Η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει συνεχώς και νέες ευχάριστες εκπλήξεις. Τα κάποτε «τριτοκοσμικά» αυτοκίνητα της σημερινής ασιατικής «υπερδύναμης», ανήκουν πλέον στα πλέον προηγμένα του κόσμου.
Η Hyundai, ως κορυφαία εταιρία της Ν. Κορέας, καλύπτει πλέον με τη γκάμα της όλες σχεδόν της κατηγορίες, εκτός από τα open, κάτι που περιμένουμε ανυπόμονα να «τακτοποιηθεί».
Ειδικά στα πολυμορφικά και τα 4χ4, η Hyundai γράφει τη δική της ιστορία. Το Trajet αποτελούσε για μας ένα μυστήριο, το οποίο λύθηκε πλήρως με τη δημοσιογραφική δοκιμή του από την ΑΜΑΡΥΣΙΑ.
Καταπληκτικοί χώροι και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Trajet. Το… επταθέσιο MPV, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο ευρωπαϊκό κοινό το 1999, ζυγίζει 1.820 κιλά. Ο δίλιτρος κινητήρας, με τους 141 ίππους, τα καταφέρνει πολύ καλά, ειδικά στις μακρινές διαδρομές. Ο οδηγός κάθεται στο… ύψος του πολύ αναπαυτικά, όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες. Με την αφαίρεση των δύο τελευταίων καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών γίνεται υπεραρκετός.
Πάντως, οι επτά διαθέσιμες θέσεις καθιστούν το Trajet ενδιαφέρον (εκτός από τους… πολύτεκνους) και για διάφορες κατηγορίες επαγγελματιών (μικρές επιχειρήσεις) ή και για τουριστική χρήση.
Ο κινητήρας των 1.975 κ.εκ., με τον οποίο εφοδιάζεται το Hyundai Trajet, διαθέτει 16 βαλβίδες με δύο εκκεντροφόρους και ανήκει στην οικογένεια Beta, γόνους της οποίας έχουμε γνωρίσει σε αρκετά οχήματα της εταιρείας. Πρόκειται για ένα αρκετά ισχυρό μηχανικό σύνολο, με ικανοποιητική ευστροφία, κυρίως από το μεσαίο φάσμα περιστροφής και πάνω. Η λειτουργία του είναι γενικά πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει. Στο δρόμο τα θετικά του χαρακτηριστικά γίνονται αισθητά. Βέβαια, οι μακριές σχέσεις δεν ευνοούν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις, εγγυώνται όμως περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και αρκετά ευχάριστα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.
Mελετημένο… εσωτερικό!
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κανείς είναι η προσεγμένη χωροταξική μελέτη. Το αυξημένο μεταξόνιο δίνει ένα πραγματικά πλουσιοπάροχο χώρο για τις δύο πρώτες σειρές καθισμάτων, με την άνεση να μην λείπει ούτε από την τρίτη και τελευταία σειρά. Το εσωτερικό πλάτος, το ύψος, αλλά και τα επτά ξεχωριστά καθίσματα εξασφαλίζουν μία πραγματικά άνετη και απροβλημάτιστη μετακίνηση. Όπως είναι αναμενόμενο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, οι πέντε τελευταίες θέσεις, πέρα από τα τραπεζάκια που φέρουν στις πλάτες τους, έχουν τη δυνατότητα αναδίπλωσης και απομάκρυνσης, προσφέροντας έτσι άφθονους μεταφορικούς συνδυασμούς επιβατών και αντικειμένων. Το όλο κλίμα ευρυχωρίας έρχεται να συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις. Οι τελευταίες έχουν μία ικανότητα να απορροφούν σχεδόν το σύνολο των ανωμαλιών του οδοστρώματος, μην επιτρέποντας σε κραδασμούς να εισχωρήσουν στο εσωτερικό. Αυτό, σε συνεργασία με την προσεγμένη ηχομόνωση που κρατάει μακριά τους ενοχλητικούς θορύβους, εξασφαλίζει τελικά ένα ιδανικό περιβάλλον, τόσο για μικρές, όσο και για μεγάλες μετακινήσεις. Πέρα από την άνεση, θετικά στη διάθεση των επιβαινόντων θα επιδράσει και ο εσωτερικός διάκοσμος. Τα μεγάλα παράθυρα δίνουν μία πανοραμική θέα του περιβάλλοντος χώρου. Το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων είναι λιτά και περιέχουν μόνο τα απολύτως αναγκαία.
Πλούσιος εξοπλισμός
Τέλος, οι αποθηκευτικοί του χώροι ανταποκρίνονται, στις απαιτήσεις της κατηγορίας του, ενώ και ο εξοπλισμός του δεν υστερεί καθόλου. Πιο αναλυτικά, ο εξοπλισμός του Trajet περιλαμβάνει: για την έκδοση GL διαθέτει υδραυλικό τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, αερόσακο οδηγού-συνοδηγού, ABS EBD, ράδιο-CD, A/C, ζάντες αλουμινίου, φανούς ομίχλης, ράγες οροφής, λασπωτήρες, ελαστικά διαστάσεων 215/65 R15. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση, η GLS FULL, διαθέτει επιπλέον πλευρικούς αερόσακους, κλιματισμό, φίλτρο αέρος, θερμαινόμενους καθρέφτες, οσφυϊκή υποστήριξη καθίσματος οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ρεοστάτη.
H τιμή για την έκδοση GL διαμορφώθηκε στα 21.990 ευρώ, ενώ για την πλουσιότερη έκδοση GLS φτάνει τα 23.990 ευρώ.
Χρήστος Φωτιάδης