Δεκάδες καταστηματάρχες εξέφρασαν στο Δημοτικό Συμβούλιο την έντονη αντίθεσή τους στο υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ευτέρπης την περασμένη εβδομάδα, σε μια πρώτη ομαδική διαμαρτυρία κατά του έργου. Λόγω απουσίας του δημάρχου Γιώργου Πατούλη στο εξωτερικό, ο πρόεδρος του Σώματος Νώντας Γαρδέλης ενημέρωσε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, δια του γ.γ. του Δήμου Γιώργου Διδασκάλου, όσους δημότες είχαν ζητήσει να τοποθετηθούν, ότι η «ημέρα του δημότη» θα πραγματοποιηθεί στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση. Ωστόσο, οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας, αλλά και οι παρόντες καταστηματάρχες, επέμεναν να συζητηθεί το θέμα ανεξάρτητα της παρουσίας ή μη του δημάρχου.
Μετά από διχογνωμίες και μικροδιακοπές, ο πρόεδρος έδωσε τελικά 5 λεπτά στον εκπρόσωπο των καταστηματαρχών Σταύρο Αμπατζόγλου για μια μικρή τοποθέτηση, γνωστοποιώντας (όπως έκανε νωρίτερα και ο δημοτικός σύμβουλος και αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης Νίκος Πέππας), ότι θα υπάρξει συνάντηση με τον δήμαρχο και συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση του Σώματος. Μετά από αίτημα του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Λευτέρη Μαγιάκη, η συνάντηση με τον δήμαρχο θα είναι ανοιχτή σε όλους, συμπεριλαμβανομένων όσων δημοτικών συμβούλων επιθυμούν να παραβρεθούν, ενώ η συζήτηση για το θέμα θα πραγματοποιηθεί σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Στη συνέχεια, ο Στ. Αμπατζόγλου εξέφρασε την κάθετη αντίθεση των καταστηματαρχών της περιοχής στο έργο, παραδίδοντας κείμενο διαμαρτυρίας στο προεδρείο, το οποίο, όπως υποστήριξε, συνοδεύεται από δεκάδες υπογραφές. Στο κείμενο υπογραμμίζεται η πλήρης αντίθεση για το υπόγειο πάρκινγκ, ζητείται η διακοπή του έργου και η αφαίρεση όλων των λαμαρινών που περιβάλλουν το εργοτάξιο, και η επαναφορά της πλατείας Ευτέρπης «δίχως αναψυκτήρια και καφετέριες».
«Υλοποιούμε προεκλογική δέσμευση»
Η απάντηση του Δήμου Αμαρουσίου στην πολιτική τοποθέτηση και τα ερωτήματα της Μαίρης Διακολιού για το πάρκινγκ στην πλατεία Ευτέρπης (βλ. διπλανή στήλη), εκτός από την επίθεση εναντίον της για το πολιτικό της παρελθόν (μέλος της διοίκησης Τζανίκου που αποφάσισε την περίφημη ανάπλαση των κυβόλιθων), αποτελεί και ένα «μανιφέστο» για τη φιλοσοφία της διοίκησης του Γιώργου Πατούλη πίσω από την επιλογή του συγκεκριμένου μεγαλεπήβολου έργου στην «καρδιά» του Αμαρουσίου.
Κατηγορώντας την κ. Διακολιού ότι «συνειδητά διαστρεβλώνει τα πραγματικά δεδομένα που αφορούν τα χαρακτηριστικά του έργου» και σημειώνοντας ότι «πρόκειται για έργο που υπήρχε μέσα στο προεκλογικό της πρόγραμμα αποδεικνύοντας τη συνέπεια λόγων και πράξεων», η δημοτική αρχή, μεταξύ άλλων, τονίζει:
• Καμία προηγμένη εμπορική αγορά του κόσμου δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς επαρκείς χώρους στάθμευσης. Αυτό είναι σήμερα το συγκριτικό πλεονέκτημα των μεγάλων εμπορικών κέντρων σε σχέση με την τοπική μας αγορά.
• Δεν υπάρχουν σήμερα πουθενά εμπορικές αγορές που να μη λαμβάνουν υπόψη τους την ανάγκη να διευκολύνεται η στάση ή η στάθμευση των οχημάτων, προκειμένου να μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν με σχετική άνεση τις αγορές τους.
• Δεν υπάρχει σήμερα πουθενά ζωντανή εμπορική αγορά, αν δεν υπάρχουν σε αυτήν επαρκείς χώροι στάθμευσης.
• Η κ. Διακολιού καλείται να υποδείξει τους χώρους περιφερειακά του Κέντρου που να είναι ιδιοκτησίας του Δήμου και να μπορούν να γίνουν χώροι στάθμευσης.
• Σε καμία αγορά του κόσμου η δημιουργία χώρων στάθμευσης δεν οδήγησε σε απαξίωσή της, αντίθετα αύξησε τις αξίες των ακινήτων κι ενίσχυσε την εμπορική κίνηση μακροπρόθεσμα.
