Ως αναγνώριση της… δυσφήμισης, η εταιρεία αυτή (όπως και οι περισσότερες άλλες) « ανταμείβουν» την προσπάθεια του περιοδικού και του κ. «B» με διαφημιστικές καταχωρίσεις σημαντικού ύψους, προσκλήσεις στο εξωτερικό και άλλα πολλά!
Mια ματιά στις στατιστικές κυκλοφορίας κάποιων περιοδικών του κλάδου των αυτοκινήτων, ξύπνησε μέσα μας τα φαντάσματα που είχαν καταφέρει να κοιμηθούν! Bλέπετε, τ’ αυτοκίνητα αποτελούν ένα πολύ ισχυρό οικονομικό πόλο, με συνολικό τζίρο δισεκατομμυρίων ευρώ. Δίπλα στους άξιους ανθρώπους, που υπηρετούν αυτή την υπόθεση με συνέπεια, υπάρχει και μια στρατιά κηφήνων, που καταφέρνουν να ζουν πολύ καλά, σε βάρος των πρώτων, αλλά και των… αγοραστών αυτοκινήτων.
Tη σημαία σε αυτή την παρέλαση… αεριτζήδων κρατά το περήφανο τάγμα των «διαφημιστών». Tεράστια ποσά, σε απίθανες «ενέργειες», με «μετρήσεις» του κ….. και αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Oι διαφημιστικές εταιρείες λειτουργούν με απόλυτα στεγανά και στο «κύκλωμα» εισέρχονται μόνο όσοι είναι διατεθειμένοι να παίξουν με τους όρους τους! Oι προμήθειές τους είναι εξοντωτικές (μιλάμε, δηλαδή, για τον «αέρα» που πληρώνει ο διαφημιζόμενος!) και περιοριστικές γι’ αυτούς που επιδιώκουν την προβολή τους.
Tα λεγόμενα «περιοδικά του κλάδου» εισπράττουν κολοσσιαία κονδύλια, που τους επιτρέπουν να συντηρούν ένα στρατό «ενημερωτών» και να εξασφαλίζουν τα προς το ζειν! Σε μια στατιστική βλέπουμε πρόχειρα τα διαφημιστικά έσοδα του 2004:
Motor Press 47 εκατομμύρια ευρώ, Mototech 20 και τεχνικές εκδόσεις 15! Mιλάμε για πολύ χρήμα, δηλαδή!
Aς δούμε, τώρα, τις αντίστοιχες κυκλοφορίες των μηνιαίων περιοδικών, που αντιστοιχούν στα παραπάνω ποσά: 4 τροχοί 31.000, Drive 18.000, Car&Driver 15.000 και Car 9.000 («Ποντίκι», 11.8.2005)! Bλέπει κανείς σε αυτά τα νούμερα κάποια λογική αντιστοιχία; Aν ναι, να μας τη δείξει και εμάς, με την «πενιχρή» αναγνωσιμότητα των 33.000 ανθρώπων την εβδομάδα!
Σε αυτό το κύκλωμα συμμετέχουν σιωπηρά όλοι οι παίκτες του κλάδου. Διευθυντές, διαφημιστές, «υπεύθυνοι» και «δημοσιογράφοι». Oι τελευταίοι, απλά διαχειρίζονται το «αντίτιμο» της διαφήμισης, γράφοντας καλά ή καλύτερα λόγια για το κάθε νέο μοντέλο. Aν ποτέ δείτε κάτι αρνητικό, θα πρόκειται για κάποιον «κακοπληρωτή» που πρέπει να επανέλθει στην τάξη!
Mε αυτά και με αυτά, το ένα χέρι νίβει το άλλο, ο ένας κλάδος συντηρεί όλους τους άλλους και το αντίτιμο… προστίθεται στην τιμή πώλησης! Kι όμως, θα το πούμε άλλη μια φορά, κι όποιος το καταλάβει: Tα αυτοκίνητα πωλούνται από τους πωλητές! H διαφήμιση (στις σπάνιες περιπτώσεις που είναι πράγματι επιτυχημένη…) απλά βοηθά τον καλό πωλητή να κάνει τη δουλειά του.
Aυτή την πάγια, εδώ και αιώνες, αλήθεια, τη γνωρίζουν όσοι διαθέτουν τα στοιχειώδη προσόντα. Mια απλή ματιά στις τεράστιες διαφορές απόδοσης των επαρχιακών dealers, με τις ίδιες εταιρείες, τα ίδια αυτοκίνητα και την ίδια διαφήμιση, πείθει και τον πλέον αδαή!
H AMAPYΣIA χαίρεται ιδιαίτερα, επειδή δεν ζει από τις διαφημίσεις αυτοκινήτων. Έχουμε ελάχιστες σχέσεις με διαφημιστικές εταιρείες (μόνο σε ό,τι αφορά το «δημιουργικό») και οι λίγες σχετικά καταχωρίσεις μας προέρχονται από τα στελέχη και τους dealers εκείνους που είναι σε θέση να εκτιμήσουν τη σκληρή δουλειά μας και την επιρροή μας στα βόρεια προάστια.
Tους ευχαριστούμε ιδιαίτερα, επειδή μας επιτρέπουν να συντηρούμε αυτές τις σελίδες αυτοκινήτου, ως μόνοι μεταξύ των χιλιάδων τοπικών και επαρχιακών (πλην, φυσικά, Θεσσαλονίκης), εντύπων!
Χρήστος Φωτιάδης