίσσης Πλακεντίας εξυπηρετεί 30.000 πολίτες ημερησίως, εκ των οποίων οι 500 – 1.000 έρχονται με το αυτοκίνητο. Ακόμα και αν αυτοί αποθαρρυνθούν από την χρέωση της στάθμευσης, θα πρόκειται για έναν μικρό αριθμό».Ως προς το ενδεχόμενο αυτοί οι οδηγοί, ιδίως εργαζόμενοι, να κατευθυνθούν με το όχημά τους απευθείας στους προορισμούς τους, επιβαρύνοντας κυκλοφοριακά το λεκανοπέδιο, ο ίδιος εκτίμησε πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί διότι, όπως εκτιμά «θα κοστίσει πολύ περισσότερο για κάποιον από τα βόρεια ή ανατολικά προάστια να χρησιμοποιήσει το αμάξι του στο κέντρο: είναι μεγαλύτερο το κόστος πάρκινγκ στην πρωτεύουσα και τα χρήματα για καύσιμα».
Οι Δήμοι Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής ζητούν αντισταθμιστικά οφέλη
Η διακοπή της δωρεάν στάθμευσης στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας επηρεάζει άμεσα τους πολίτες των γύρω περιοχών, ιδίως σε Χαλάνδρι και Αγία Παρασκευή. Μιλώντας στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ο δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος επεσήμανε ότι «ασφαλώς δεν είναι μία ευχάριστη εξέλιξη», διευκρινίζοντας ότι «η ευθύνη της επιλογής ανήκει στην Αττικό Μετρό, καθώς η έκταση αποτελεί ιδιοκτησία της». Προανήγγειλε, ωστόσο, ότι «θα ζητήσουμε από την εταιρεία ειδική τιμολογιακή πολιτική χρέωσης του πάρκινγκ για τους κατοίκους της πόλης μας», ενώ υπενθύμισε τη δικαστική διαμάχη ανάμεσα στον Δήμο και την εταιρεία: «Μας χρωστά 5 εκατ. ευρώ για δημοτικά τέλη και φόρους από τετραγωνικά μέτρα που η εταιρεία είχε ξεχάσει να δηλώσει., Το ζήτημα εκκρεμεί με ευθύνη της, καθώς αρνήθηκε να μπει σε διαδικασία συμβιβασμού και πλέον θα αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής Γιάννης Σταθόπουλος δήλωσε στην εφημερίδα μας ότι «έχουμε μιλήσει με τη διοίκηση του Δήμου Χαλανδρίου για να δούμε πώς θα μπορούσαμε να συντονίσουμε τα επόμενα βήματά μας» και πρόσθεσε: «Σκεπτόμαστε να ζητήσουμε “αντισταθμιστικά οφέλη” για την περιοχή, όπως ενίσχυση της λεωφορειακής συγκοινωνίας κ.α.».
Επιδείνωση του κυκλοφοριακού φοβούνται οι κάτοικοι της περιοχής
Ενόψει συνάντησης μεταξύ της δημοτικής Αρχής της Αγίας Παρασκευής και του Συλλόγου Κοντόπευκου, Παραδείσου, Πευκακίων για το θέμα του πάρκινγκ, ο σύλλογος εξέδωσε ψήφισμά, όπου, μεταξύ άλλων, εκφράζει φόβους ότι ο ήδη μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή λόγω της στάθμευσης καθημερινά εκατοντάδων οδηγών – επιβατών, θα επιδεινωθεί δραματικά. Παράλληλα, ζητούν από τον Δήμο να εφαρμόσει ελεγχόμενη στάθμευση στην περιοχή, με προσδιορισμό θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους και, προς τούτο, να ζητήσει την οικονομική συμμετοχή της Αττικό Μετρό. Από την Αττικό Μετρό Α.Ε., ο σύλλογος ζητά να ανακαλέσει την απόφαση και να συνεχίσει η δωρεάν στάθμευση ή να την ανακαλέσει τουλάχιστον μέχρι να υλοποιηθούν παράλληλες δράσεις αποφόρτισης των γειτονιών από την πελατεία της, «που έχει κάνει free parking όλους τους γύρω δρόμους», όπως τονίζει. Τέλος, καλεί τους δημάρχους Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου να συμπαρασταθούν στα αιτήματά του.
Λαϊκή Αντίσταση: «Άλλο ένα χαράτσι στις τσέπες μας»
Στο θέμα παρενέβη και η παράταξη «Λαϊκή Αντίσταση – Αριστερή Αντιιμπεριαλιστική Συνεργασία στα Βόρεια της Αθήνας», σημειώνοντας, μεταξύ άλλων: «Δεν φτάνει που το εισιτήριο έχει πάει στα 1,40 ευρώ, που ταλαιπωρηθήκαμε επί ώρες στις ουρές για να βγάλουμε τις νέες ηλεκτρονικές κάρτες, που τα δρομολόγια του μετρό έχουν αραιώσει, τα βαγόνια τις ώρες αιχμής είναι ασφυκτικά γεμάτα και η έλλειψη προσωπικού και υλικών, σύμφωνα και με τους εργαζόμενους, καθιστά τις μετακινήσεις πιο δύσκολες και επικίνδυνες, τώρα θα πληρώνουμε και για το παρκινγκ! Ή θα “τρωγόμαστε” μεταξύ μας για τις λίγες διαθέσιμες θέσεις των γύρω δρόμων, υποβαθμίζοντας τη ζωή τη δική μας και των κατοίκων της περιοχής».
Αλλάζουμε: «Να “παγώσει” η διαδικασία»
Ανακοίνωση εξέδωσε και ο συνδυασμός «Αλλάζουμε», τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής «πρέπει, έστω και καθυστερημένα, να έρθει σε άμεση επαφή με την Αττικό Μετρό Α.Ε., ώστε να “παγώσει” οποιαδήποτε κίνηση δημιουργίας ιδιωτικών πάρκινγκ και να απαιτήσει τον από κοινού σχεδιασμό λύσεων για “αποφόρτιση” των γύρω περιοχών, προκειμένου να αποτραπεί η ταλαιπωρία οδηγών και κατοίκων».
Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Καζαντζίδης