• Είναι λογικό ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα υπάρξει ταλαιπωρία για τους κατοίκους του Κέντρου και τους επισκέπτες της τοπικής αγοράς. Αυτό συμβαίνει πάντοτε όταν εκτελούνται σε μια περιοχή μεγάλα έργα. Σε κάθε όμως περίπτωση η ταλαιπωρία είναι προσωρινή, σε αντίθεση με το όφελος που θα είναι μόνιμο.
• Δεν είναι αλήθεια ότι η κατασκευή πάρκινγκ θα επηρεάσει τη θέση του σταθμού Μετρό που θα κατασκευαστεί στο Κέντρο του Αμαρουσίου , όταν υλοποιηθεί η επέκταση της Γραμμής 4. Αυτό το ενδεχόμενο έχει αποκλειστεί κατηγορηματικά από τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό. Ενώ η επίκληση της υπογειοποίησης των γραμμών μάλλον σε όνειρο θερινής νυκτός παραπέμπει, παρά σε ρεαλιστικό έργο.
• Αποτελούν φθηνό λαϊκισμό τα ερωτήματα περί δήθεν αποζημίωσης των εμπόρων και ιδιοκτητών από τυχόν ζημιές που θα υποστούν την περίοδο κατασκευής του έργου, όταν δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη στο Νόμο, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για έργο που έχει χαρακτηρισθεί δημοσίου συμφέροντος.
• Αντί να ζητά διαβεβαιώσεις από τη Διοίκηση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα κι έγκαιρα, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, ας διαβεβαιώσει η κ. Διακολιού ότι δεν πρόκειται κανένας από την αντιπολίτευση να θέσει με προσφυγές και κάθε άλλα ένδικα μέσα σε κίνδυνο την έγκαιρη εκτέλεση του έργου. Γιατί αυτό έκαναν σε άλλα έργα.
• Τέλος, όσον αφορά τις άδειες του έργου, αυτές έχουν εκδοθεί. Οι καταγγελίες της Περιφέρειας δια των αρμοδίων υπηρεσιών της, αποδείχθηκαν αστήρικτες κι αβάσιμες. Ενώ παράλληλα ανέδειξαν την άγνοια, την ανεπάρκεια και την προχειρότητα με την οποία το πολιτικό προσωπικό της Περιφέρειας διαχειρίζεται τόσο σημαντικά ζητήματα».
ΜΑΙΡΗ ΔΙΑΚΟΛΙΟΥ | «Η χαριστική βολή στο Κέντρο»
Σειρά ερωτημάτων προς τη διοίκηση Πατούλη για το υπόγειο πάρκινγκ στο κέντρο του Αμαρουσίου έθεσε η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Μαίρη Διακολιού. Στην ερώτηση – πολιτική θέση της Μ. Διακολιού αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Η επιλογή δημιουργίας πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης θα αποτελέσει τη χαριστική βολή στον μικρομεσαίο επαγγελματία -έμπορο- ιδιοκτήτη ακινήτου που θα καταστραφεί περαιτέρω διότι: Α) Επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) που θα διαρκέσει η κατασκευή του έργου οι έμποροι – επαγγελματίες θα χάσουν την πελατεία τους. Ήδη πολλοί καταστηματάρχες πληροφορούμαι ότι αναζητούν μετεγκατάσταση. Β) Οι ιδιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν την πλήρη απαξίωση των ακινήτων τους, που επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) ή δεν θα μπορούν να τα μισθώσουν ή δεν θα μπορούν να εισπράξουν τα μισθώματα που δικαιούνται. Γ) Οι κάτοικοι θα υποστούν την υποβάθμιση της καθημερινότητάς τους για δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση). Τέλος, πρόκειται για ένα έργο που επηρεάζει τον σχεδιασμό της πόλης για την επόμενη τριακονταετία, αφού τέτοια έργα είναι δύσκολο να ξανασχεδιαστούν και υλοποιηθούν, ενώ θα επηρεαστεί η θέση του σταθμού μετρό και θα αναιρεθεί η δυνατότητα υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ που θα αποτελούσε πραγματικό όφελος για την ένωση του οικιστικού ιστού της πόλης και το οποίο είναι διαχρονικό αίτημα όλων των δημοτών.
Ερωτάται η δημοτική αρχή:
1) Πράγματι δεν έχουν ληφθεί οι απαραίτητες άδειες για το έργο, όπως καταγγέλλει η Περιφέρεια;
2) Με ποιο τρόπο θα αποζημιώσει τους εμπόρους – επαγγελματίες – ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ζημίες που θα υποστούν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου, ιδίως σε περίπτωση τυχόν καθυστερήσεων;
3) Ποιες έμπρακτες διαβεβαιώσεις υπάρχουν ότι το έργο αφ’ ενός θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και αφ’ ετέρου θα είναι λειτουργικό;»