Το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο – Αίγιο, με τίτλο «Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη», αναλαμβάνει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού και κατακύρωσε το έργο στην κοινοπραξία των δύο εταιρειών, το οποίο θα κατασκευαστεί με προσφορά 18,34%.
Πλέον τα επόμενα βήματα για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός είναι να ετοιμαστεί και σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να εγκριθεί. Μόλις ληφθεί το πράσινο φως, η εργολαβία θα παρουσιαστεί στη Βουλή των Ελλήνων και στη συνέχεια θα πέσουν οι υπογραφές. Το κόστος του έργου είναι ποσού με ΦΠΑ 83,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 67,72 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ.
Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ πέρα από το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο – Αίγιο, έχει μειοδοτήσει και στο έργο ολοκλήρωσης του τμήματος Αίγιο – Ρίο.
Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ
Τα ποσά που δεσμεύτηκαν ανά έτος είναι 8,5 εκατ. ευρώ για το 2022, από 30 εκατ. για το 2023 και το 2024 και 15,47 εκατ. ευρώ για το 2025. H χρηματοδότηση καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο θα ολοκληρώσει τη νέα διπλή γραμμή, η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2020. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2025, θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές.
Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης για την ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων είναι 30 μήνες. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.
Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.