Το εγχείρημα των υβριδικών αυτοκινήτων τορπιλίστηκε σκόπιμα επί μια (τουλάχιστον) δεκαετία, από τα συμφέροντα των πετρελαϊκών εταιρειών και όσων μεγάλων κατασκευαστών θα πλήττονταν από την διάδοση αυτοκινήτων μικρής κατανάλωσης και σχετικά χαμηλών ταχυτήτων! Ο νοών νοείτω, μια που ποτέ δεν πρόκειται να γίνει “απόδοση ευθυνών” για την τεράστια καθυστέρηση στην εξέλιξη των εναλλακτικών αυτοκινήτων.
Παρά ταύτα, δύο ιαπωνικές εταιρείες συνέχισαν, με εξαιρετικά χαμηλούς τόνους (!) την εξέλιξη των υβριδικών τους, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σήμερα πολύ πιο μπροστά απ’ τους υπόλοιπους, που τρέχουν ασθμαίνοντες να προλάβουν τώρα τις εξελίξεις. Το Prius της Toyota και το υβριδικό Civic ήσαν οι δύο “μονομάχοι”, που όλα αυτά τα χρόνια μάχονταν σε… περιφερειακές αρένες, αφού οι “κανονικοί” δεν τους έπαιζαν!
Τις πρώτες εντυπώσεις είχε, αναμφισβήτητα, κλέψει το Prius, τόσο λόγω της λιγότερο κακής εμφάνισης όσο και στο τεχνολογικό πεδίο, με σαφώς μικρότερη κατανάλωση. Η Honda, όμως, δούλεψε σκληρά και κάλυψε την απόσταση, ήδη με την εμφάνιση του τελευταίου Civic Hybrid.
Το Insight αποτελεί σίγουρα ένα τεράστιο βήμα, αφού “χτίστηκε” απ’ την αρχή και όχι στη βάση ενός προϋπάρχοντος μοντέλου, όπως έγινε με το Civic. Βέβαια, καθώς συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια, το Insight χρησιμοποιεί αρκετά τμήματα άλλων μοντέλων της εταιρείας, κυρίως του νέου Jazz (ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα κλπ), αλλά και του προηγούμενου, από το οποίο προέρχεται ο βενζινοκινητήρας 1.3 V-Tec των 88 ίππων, με νέο καταλύτη και έμβολα.
Ομορφότερο & οικονομικότερο
Οι άνθρωποι της Honda κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο με πολύ χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή, αλλά και σαφώς πιο εμφανίσιμο από το αντίστοιχο Civic. Επιπλέον, η τιμή των 19.900 ευρώ δεν είναι καθόλου απαγορευτική, αντίθετα προκαλεί τους συνειδητοποιημένους οδηγούς να το αγοράσουν.
Για να επιτευχθεί η εικόνα αυτή, προηγήθηκε η μείωση του βάρους (-28%) και του όγκου (-19%) των μπαταριών και η χρήση ενός προηγμένου ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων, που κι αυτός είναι μικρότερος κατά 26 χιλιοστά από τον προηγούμενο.
Η οικονομική οδήγηση του Insight απαιτεί εκπαίδευση και εξάσκηση, κυρίως “ελαφρύ πόδι” στο γκάζι και το φρένο. Το ταχύμετρο έχει πράσινο χρώμα όταν οδηγείς οικονομικά, αλλά γίνεται μπλε όταν… ξεχαστείς. Παράλληλα, στην οθόνη εμφανίζονται πράσινα “δεντράκια”, που επιβραβεύουν ηθικά τον οδηγό, όταν πέφτει η κατανάλωση.
Το Insight μάς άρεσε πολύ! Η προσπάθεια της Honda είναι πολύ επιτυχημένη και αποτελεί άλλον ένα σταθμό στην πορεία για εναλλακτικούς κινητήρες, χρήση ηλεκτρισμού, ακόμη και του ήλιου, για ένα περιβάλλον που δεν θα έχει αντίπαλό του το αυτοκίνητο. Ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς, αλλά οι συνθήκες πιέζουν για επιτάχυνση των προσπαθειών. ´Ολες πλέον οι εταιρείες (μεταξύ αυτών και πολλές κινέζικες, που ίσως αποτελέσουν την μελλοντική έκπληξη…) εργάζονται συστηματικά για την εξέλιξη εναλλακτικών λύσεων. Το Insight είναι σίγουρα ο προσωρινός νικητής…
Χρήστος Φωτιάδης