Είπα να κλέψω λίγη κινηματογραφική δόξα απ’ τον συνάδελφο ´Αγγελο, για να μοιραστώ μαζί σας κάποιες ενδιαφέρουσες ειδήσεις.
Η πρώτη αφορά σε δύο από τους σκηνοθέτες του Χόλυγουντ που “τολμούν” να εκφράσουν μέσα από την τέχνη τους διαφορετικές πολιτικές απόψεις, από τις “πολιτικά ορθές” στις ΗΠΑ.
Μετά τον Φιντέλ, ο ´Ολιβερ Στόουν “έγραψε” με τον φακό του και τον Ούγο Τσάβες! Μάλιστα η ταινία προβλήθηκε στο 66ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παρουσία του ίδιου του προέδρου της Βενεζουέλας. Το “South of the Border” παρουσιάστηκε εκτός συναγωνισμού και ο Στόουν δεν παρέλειψε τα κολακευτικά σχόλια για τον Τσάβες, αναφερόμενος στις “θαυμάσιες αλλαγές” που γίνονται στην Βολιβαριανή Δημοκρατία.
´Ενας άλλος “ενοχλητικός” του αμερικανικού σινεμά, ο πολύς Μάικλ Μουρ (φωτό) ξαναχτυπά, και μάλιστα με μια ταινία που στην ουσία είχε προβλέψει την κρίση, αφού γυρίστηκε πριν αυτή ξεσπάσει! Βασιζόμενος και πάλι σε συνεντεύξεις και πραγματικά γεγονότα, ο Μουρ αναφέρεται στο αδιέξοδο του συστήματος, που εξακολουθεί να κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς αθλιότερους.
Στο “Καπιταλισμός, μια ιστορία έρωτα” αποκαλύπτονται τα “θαύματα” της λεγόμενης “ελεύθερης οικονομίας”, μέσα από ανθρώπους που έχουν πέσει θύματά της.
Τέλος, σάλο προκάλεσε η ακύρωση των προβολών της ιταλικής ταινίας “Φραντσέσκα”, που καταπιάνεται με την εγγονή του Μουσολίνι Αλεσάντρα και τις ρατσιστικές παρόλες της, όπως “θέλω να σκοτώσω όλους τους Ρουμάνους”! Η ταινία πρόλαβε να προβληθεί δύο φορές, πριν η Αλεσάντρα καταφύγει στα δικαστήρια, την ετυμηγορία των οποίων αναμένουν με ενδιαφέρον οι Ιταλοί. ´Οσο για την απόφαση της Ιστορίας, αυτή είναι τελεσίδικη και δεν μεταβάλλεται ανάλογα με τις παραχαράξεις που επιχειρούν οι νοσταλγοί του “Φάτσιο” και του “Γ’ Ράιχ”…
Χρήστος Φωτιάδης