Mε την κοινή πεποίθηση ότι «αυτά τα έργα είναι απαράδεκτα» ολοκληρώθηκε η ενημερωτική συγκέντρωση των κατοίκων της περιοχής των Αδαμών από μέλη του τοπικού συλλόγου για την εγκατάσταση των διοδίων στον Κόμβο Βαρυμπόμπης, καθώς τα σχέδια του αρμόδιου υπουργείου θεωρούνται πως υπονομεύουν ολόκληρο τον Δήμο Κηφισιάς.
Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί πως, κατά την προ ημερών ενημερωτική συγκέντρωση, στους κατοίκους των Αδαμών παρουσιάστηκαν και το αντίστοιχα σχέδια του Κόμβου Καλυφτάκη και των παρεμβάσεων της Συνοικίας των Αδαμών με τους κυκλοφοριακούς φόρτους. Κι αυτό, γιατί στη νέα τροποποίηση του σχεδιασμού του Α/Κ Βαρυμπόμπης, αν και υπολογίζεται και πάλι εγκατάσταση σταθμού πλευρικών διοδίων, δημιουργούνται σοβαρές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην οδό Ερμιόνης των Αδαμών και εντός της περιοχής κατοικίας (αμιγούς) και στον δυτικό παράδρομο προτης Συνοικίας, της οποίας χαρακτηρίζει «προσωρινές», διαρκείας ενός έτους.
Μάλιστα, όπως φαίνεται και στα σχεδιαγράμματα 1 και 2 (κάτω), οι ωριαίοι φόρτοι πρω-ινής κυκλοφοριακής αιχμής κατά τη φάση κατασκευής (2020) του έργου υπολογίζο-νται μόνο για προτεινόμενο κυκλικό κόμβο (roundabaout) στις οδούς Ελαιών και Ερμι-όνης, συνολικά, σε 2.588 οχήματα που θα εισέρχονται στον αστικό ιστό των Αδαμών κατά 500 – 600 μέτρα, αντί των 928 οχημάτων που διέρχονται σήμερα στις ίδιες, καθώςσ’ αυτόν θα μπαίνουν κάθε ώρα 365 οχήματα από την οδόΕρμιόνης, άλλα 1.121 από τον παράδρομο και 1.1ο2 από την οδό Ελαιών, σύμφωνα με τους πλέον «μετριοπαθείς» υπολογισμού.Εξάλλου, με την ακύρωση του Κόμβου Βαρυμπόμπης, πέραν τούτων, θα εισέρχονται κάθε ώρα στην Κηφισιά 1.331 οχήματα από την οδό Τροιζηνίας, άλλα 1.221 από την οδό Αχαΐας και 630 από την οδό Ερυμάνθου, οπότε δεν είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δέχεται καθημερινά γενικότερα η Κηφισιά, ο οποίος και υπολογίζεται αυξημένος μέχρι και 250%.
Παράλληλα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Έργων του Δήμου Κηφισιάς, Αλέξιος Μακρής, που έχει κατ’ αρμοδιότητα επιφορτιστεί με το όλο θέμα, επισήμανε πως ο Δήμος Κηφισιάς «δεν έρχεται σε διαπραγμάτευση για το θέμα», αναφερόμενος στο σχετικό Ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου, το οποίο εγκρί-θηκε ομόφωνα κατά την 30η συνεδρίαση του Σώματος πριν από ένα μήνα ακριβώς.Αντιθέτως, σύμφωνα πάντα με την ουσία του Ψηφίσματος, το δημοτικό συμβούλιο Κη-φισιάς αποφάσισε να… διαπραγματευτεί με τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς την ακύρωση των έργων που προβλέπονται στην τροποποίηση του αρχικού σχεδιασμού, φτάνοντας ακόμα και σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας, οι οποίες και θα κλιμακωθούν, καθώς τάσσεται ευθέως κατά του περιεχομένου της τροποποίησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Υπουργείου Υποδομώνπου έστειλε η Περιφέρεια Αττικής στον Δήμο Κηφισιάς.
Να επισημάνουμε, επίσης, ότι η υποβληθείσα τροποποίηση, όπως καταγγέλλεται στο Ψήφισμα, δεν μελετά και δεν προβλέπει καν τις μόνιμες επιπτώσεις κατά τη λειτουργία του έργου, αλλά στέκεται μόνο σ’ αυτές που θα προκληθούν κατά την κατασκευή του.Κι αυτό, γιατί η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος αποδέχτηκε μια νέα μελέτη, κατά την οποία, προκειμένου να γίνουν τα πλευρικά διόδια στον Κόμβο Βαρυμπόμπης, θα πρέπει πρώτα να καταστραφεί ο υφιστάμενος Κόμβος Βαρυμπόμπης και να δημιουργηθεί ένας παρακείμενος, στον σχεδιασμό του οποίου θα μπουν και τα πλευρικά διόδια.
Μόνο που τα πλευρικά, αλλά και κάθε διόδια, σύμφωνα με το σχετικό Ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Κηφισιάς, θα επιβληθούν σε αμιγώς αστικές περιοχές, ενώ θα υποβαθμίσουν σημαντικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά, το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές της Κηφισιάς, καθώς εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για την αποφυγή των διοδίων.
Γιώργος Θωμακος: Απορρίπτουμε τη νέα μελέτη και θα αγωνιστούμε εναντίον της
Το θέμα των διοδίων δεν παράλειψε να αναφέρει και ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος, κατά την ομιλία του στην προχθεσινή τελετή της κοπής της βασιλόπιτας του Δήμου, τονίζοντας την αγωνιστική ετοιμότητα στην οποία βρίσκεται ο Δήμος Κηφισιάς κατά αυτού του σχεδίου, ετοιμότητα που θα κλιμακωθεί την κατάλληλη στιγμή. Πιο συγκεκριμένα, ο δήμαρχος τόνισε: «Πρόσφατα, νέα μελέτη, την οποία, φυσικά, απορρίπτουμε, επαναφέρει τον σχεδιασμό των παράπλευρων και παράλογων για εμάς διοδίων στους Κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Αλλά και κατασκευή κυκλικού κόμβου μέσα στη συνοικία των Αδαμών. Είμαι υποχρεωμένος, για ακόμα μία φορά, να δηλώσω την αντίθεση του Δήμου Κηφισιάς, ο οποίος και πάλι θα αγωνιστεί και θα κλιμακώσει όσο χρειαστεί, ώστε να μην υλοποιηθούν ποτέ σχέδια που υποβαθμίζουν, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά, το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές μας».