Εν μέσω κρίσης, η μοναδική χαρά που μας απομένει είναι η… ανακάλυψη των νέων μοντέλων diesel, τα οποία παρέμεναν επί δεκαετίες «απαγορευμένος καρπός», λόγω της στενοκεφαλιάς αυτών που χαράζουν την πολιτική της αντιμετώπισης των αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Το πετρελαιοκίνητο Megane αποτελεί άλλο ένα κλασικό παράδειγμα σπουδαίου αυτοκινήτου, που παρέμενε «εκτός προγράμματος» για τους κατοίκους της Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Τα προσόντα που μας αποκάλυψε είναι πάρα πολλά και νιώθουμε την… υποχρέωση να σας τα μεταφέρουμε με όσο γίνεται μεγαλύτερη πιστότητα.
Κατ’ αρχήν η εξωτερική εμφάνιση του 5θυρου Megane το κάνει να ξεχωρίζει θετικά απ’ όλα τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Το πρόσφατο περιορισμένο face lift, απλά υπογράμμισε προς το… εκσυγχρονιστικό αυτή την υπεροχή.
Αλλά και η συνέχεια, στην καμπίνα, είναι εξίσου ευχάριστη. Πρακτικές λύσεις στα χειριστήρια και υψηλή ποιότητα των υλικών είναι αυτά που κυριαρχούν. Πολύ άνετα τα καθίσματα και απεριόριστη η ορατότητα, στοιχεία που εξασφαλίζουν ένα πολύ ευχάριστο ταξίδι. Άλλωστε, η οδική του συμπεριφορά σφραγίζει την… εγγύηση της ικανοποίησης στις μακρινές αποστάσεις, αλλά και σε δύσκολες διαδρομές. Ανάρτηση, τιμόνι, ποιότητα κύλισης και φρένα συμβάλλουν στην αρμονική συνολική λειτουργία του Megane.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Δεν χρειάζεται να λατρεύει κανείς τους κινητήρες diesel, για να εκτιμήσει τις αρετές του συγκεκριμένου dCi της Renault. Οι 110 ίπποι του φαντάζουν… πολύ περισσότεροι, λόγω της ζωηρής λειτουργίας του σε όλες τις φάσεις των στροφών, που δίνει στον οδηγό χρήσιμο «γκάζι» για επιτάχυνση, ειδικά στο προσπέρασμα. Ο ήχος της λειτουργίας του μόλις επιτρέπει να διακρίνεις ότι δεν καίει βενζίνη, ενώ την άριστη συμπεριφορά του συμπληρώνει ένα πολύ καλά ρυθμισμένο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ιδανικό για οικονομία και ήσυχη συμπεριφορά σε υψηλές ταχύτητες.
Την τόσο θετική εικόνα του Megane diesel ολοκληρώνει, λοιπόν, η πολύ χαμηλή κατανάλωση και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, που το απαλλάσσουν από τα τέλη!