Γράφει η Ξένια Γιαννάκου – Από την έντυπη έκδοση της καθημερινής ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ Κηφισιά – Νέα Ερυθραία – Εκάλη, Διόνυσος 31/05/2024
Η 70η Ανθοκομική Έκθεση Κηφισιάς μας αποχαιρέτησε, αφήνοντας -σε όσους από εμάς την επισκέφθηκαν- όμορφες εικόνες, μυρωδιές, ήχους, χρώματα και αρκετά… καλούδια που προμηθευτήκαμε από τους παραγωγούς της.
Μια καλά οργανωμένη έκθεση, με πλούσιο πολιτιστικό πρόγραμμα και δράσεις για τα παιδιά. Πόσοι όμως -εκτός Δήμου- ενημερώθηκαν για τα όσα έγιναν αυτές τις δύο εβδομάδες στο Άλσος; Πόσοι για παράδειγμα έμαθαν για το παραδοσιακό ράλι παλαιών αυτοκινήτου «Αντίκες και Λουλούδια – ΦΙΛΠΑ», που πραγματοποιήθηκε φέτος για 18η φορά; Όσοι κινούνται, μένουν και εργάζονται στην πόλη, θα ενημερώθηκαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Στους εκτός πόλης όμως, τους οποίους θέλουν να προσελκύσουν στην Έκθεση οι διοργανωτές, έφτασε η πληροφορία;
Δεν αρκούσαν, κατά την άποψή μου, οι αναρτήσεις -κατά κανόνα βίντεο- στη σελίδα της «Ανθοκομικής» στο facebook ούτε οι αντίστοιχες δημοσιεύσεις σε προσωπικά προφίλ αντιδημάρχων, δημοτικών συμβούλων ή επισκεπτών για να φτάσει στα αυτιά και τα μάτια των εκατομμυρίων πολιτών που ζουν σε αυτό εδώ το λεκανοπέδιο, το τι συνέβαινε στο «Άλσος».
Χαρακτηριστικό είναι, ότι η επίσημη ιστοσελίδα της «Ανθοκομικής Έκθεσης Κηφισιάς» -πέρα από τον χαιρετισμό του δημάρχου- έχει μια και μοναδική ανάρτηση που αφορά τη φετινή διοργάνωση στην κατηγορία «Νέα + Άρθρα» (αλλά και γενικότερα). Πρόκειται για τη δημοσίευση που αφορά τα εγκαίνια, ένα «νέο» όμως που κρατά από τις 11 Μαΐου.
Η επιλογή (;) να επικοινωνούνται τα δρώμενα της Έκθεσης μέσω των social media, φέρνει αμεσότητα στην ενημέρωση αλλά δεν καλύπτει όλους τους πυλώνες της. Αν κάποιος δεν ακολουθεί συγκεκριμένους ανθρώπους σε αυτά, δεν θα ενημερωθεί για το τι συμβαίνει εκεί επί καθημερινής βάσης. Αν δεν υπάρχει ροή πληροφοριών ώστε να την αναπαράγουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και να φτάνουν σε ευρύτερο κοινό, καθίσταται δύσκολη η πληροφόρησή του. Και τη σημερινή εποχή, όπου οι άνθρωποι κατακλύζονται από πληροφορίες, η συνεχής υπενθύμιση μέσα από δημοσιεύσεις, ο «βομβαρδισμός» ειδήσεων και εικόνων, θα φέρει πιο κοντά στην πύλη εισόδου της Έκθεσης έναν επισκέπτη.
Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα με ειδήσεις από τον αυτοδιοικητικό χώρο, διαβάζεται από πολίτες διαφόρων δήμων. Εκεί, ο κάτοικος-δημότης του Παπάγου π.χ., μπαίνοντας να διαβάσει τις ειδήσεις που αφορούν τον δήμο του, θα… πέσει πάνω σε μια δημοσίευση για την «Ανθοκομική Έκθεση Κηφισιάς» -δημοσιογραφικού και όχι socialmediaκου περιεχομένου-, θα ενημερωθεί για το τι συμβαίνει και πιθανά θα ανηφορίσει στα… βόρεια για να την επισκεφθεί.
Όμως η επιλογή της επικοινωνίας πραγμάτων που συμβαίνουν στην πόλη, μέσω των social media, δεν περιορίζεται στην περίπτωση της «Ανθοκομικής». Τους τελευταίους μήνες παρατηρείται το φαινόμενο σημαντικά ζητήματα που αφορούν τον Δήμο, να ανεβαίνουν μόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να μην επικοινωνούνται περαιτέρω. Κι αυτό δημιουργεί κενά…