Η Suzuki αφήνει πίσω της δυο πολύ επιτυχημένα μικρά μοντέλα της, το Alto και το Splash, που παραχωρούν τη θέση τους στο νέο Celerio. H πρώτη μεγάλη επιτυχία των Ιαπώνων είναι οι… τεράστιοι εσωτερικοί χώροι, που για την κατηγορία φαντάζουν εξωπραγματικοί! Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.4m, αλλά και στο ύψος του, που φτάνει τα 1.54m, παρά τις μικρές εξωτερικές του διαστάσεις, στο εσωτερικό του τα πράγματα αλλάζουν. Συναντάς αναπάντεχη ευρυχωρία, με χώρο για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια των πίσω επιβατών, στοιχεία που επιβεβαιώνουν το σλόγκαν της Suzuki για «αυτοκίνητο της κατηγορίας Α+»! Όσο για το χώρο αποσκευών, ανέρχεται στα εξαιρετικά για την κατηγορία 254 lt.
Στα θετικά στοιχεία προσθέτουμε την πολύ καλή ορατότητα που προσφέρει στον οδηγό, στο πλαίσιο ενός ευχάριστου εσωτερικού, με μοντέρνο σχεδιασμό, ποιότητα υλικών στον μέσο όρο της κατηγορίας, εργονομικά τοποθετημένους διακόπτες και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Εξωτερικά, στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με τις λεπτομέρειες χρωμίου και τα μακρόστενα φωτιστικά, ενώ στο πίσω μέρος η σχεδίαση είναι κάπως πιο συγκρατημένη φέροντας αρκετά στοιχεία που παραπέμπουν στο Altο.
Το γνωστό και δοκιμασμένο 3κυλινδρο μοτέρ των 998 κυβικών είναι οικονομικό, με πολιτισμένη λειτουργία και αρκετή ζωηράδα, αλλά το κιβώτιο είναι αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις. Φοβερή αίσθηση επιλογέα με υποδειγματικά κουμπώματα. Στο δρόμο το Celerio είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και αρκετά ευκίνητο. Την γενική εικόνα ανεβάζει ακόμη περισσότερο η μέση κατανάλωση 4,8 λίτρων/100 χλμ., που εν πολλοίς οφείλεται στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου που βρίσκεται στα 880 κιλά!
Στα συν, εκτός του κινητήρα, του κιβωτίου αλλά και της ευρυχωρίας θα προσθέταμε και την τιμή εκκίνησης που βρίσκεται στα 8.990 ευρώ. Σε αυτή την τιμή παραλαμβάνεται το αρχικό πακέτο εξοπλισμού που εκτός των άλλων περιλαμβάνει 4 αερόσακους, κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth και θύρα USB, σύστημα ESP κλπ. Η πιο πλούσια έκδοση GLA AGS έχει περισσότερους αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτροκίνητα πίσω παράθυρα και εξωτερικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες (Hill Hold Assist) αλλά και αυτοματοποιημένο κιβώτιο. Η τιμή της προσδιορίζεται στα 10.385 ευρώ. Όλα τα Celerio απαλλάσονται από τέλη κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν ρύπους CO2 99 γρ./χλμ. και υποστηρίζονται από εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών ή 100.000 χλμ.
Η συνολική εικόνα που αποκομίσαμε από το Celerio είναι άκρως θετική, αφού πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης με δυνατότητες άνετων ταξιδίων, με μικρό κόστος στην κατανάλωση και συντήρηση, αλλά και με την εγγύηση της μακρόχρονης πείρας της Suzuki.
Χρήστος Φωτιάδης