Στο Πανεπιστήμιο Πάτρας και συγκεκριμένα στην ερευνητική ομάδα του καθηγητή Ευάγγελου Ματσούκη ανατέθηκε η συνέχιση της κυκλοφοριακής μελέτης για την πόλη του Ηρακλείου. Σημειώνεται, ότι αρχικά η μελέτη είχε ανατεθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ωστόσο σε πρόσφατη συνεδρίασή του το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε, κατόπιν σχετικής εισήγησης της δημοτικής αρχής, την ανάθεση του ερευνητικού έργου με τίτλο «Βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής» στο Πανεπιστήμιο Πατρών, προϋπολογισμού 50.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σταύρο Γεωργόπουλο η αλλαγή αυτή γίνεται λόγω μη ένδειξης της δέουσας ανταπόκρισης στο έργο από την πλευρά του ΕΜΠ. Η εισήγηση της διοίκησης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία με τους επικεφαλής των παρατάξεων της μείζονος μειοψηφίας ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Γιώργο Βλαντή και Βασίλη Λυκούρα, καθώς και τους δημοτικούς συμβούλους του συνδυασμού ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Νίκο Μπάμπαλο, Δημήτρη Τσεκούρα και Μαριάννα Ζούρου να δηλώνουν «παρόντες».
Σχολιάζοντας την εισήγηση της διοίκησης ο επικεφαλής της παράταξης ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Νίκος Μπάμπαλος έκανε λόγο για «ανακολουθία», σχολιάζοντας ότι η πολιτική ευθύνη ανήκει στη δημοτική αρχή, καθώς η λανθασμένη επιλογή όξυνε τα προβλήματα και τρία χρόνια μετά δεν έχουν ληφθεί σημαντικές αποφάσεις.
Το θέμα έφερε σε επόμενη συνεδρίαση και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Κυριάκος Κουτρούλης, παρατηρώντας ότι «επειδή μελέτες ακούμε και μελέτες δεν βλέπουμε, πρέπει να ασχοληθούμε με κάποιους δρόμους που έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά». Συγκεκριμένα, ο κ. Κουτρούλης αναφέρθηκε στις οδούς Μαρίνου Αντύπα, Μικροπούλου, Παπαϊωάννου και Αγίου Νεκταρίου, τονίζοντας ότι εφόσον «δεν υπάρχει σταθερή πολιτική απόφαση, ας ανακουφίσουμε τουλάχιστον τους δρόμους που μπορούμε».
Διαβούλευση με τους κατοίκους του κέντρου
Εν τω μεταξύ σε δημόσια διαβούλευση για την κυκλοφοριακή μελέτη με τους κατοίκους του κέντρου του Ηρακλείου προχώρησε ο κ. Γεωργόπουλος. Η διαβούλευση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στις 8 Ιανουαρίου, όπου παρουσιάστηκε στους κατοίκους η πρώτη φάση της μελέτης, την οποία εκπόνησε η ομάδα του κ. Ματσούκη. Παρόντες ήταν ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Παπαδημητρίου και η κ. Μ. Ζούρου.
Τι προβλέπει η μελέτη
Αναλυτικά, η α’ φάση προβλέπει την πλήρη πεζοδρόμηση του κέντρου του Ηρακλείου, και συγκεκριμένα του τμήματος που ορίζεται από τις οδούς Μελίνας Μερκούρη, Ελ. Βενιζέλου, Πολυτεχνείου και Χαράς.
Στην εισήγησή του ο κ. Ματσούκης ενημέρωσε ότι το τμήμα αυτό θα αποκλειστεί με μπάρες, ενώ πρόσβαση με το αυτοκίνητο θα διαθέτουν μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι, οι οποίοι θα προμηθευτούν ειδικό τηλεχειριστήριο. Στόχος είναι η κυκλοφορία να διοχετεύεται κυρίως προς τη Λεωφόρο Ηρακλείου. Παράλληλα, σημείωσε ότι η πεζοδρόμηση δεν θα ισχύει για τις ώρες 6:00-9:00 π.μ., προκειμένου να γίνεται η φορτο-εκφόρτωση των καταστημάτων.
Επιπλέον, αλλαγές θα υπάρξουν στις διαδρομές των λεωφορείων, ενώ η πιάτσα των ταξί μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ θα μεταφερθεί στην αρχή της οδού Μ. Μερκούρη. Μάλιστα, ο κ. Ματσούκης υποστήριξε ότι τα μέτρα αυτά θα ωφελήσουν ιδιαίτερα τους επιχειρηματίες της περιοχής, επικαλούμενος αντίστοιχα παραδείγματα από τις οδούς Ερμού στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και του Αμαρουσίου.