Γράφει ο Νίκος Καραβάσιος – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας – φύλλο Κηφισιάς – Νέας Ερυθραίας – Εκάλης – 10/07
Έχουν περάσει σχεδόν τρία εικοσιτετράωρα από το ατύχημα στην αποβάθρα του σταθμού της Κηφισιάς και το θέμα δικαιολογημένα αποτελεί αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού των πολιτών της τοπικής κοινωνίας και όχι μόνο. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να κινηθούμε στο λεκανοπέδιο, κάτι το οποίο έχει αποδειχθεί από την πολυετή διαδρομή του. Εκατομμύρια επιβάτες σε ετήσια βάση εμπιστεύονται τον ΗΣΑΠ, ο οποίος αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους και ομολογουμένως, τα ατυχήμα-τα που έχουν συμβεί είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Συνήθως, μάλιστα, εκτός από κάποιες υλικές ζημιές, δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες ή σοβαροί τραυματισμοί. Αυτός είναι και ο λόγος που προξένησε αίσθηση το γεγονός ότι την Τρίτη 7 Ιουλίου υπήρξαν τραυματισμοί 8 επιβατών.
Προφανώς τα ερωτηματικά για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ατύχημα είναι αρκετά. Η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της επισήμανε ότι διεξάγει έρευνες για τα ακριβή αίτια, τονίζοντας παράλληλα ότι «η σύγκρουση έγινε λόγω ολισθηρότητας στους προστατευτικούς προσκρουστήρες που ορίζουν το τέλος της γραμμής». Με δεδομένο ότι λίγα λεπτά πριν το ατύχημα υπήρξε έντονη βροχόπτωση, το ενδεχόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα πιθανό. Όμως εδώ ακριβώς γεννιέται το πρώτο ερώτημα: «Το φθινόπωρο που οι βροχές θα είναι συχνές τι θα γίνει;». Ακόμα ένα ερώτημα που προκύπτει είναι «υπήρχε ανθρώπινο λάθος;». Και σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσουν οι ειδικοί, οι οποίοι αναλύουν όλα τα δεδομένα του συμβάντος, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα με την οποία μπήκε στον σταθμό της Κηφισιάς ο συρμός.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ολόκληρο το δίκτυο (αλλά και οι σταθμοί) είχε αλλάξει, με γνώμονα τη μεγαλύτερη ασφάλεια σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη ταχύτη-τα των συρμών. Το λεκανοπέδιο είχε κυριολεκτικά «υποφέρει» επί τουλάχιστον τρία χρόνια, προκειμένου να εκσυγχρονιστούν οι γραμμές. Υπάρχει, ωστόσο, ένα σημαντικό κομμάτι του ΗΣΑΠ που παραμένει «γερασμένο». Το ατύχημα φέρνει ξανά στην επιφάνεια τη συζήτηση για την αντικατάσταση των υπαρχόντων συρμών με νέ-ους πιο σύγχρονους. Είναι δεδομένο ότι οι συρμοί «έχουν κάνει τα χιλιόμετρά τους» και οι αρμόδιοι θα πρέπει να εξετάσουν αν τώρα είναι η ώρα που θα πρέ-πει να γίνει η αντικατάστασή τους. Το σίγουρο είναι ότι το ατύχημα χτύπησε «καμπανάκι». Το οποίο ελπίζουμε να άκουσαν στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών…