Ακόμα και το όνομα Giulietta είναι θρύλος! Παιδάκι ακόμα, στη δεκαετία του 1960, τρελαινόμουν όταν με πήγαινε βόλτα ο ξάδερφός μου ο μπασκετμπολίστας, με τη γαλάζια του Giulietta! Ήδη από τότε κάθε Alfa είχε τον χαρακτήρα του ξεχωριστού αυτοκινήτου και το έδειχνε. Τα χρόνια πέρασαν και το μόνο που άλλαξε είναι η τεχνολογική πρόοδος σε όλα τα μέρη της νέας Giulietta, που βγήκε από τον… φούρνο πριν λίγα χρόνια.
Το Κέντρο Σχεδιασμού της Alfa Romeo δημιούργησε ένα πεντάθυρο hatchback με χαρακτηριστική εμφάνιση Alfa Romeo, κορυφαία ευελιξία ακόμα και στις πιο απαιτητικές διαδρομές, αλλά και άνεση στην καθημερινή οδήγηση. Αυτό οφείλεται στη νέα πλατφόρμα Compact, η οποία χάρη στις πρωτοποριακές τεχνικές λύσεις που υιοθετεί για την ανάρτηση, το ενεργό τιμόνι διπλού πινιόν, τα σοφιστικέ υλικά και τις τεχνικές συναρμολόγησης, επιτρέπει στην Giulietta να επιτυγχάνει εξαιρετικά υψηλά στάνταρ σε θέματα άνεσης, δυναμικής συμπεριφοράς και ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής).
Η νέα πλατφόρμα της Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ενσωματώνει τα διαφορετικά συστήματα του οχήματος και να εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητές τους, με έμφαση στις λειτουργίες των τριών ρυθμίσεων (Dynamic, Normal και All Weather), που προσφέρει ο επιλογέας του Alfa DNA. Το σύστημα αυτό, που τοποθετείται στάνταρ σε όλη την γκάμα του νέου μοντέλου, είναι σχεδιασμένο για να τροποποιεί τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, του κιβωτίου, του συστήματος διεύθυνσης και του διαφορικού e-Q2, καθώς και τη λογική συμπεριφοράς του συστήματος ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (VDC).
Κινητήρας διαμάντι!
Ο δεύτερης γενιάς πετρελαιοκινητήρας 1.6 JTDM-2 ταιριάζει ιδανικά στην Giulietta, αφού διαθέτει τη δύναμη για να την επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ ταυτόχρονα έχει λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Με την επιλογή Normal στο σύστημα Alfa D.N.A. η Giulietta 1.6 diesel επιταχύνει ομαλά με αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές. Στο πρόγραμμα Dynamic, η ροπή είναι αισθητά περισσότερη και σίγουρα την κάνει πιο ευχάριστη ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού, αφού ανά πάσα ώρα και ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης μέσω του θετικού σε αίσθηση 6τάχυτου κιβωτίου, το αυτοκίνητο επιταχύνει γοργά. Επιπλέον, η λειτουργία του μηχανικού αυτού συνόλου είναι σπουδαία, αφού στο εσωτερικό οι κραδασμοί που μεταφέρονται είναι ελάχιστοι και ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί.
Βόλτα στην… παραλιακή!
Με το που κάθεσαι στο αναπαυτικό και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα της Giulietta, το μυαλό σου πάει αυτόματα στην εκδρομή μέχρι Σούνιο! Ευτυχώς που είχαμε λίγο χρόνο για να πραγματοποιήσουμε το όνειρο και βεβαίως δεν το μετανιώσαμε. Η οδηγική αίσθηση γίνεται πολύ πιο απολαυστική στις γνωστές κλειστές στροφές της παραλιακής, με τον ευχάριστο ήχο του κινητήρα να συμπληρώνει την ευχάριστη εμπειρία.
Όπως είναι αυτονόητο, δεν έγινε καμία έκπτωση στον τομέα της ασφάλειας. Η Alfa Romeo Giulietta σχεδιάστηκε για να επιτύχει την κορυφαία επίδοση στην αξιολόγηση των δοκιμών πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP, προσφέροντας ολοκληρωτική προστασία για τον οδηγό και τους επιβάτες. Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα επινοήθηκε για να εγγυηθεί την απώτατη αλληλεπίδραση των συστημάτων υπεύθυνων για τον έλεγχο της δυναμικής του αυτοκινήτου.
Όλα αυτά ελέγχονται από τον πραγματικό «εγκέφαλο» του οχήματος, που ονομάζεται «Alfa D.N.A» και το οποίο διαχειρίζεται όλα τα σοφιστικέ ηλεκτρονικά συστήματα δυναμικού ελέγχου του οχήματος: το VDC (Vehicle Dynamic Control), το ενεργό σύστημα διεύθυνσης διπλού πινιόν, το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, την απόκριση και την καμπύλη ροπής του κινητήρα και το σύστημα πέδησης με σύστημα «pre-fill». Όλα αυτά τα συστήματα εγγυώνται ανόθευτη, “Alfa Romeo” οδηγική ασφάλεια, πρόσφυση και επιδόσεις.
Η νέα συμπαγής πλατφόρμα, χάρη στις εξελιγμένες τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιεί για την ανάρτηση και τα υλικά κατασκευής της, όπως ατσάλι υψηλής αντοχής, αλουμίνιο και Xenoy, μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες και των πιο απαιτητικών πελατών σε θέματα άνεσης και περιορισμένου θορύβου, τοποθετώντας την Giulietta στην κορυφή της κατηγορίας.