Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών σε δείγμα 983 καταναλωτών, ως προς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα τρόφιμα, το 44,97% δήλωσε ως σοβαρότερο την ακρίβεια, ενώ ακολουθούν με 68,99% και 84,60%, αντίστοιχα, οι μη επαρκείς έλεγχοι από τους κρατικούς φορείς, καθώς και η έλλειψη εμπιστοσύνης στους αυτοελέγχους της βιομηχανίας.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι καταναλωτές συνηθίζουν να αγοράζουν προϊόντα διατροφής μία φορά την εβδομάδα (41,68%), ενώ μόνο 10,88% προμηθεύονται τρόφιμα καθημερινά (από 16,02% προ τριετίας), στοιχείο που συνδέεται ίσως με την ακρίβεια, αλλά και τον τρόπο ζωής.
Για την αγορά τροφίμων οι περισσότεροι δαπανούν από μισή έως μία ώρα (54,21%) και επιλέγουν βάσει καταλόγου που έχουν προετοιμάσει από το σπίτι (36,96%), αλλά προμηθεύονται και επιπλέον προϊόντα διατροφής (49,28%).
Στο κατάστημα τροφίμων οι καταναλωτές πριν αγοράσουν ένα προϊόν ενημερώνονται για την τιμή (93,04%), τη μάρκα (88,46%) και την ημερομηνία λήξης (88,87%) και λιγότερο για τον τόπο παραγωγής (53,16%), τα συστατικά (52,97%), τους διατροφικούς ισχυρισμούς (39,52%) και τις θερμίδες (35,53%).