Η Chevrolet έχει μακρά παράδοση στα εκτός δρόμου οχήματα. Το 1935 κατασκεύασε το Suburban, τον… παππού των σημερινών «οχημάτων ελευθέρου χρόνου» που οφείλουν τη δημοφιλία τους στο γεγονός ότι προσφέρουν μεγάλους χώρους και καλύπτουν τις ανάγκες του ιδιοκτήτη για αποδράσεις και σπορ που απαιτούν παρόμοιους χώρους. Πριν από μια δεκαετία, η τετρακίνηση βελτίωσε κατά πολύ τις ικανότητές τους και τα έκανε πιο δυναμικά, όπως προδίδει και ο χαρακτηρισμός Sport Utility Vehicle (SUV).
Στις ΗΠΑ, η Chevrolet έχει δημιουργήσει τη δική της παράδοση με τα Tahoe και Trailblazer, αλλά και το Captiva, που γνωρίσαμε πολύ καλά και στην Ελλάδα. Τώρα, με το νέο Trax, καλύπτει ένα κενό στις πιο κάτω κατηγορίες, συγκεκριμένα στα Compact SUV, όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος.
Ελκυστική εμφάνιση
Το Trax, με τη χαρακτηριστική μάσκα και το σήμα κατατεθέν της Chevrolet, τραβάει αμέσως το βλέμμα. Θυμίζει λίγο από τα γνωστά οχήματα της κατηγορίας, αλλά καταφέρνει να ξεχωρίζει με θετικό τρόπο απ’ αυτά. Τα νεύρα που τρέχουν κατά μήκος του καπό, οι τονισμένοι θόλοι, αλλά και οι ζάντες των 18 ιντσών, λειτουργούν προς όφελος της επιθετικής σχεδίασης, η οποία κάνει ξεκάθαρο ότι το Trax θα κινηθεί άνετα και σε off road διαδρομές.
Με μήκος 4,248 μέτρα, το Trax βρίσκεται μεταξύ της κατηγορίας super mini και των μικρομεσαίων, ωστόσο η αυξημένη απόσταση που διατηρεί από το έδαφος – 16,8 εκατοστά για τις τετρακίνητες εκδόσεις και 15,8 εκατοστά για τις δικίνητες – κάνει τη διαφορά.
Για ευνόητους λόγους οικονομίας κλίμακος, το Trax μοιράζεται τα ίδια εξαρτήματα και μηχανικά μέρη με το Opel Mokka , το οποίο επίσης κατασκευάζεται στην Κορέα. Πάντως, στο εσωτερικό η Chevrolet έχει δώσει το δικό της στίγμα, με τον χαρακτηριστικό πίνακα οργάνων που παραπέμπει σ το Spark, τύπου μοτοσικλέτας, που συνδυάζει αναλογικό στροφόμετρο με ψηφιακό ταχύμετρο. Οι αεραγωγοί, οι διακόπτες και άλλες λεπτομέρειες παραπέμπουν στα πρότυπα της εταιρίας ενώ η κεντρική πολυλειτουργική έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών (σύστημα πολυμέσων MyLink, με σύνδεση στο διαδίκτυο, πλήρη υποστήριξη smart phones, πλοήγηση κ.α.) που γνωρίσαμε από το ανανεωμένο Cruze είναι ιδιαίτερα εύχρηστη και με πολύ καλά γραφικά (αποτελεί βασικό στοιχείο εξοπλισμού εκτός από την βασική έκδοση).
Για τον όγκο και τον χαρακτήρα του, το Trax προσφέρει καλούς χώρους και οι επιβάτες βολεύονται με άνεση. Οι πίσω δεν θα παραπονεθούν για την διαθέσιμη απόσταση – τόσο για τα γόνατά τους όσο και για το κεφάλι τους – ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα 356 έως 1.370 λίτρων με την πίσω σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη.
Κινητήρες
Το Trax εξοπλίζεται με δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις και τρεις πετρελαιοκίνητες. Η βασική έκδοση είναι ατμοσφαιρική, προσθιοκίνητη με πεντάρι κιβώτιο (όλες οι άλλες διαθέτουν έξι σχέσεις) και το μοτέρ του 1,6 λίτρων αποδίδει 115 ίππους.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η turbo έκδοση 1.4 με τους 140 ίππους, που προσφέρεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης το οποίο λειτουργεί εντελώς αυτόματα (υπό την επίβλεψη και των ηλεκτρονικών ασφαλείας) μεταφέροντας την ροπή στους πίσω τροχούς μέσω ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη.
Στις diesel εκδόσεις οι επιλογές έχουμε μια προσθιοκίνητη και μια τετρακίνητη έκδοση, τις οποίες και εφοδιάζει μοτέρ 1,7 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους.
Ευχάριστη οδήγηση
Στον ανοιχτό δρόμο, το Trax είναι ποιοτικό στην κύλιση του, με καλή ηχομόνωση στο ταξίδι και άριστη ανταπόκριση της ανάρτησης. Το μοτέρ με τους 140 ίππους κρατά καλά την ροπή του στις χαμηλές σ.α.λ. , ενώ όταν το πιέσεις καταναλώνει λίγο περισσότερο. Όμως, οδηγώντας με φυσιολογικούς ρυθμούς, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 lt/100 km, τιμή λογική για τον όγκο του Trax.
Γενικά, το νέο Chevrolet μας άρεσε πάρα πολύ και τα κάνει όλα μια χαρά, αποτελώντας μια ολοκληρωμένη πρόταση. Όσον αφορά στην τιμή πώλησης αυτή είναι αρκετά ελκυστική, μετά τη νέα έκπτωση της εταιρίας με την τιμή να ξεκινά από 20.940€ (με απόσυρση). Αν ομαλοποιηθούν οι συνθήκες στην αγορά και τα δεδομένα των τεκμηρίων, το Trax αποτελεί μια πρώτης τάξεως πρόταση για την κατηγορία και ταιριάζει απόλυτα με τις ελληνικές οδικές συνθήκες…