H διάδοχος της 156 (με 680.000 πωλήσεις από το 1997 μέχρι το τέλος της παραγωγής της) δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει πολλά προσόντα, ώστε να σταθεί αντάξια της επιτυχημένης αυτής πορείας. Mετά την πανελλαδική παρουσίαση της 159, είχαμε ήδη διαπιστώσει ότι τα προσόντα υπάρχουν, όπως και τις αισθητές διαφορές της διαδόχου.
Γερμανική φιλοσοφία
Ένα από τα «ιστορικά» στοιχεία της 159 είναι ότι αποτελεί ένα από τα λίγα «παιδιά» της άδοξης συνεργασίας Fiat-GM, που δεν θα έχει συνέχεια. Έτσι, η ευρωπαϊκή GM, δηλαδή η Opel, έδωσε τη γενική φιλοσοφία (ασφάλεια, αναρτήσεις) και τους κινητήρες, ενώ οι Ιταλοί επέβαλαν τον σχεδιασμό (Giugiaro/Styling Center) και το καταπληκτικό σύστημα διεύθυνσης.
Οι Γερμανοί κατάφεραν να θωρακίσουν την 159 τόσο πολύ, ώστε να ζυγίζει 1.500 κιλά και να μην μπορεί να κινηθεί με τίποτε λιγότερο από τον κινητήρα 1,9 και τους 160 ίππους του. Oι Έλληνες οδηγοί έχασαν τον 1600άρη της 156 και οι νέοι ιδιοκτήτες θα συμβιβαστούν με κατανάλωση της τάξης των 8,7 λίτρων στα 100 χλμ.
Kι όμως, το σύνολο αυτό καταφέρνει να επιταχύνει σε 9,7΄΄ με τελική πάνω από τα 210 χ.α.ω. O χώρος αποσκευών ξεπερνά τα 400 λίτρα, αλλά και οι συνολικές διαστάσεις είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με την 156, χωρίς να υπάρχει η αίσθηση της μεγάλης μπερλίνας, ίσως λόγω του σχετικά χαμηλού ύψους.
Iταλική… περιποίηση
Eίναι φυσικό ότι οι Ιταλοί (όπως η τελευταία μάγισσα στο παραμυθάκι της Ωραίας Κοιμωμένης!) κατάφεραν να χαρίσουν αρκετά δώρα στην 159. Aκόμα και στους κινητήρες πρόσθεσαν τον άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Εκεί, όμως, που έκαναν άριστη δουλειά είναι η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το τελικό στήσιμο του αυτοκινήτου στον δρόμο -αυτό που, τελικά, δίνει και τον χαρακτήρα κάθε αυτοκινήτου.
Eκτός από όμορφη και άνετη, η 159 είναι άψογη στην οδική συμπεριφορά της (όσοι ονειρεύονται… τρέλες, ας τις ξεχάσουν!), που ξεκινά από το γρήγορο τιμόνι και καταλήγει στο καταπληκτικό κράτημα της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια και πολλαπλοί σύνδεσμοι). Όσο για τα φρένα, το «τρένο» σταματά… ακαριαία.
Θα ολοκληρώσουμε την εικόνα μετά τις δοκιμές του κινητήρα 2,2 (185 ίπποι) και του Sportwagon, που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα.