To concept των τριών εταιρειών (Toyota, Citroen, Peugeot), για ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης με χιλιάρη κινητήρα το 2005, αποδεικνύεται πολύ επιτυχές και με εξασφαλισμένη μακροζωία! Απόδειξη είναι το νέο Citroen C1, με τις ξεχωριστές του εμφανισιακές ιδιαιτερότητες, μεταξύ των οποίων και η έκδοση Urban Ride της δοκιμής μας. Το πιο δυναμικό μοντέλο της γκάμας του C1 ξεχωρίζει από τις μαύρες ζάντες αλουμινίου 15”, τους επίσης μαύρους καθρέπτες, τις προστατευτικές επενδύσεις στους θόλους των τροχών, τα φιμέ κρύσταλλα, τα αυτοκόλλητα στις πίσω κολόνες και τον αναβαθμισμένο διάκοσμο της καμπίνας.
Ο πλούσιος εξοπλισμός της περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7’’ υψηλής ευκρίνειας με συνδεσιμότητα Triple Play (Android Auto, CarPlay και MirrorLink) και φωνητικές εντολές, κάμερα οπισθοπορείας και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες. Για τους λάτρεις της ανοιγόμενης οροφής, το Urban Ride διατίθεται και σε Airscape έκδοση με υφασμάτινη οροφή σε τρεις αποχρώσεις: μπλε, μαύρη και κόκκινη. H αλήθεια είναι ότι η νέα γενιά C1 δεν θυμίζει εξωτερικά σε τίποτα τον αρχικό μοντέλο του 2005, που ήταν ελαφρώς «ατσούμπαλο» και «ιδιαίτερο». Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ νεανικό και μοντέρνο αυτοκίνητο, που δείχνει μεγαλύτερο από το πραγματικό (μήκος μόλις 3,46 m), είναι πιο άνετο στο εσωτερικό και τετράπορτο. Ο ευχάριστος διάκοσμος, τα αναπαυτικά δίχρωμα καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο εμπρός και η έγχρωμη οθόνη αφής που κυριαρχεί στο ταμπλό, το καθιστούν πολύ χαρούμενο και ευχάριστο.
Ο αναβαθμισμένος τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 998 κυβικών πληροί τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2, αλλά αποδίδει αυξημένη κατά 4 PS ισχύ, φτάνοντας πλέον τους 72 ίππους. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το 5άρι αυτόματο ETG. Οι επιδόσεις του (0-100 km/h σε 12,6 sec – τελική ταχύτητα 160 km/h) είναι μια χαρά για τον σκοπό ύπαρξής του, ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 6 lt/100 km. Φυσικά η πόλη είναι το στοιχείο του, με τον μικρό όγκο του και κύκλο στροφής 9,6 m, αλλά και στο ταξίδι μέχρι Εύβοια που πήγαμε αποδείχθηκε εξαιρετικό και διόλου κουραστικό. Διότι, ο ήχος του κινητήρα και η ηχομόνωση της καμπίνας ουδεμία έχουν σχέση με την πρώτη γενιά, ενώ και η ανάρτηση είναι βελτιωμένη και «δένει» με το σύνολο… Το οποίο -μην το ξεχνάμε- περιέχει τα θετικά της ευρωπαϊκής και της ιαπωνικής σχολής! Τα δέκα περίπου χιλιάρικα που χρειάζονται για την απόκτησή του, επομένως, δεν είναι υπερβολικά για ένα ιδανικό αυτοκίνητο πόλης/εκδρομών.