Καθ’ ‘όλα ελκυστικό!
Με το σετ των διακριτικών σπόιλερ, τα σκούρα εμπρός φώτα και την κυψελωτή μάσκα που το χαρακτηρίζει, το ST-Line διαφοροποιείται αισθητά σε εμφάνιση από τις συμβατικές εκδόσεις του Focus. Αλλά και από το Focus ST που έχει πολύ πιο επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα και 18άρες ζάντες. Όμως η πρώτη εικόνα παραπέμπει αμέσως σε «κάτι ξεχωριστό», γεγονός που επιβεβαιώνουν και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του.
Ο 1.0 EcoBoost των 125 PS που ήταν τοποθετημένος στο Focus της δοκιμής μας είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.5 EcoBoost των 180 PS και ο ντίζελ 1.5 TDCi των 120 PS. Ο μικρός 3κύλινδρος που είχαμε στη διάθεσή μας φτάνει και περισσεύει για ένα γρήγορο και ασφαλές οδήγημα, με άνετες προσπεράσεις. Λίγη προσοχή χρειάζεται στο… γκάζι, αν δεν θέλεις να κάψει κάτι παραπάνω η υπερσυμπίεση του μικρού σε όγκο κινητήρα…
Πέραν της ομολογουμένως εντυπωσιακής εμφάνισης, που ξεγελά πολλούς ως προς το κόστος του μοντέλου, ο επαναστατικός κινητήρας είναι όντως η πιο ευχάριστη έκπληξη. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, τούρμπο-μινιατούρα, προηγμένα ηλεκτρονικά, άμεσο ψεκασμό… Κι όλα αυτά με μόλις1.000 κυβικά. Προσθέστε μια υπέρ-αποδοτική ανάφλεξη, το stop/start, καθώς και μια αξιοσημείωτα ευρεία κατανομή της ροπής, με κορύφωση τα 17,3 kgm που με το overboost ανεβαίνουν στα 20,5 για 30”, προκειμένου να βοηθήσει την επιτάχυνση και τα προσπεράσματα. Και για επιστέγασμα ένα 6άρι σασμάν, που ταιριάζει γάντι!
Το μοτέρ ακούγεται ελάχιστα, ενώ εντύπωση προκαλεί η ελαστικότητά του μοτέρ. Η ηχομόνωση δεν αφήνει χώρο για παράπονα. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση συνδυάζει το υψηλό επίπεδο άνεσης με τη σπορ συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Το τιμόνι παρέχει απόλυτη ακρίβεια και τα χειριστήρια είναι χρηστικά και ευχάριστα. Το ανανεωμένο εσωτερικό με την οθόνη αφής των 8” δεσπόζει και φιλοξενεί το πολύ φιλικό σύστημα SYNC 2, την πολύ αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών και τη βελτιωμένη πρακτικότητα.
Συμπέρασμα: για όσους «θα ήθελαν» να αγοράσουν το ST, αλλά τους εμποδίζει… ο Σόϊμπλε (!), η εναλλακτική που προσφέρει η Ford δίνει μια αξιοπρεπέστατη λύση, με ελκυστική εμφάνιση και ζηλευτές επιδόσεις. Φυσικά δεν ενδείκνυται για… πολύτεκνους, όμως με μικρές παραχωρήσεις εξυπηρετεί και μια μικρή οικογένεια…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125 PS/6.000 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11.3sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6.7 lt
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4358/1.823/1.505 mm
Χώρος αποσκευών: 363 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 103 ευρώ
Τιμή: «Κάπου» 16.000 ευρώ