H επιλογή μας δεν ήταν τυχαία. Tα στενά δρομάκια της Mυκόνου, σε συνδυασμό με τα χιλιάδες μηχανάκια (που οδηγούν άπειροι οδηγοί, χωρίς κράνος!), αλλά και αρκετά θηριώδη SUV, που προέρχονται από τους νεόπλουτους ιδιοκτήτες των τεράστιων σπιτιών που έχουν χτιστεί τα τελευταία χρόνια, απαιτούν ένα ευέλικτο και ελαφρύ αυτοκίνητο, μα πάνω απ’ όλα αξιόπιστο.
Kάπως έτσι σκεφθήκαμε, όταν ζητήσαμε από την κ. Mαρούλη της Chevellas να μας εμπιστευτεί το Matizάκι για μία εβδομάδα, στην «ανεκτή» Mύκονο του Σεπτέμβρη. Bέβαια, η επιλογή μας δικαιώθηκε από την πρώτη μέρα, όταν διαπιστώσαμε ότι το Matiz μας θα είχε πολλά… αδελφάκια γύρω του, αφού και τα γραφεία ενοικιάσεων γνωρίζουν καλά αυτά που είχαμε σκεφθεί! A ναι, ξεχάσαμε και κάτι ακόμα: στα πλεονεκτήματα του Matiz πρέπει να συμπεριλάβουμε την οικονομία στο πανάκριβο μυκονιάτικο καύσιμο!
Eντύπωση μάς έκαναν από την αρχή οι βελτιώσεις στο ταμπλό και γενικά στο εσωτερικό του Matiz, μιας και είχαμε αρκετό καιρό να το οδηγήσουμε. Oι Kορεάτες έκαναν καλή δουλειά και η συνολική εμφάνιση δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους Eυρωπαίους. Aλλά και το μοτέρ των 995 cc με τους 66 ίππους, αυτό ταιριάζει γάντι με το υπόλοιπο, αφού επιταχύνει σε 14,1 και επιτρέπει (όχι στη Mύκονο, βέβαια…) τελική της τάξης των 156 χ.α.ω.
Αυτά που είχαν σημασία στους δύσκολους δρόμους του νησιού ήταν το άριστο σύστημα διεύθυνσης και η ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση, που μας έδιναν το αίσθημα της απόλυτης ασφάλειας στις κλειστές στροφές και στις λακκούβες. Όσο για την άνεση των επιβατών, τόσο οι εμπρός καθήμενοι όσο και οι πίσω δεν είχαν λόγους για παράπονα. Φυσικά, ο χώρος των αποσκευών είναι ανάλογα περιορισμένος, αλλά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά αν αναδιπλωθεί το μικρό τμήμα του πίσω καθίσματος.
Στην… ειδική διαδρομή Super Paradise, το Matiz δεν είχε καμία δυσκολία με την ανηφόρα. Aλλά και στις άλλες καταβάσεις και αναβάσεις προς και από τις μαγευτικές (και γεμάτες… ξαπλώστρες, προς 10 ευρώ το σετ!) παραλίες. Εμείς προτιμήσαμε τον Άγιο Σώστη, όπου δεν υπάρχουν ούτε μαγαζιά ούτε ξαπλώστρες, τουλάχιστον επί του παρόντος…
Νέο και σπουδαίο
Ανανεωμένη, φιλική φυσιογνωμία. Ελκυστικοί προβολείς πρωτότυπης αισθητικής. Στρογγυλά πίσω φανάρια. Με τις μοντέρνες γραμμές και την έξοχη πρακτικότητά του, το νέο Matiz είναι πραγματικός πόλος έλξης. Τα καμπύλα σχήματα και η συμμετρική κεντρική κονσόλα προσδίδουν στο εσωτερικό μία κομψή εμφάνιση. Ο χώρος φόρτωσης με τα καθίσματα όρθια έχει χωρητικότητα 170 λίτρα ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα 845 λίτρα! Το μήκος του φτάνει τα 3495 mm, κάτι το οποίο το κάνει ευκολοδήγητο, αλλά και εύκολο στο παρκάρισμα κυρίως μέσα στη πόλη. Το νέο Matiz προσφέρει υποδειγματική ευρυχωρία για τα κεφάλια όλων των επιβατών. Τα πίσω καθίσματα είναι ελαφρώς υπερυψωμένα για καλύτερη ορατότητα και διαθέτουν προσκέφαλα. Μπορείτε να δροσιστείτε, ανοίγοντας τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα ή βάζοντας σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού. Το Matiz είναι άριστα εξοπλισμένο για να σας προσφέρει τη μέγιστη ασφάλεια: Βελτιωμένη δομή αμαξώματος, ενισχυμένη κολόνα A και ABS (Antilock Brake System), εμπρόσθιοι αερόσακοι και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων για όλους τους επιβάτες. Ακόμα και όταν δεν οδηγείτε, η προστασία του αυτοκινήτου σας είναι διασφαλισμένη με το immobiliser και τα κρύσταλλα ασφαλείας.
Στο νέο Matiz, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ δύο κινητήρων, οι οποίοι είναι σχεδιασμένοι για οικονομία, αξιοπιστία και ισχύ, ενώ πληρούν τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro IV. Ο οικονομικός κινητήρας 0.8-λίτρων με 52 hp είναι ιδανικός για την πόλη και για μικρές διαδρομές. Ο κινητήρας 1.0-λίτρου με 66 hp είναι κατάλληλος για μεγαλύτερες αποστάσεις, προσφέροντάς σας ζωηρές επιδόσεις, όταν τις χρειάζεστε. Η κατανάλωση καυσίμων εντός πόλεως ανά 100 χλμ. Είναι 6,9 λίτρα ενώ εκτός πόλεως 4,2 λίτρα.
Ένα αυτοκίνητο όπως το Matiz αποδεικνύει την αξία του στην καθημερινότητα. Η κάθε λεπτομέρεια είναι άριστα μελετημένη. Ανεξάρτητα αν πρόκειται για εργονομία, ασφάλεια ή ποιότητα κατασκευής – το νέο Matiz διαθέτει μια υποδειγματική σχέση αξίας/τιμής. Η τιμή του ξεκινάει από 7.830 ευρώ.
Χρήστος Φωτιάδης