Το θέμα της χωρητικότητας των σχολείων παραμένει «καυτό» για τη Λυκόβρυση – Πεύκη τα τελευταία χρόνια, καθώς η μαζική στροφή πολλών μαθητών από τα ιδιωτικά σχολεία στα δημόσια τα έχει κάνει να ασφυκτιούν.
Ως εκ τούτου, η δημοτική αρχή αναζητά τρόπους για να αποσυμφορήσει τα υπάρχοντα σχολεία, ενώ «πιέζει» με κάθε μέσο και προς πάσα κατεύθυνση για την κατασκευή νέων.
Η αρμόδια αντιδήμαρχος Παιδείας Ευανθία Παπαδημούλη παραχώρησε στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ μια εκτενή συνέντευξη με τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η διοίκηση για να ανασάνουν τα σχολεία του ενιαίου Δήμου, ενώ ανέπτυξε τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε από τις καταλήψεις που πραγματοποιήθηκαν φέτος σε Λύκεια της περιοχής.
Ανακατανομή σχολικών ορίων
Μια από τις σημαντικότερες ενέργειες στις οποίες προέβη η δημοτική αρχή με \πρωτοβουλία της κ. Παπαδημούλη για την αποσυμφόρηση των σχολείων της πόλης ήταν η πραγματοποίηση συνάντησης με αιρετούς των όμορων δήμων Κηφισιάς, Αμαρουσίου και Ηρακλείου και διευθυντές προκειμένου να γίνει ανακατανομή των ορίων των σχολείων.
Αφορμή για την εν λόγω συνάντηση αποτέλεσε το γεγονός ότι τα σχολεία της Λυκόβρυσης και της Πεύκης που βρίσκονται στα σύνορα με άλλους δήμους, είχαν αρκετά παιδιά από άλλες περιοχές. Κάτι το οποίο πιθανότατα να οφείλεται στην καλή φήμη που έχουν.
Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου, υπήρξε σύμπνοια μεταξύ όλων των πλευρών, ενώ ιδιαίτερα ευχάριστο ήταν το γεγονός ότι σχολεία της Κηφισιάς και του Ηρακλείου είχαν ανάγκη από μαθητές, επειδή λόγω του μικρού αριθμού παιδιών θα μπορούσαν να χάσουν οργανικότητα.
Η παραπάνω συνεννόηση κατέληξε σε κοινή πρόταση σχετικά με τα σχολικά όρια, που στάλθηκε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας και έγινε δεκτή.
Ένα ακόμα προκάτ στο 2ο Δημοτικό Λυκόβρυσης
Πρόβλημα χωρητικότητας αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια το 2ο Δημοτικό Λυκόβρυσης, στην αυλή του οποίου υπάρχουν δύο προκάτ αίθουσες.
Φέτος όμως προέκυψε ένα επιπρόσθετο ζήτημα στο συγκεκριμένο σχολείο, καθώς υπήρχε μια αίθουσα που χωρούσε λιγότερους από 15 μαθητές -αριθμός που δεν επιτρέπεται πλέον με βάση το νέο νομοσχέδιο.
Κάτι τέτοιο όμως, θα σήμαινε κατάργηση μιας θέσης εκπαιδευτικού και κατά συνέπεια λιγότερη δυναμικότητα του σχολείου. «Αυτό θα δημιουργούσε τεράστιο πρόβλημα γιατί τα αμέσως κοντινότερα σχολεία βρίσκονται πολύ μακριά, στη Μεταμόρφωση. Για τον λόγο αυτό, με τη σύμφωνη γνώμη του διευθυντή, των εκπαιδευτικών και των γονέων καταφέραμε να εξασφαλίσουμε μια ακόμα προκάτ αίθουσα από ένα σχολείο που δεν τη χρησιμοποιούσε.
Μέχρι στιγμής έχει μπει η πλατφόρμα σε χώρο που έγινε μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις, για θέρμανση και βάψιμο ώστε να λειτουργήσει κανονικά από τον Σεπτέμβριο». Στην ερώτησή μας για το κατά πόσο θα μειωθεί ο χώρος του αύλειου χώρου, απάντησε ότι «στο συγκεκριμένο σχολείο είναι αρκετά μεγάλος. Σίγουρα δεν είναι καλό που μικραίνει καθώς ειδικά μέσα στις πόλεις τα παιδιά βρίσκουν εκεί χώρο για παιχνίδι.
Όμως, όταν έχεις να επιλέξεις ανάμεσα στο να διώξεις έναν εκπαιδευτικό και παιδιά από το σχολείο, τότε επιλέγεις να μικρύνει ο αύλειος χώρος για να δημιουργηθεί αίθουσα διδασκαλίας.
Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να προσαρμοστούμε στα σημερινά δεδομένα. Είμαστε “δεμένοι πισθάγκωνα” στο να πρέπει να βρούμε μια λύση.
Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι φτάνουμε σε αυτή τη λύση με τη σύμφωνη γνώμη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Πρόβλημα με το ολοήμερο
Ένα ακόμη πρόβλημα που η κ. Παπαδημούλη πιστεύει ότι αντιμετώπισαν με επιτυχία φέτος είναι το ζήτημα που προέκυψε στο 1ο Νηπιαγωγείο Πεύκης όπου γράφτηκαν 43 παιδιά για το ολοήμερο ενώ μπορούσε να δεχθεί μόνο 25!
«Μόλις πληροφορηθήκαμε το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί, κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας για να εξυπηρετηθούν οι εργαζόμενοι γονείς.
Έτσι, προκαλέσαμε συνάντηση στην οποία παραβρέθηκαν εκπαιδευτικοί από το 1ο και το 4ο Νηπιαγωγείο Πεύκης, γονείς καθώς και ο αναπληρωτής του κ. Βεντήρη Τέλης Νάτσης.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά μας -και τους ευχαριστώ- και συμφώνησε να γίνει ένα τμήμα ολοήμερο, που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα, στο 4ο Νηπιαγωγείο της Πεύκης.
Εν τω μεταξύ, στο κλασικό Νηπιαγωγείο υπήρχαν κάποιες θέσεις και έτσι κάποιοι γονείς δέχθηκαν να πάνε εκεί τα παιδιά τους, ενώ άλλοι πήγαν τα παιδιά τους από μόνοι τους στο 4ο Νηπιαγωγείο.
Τελικά, λοιπόν, ο μειωμένος και μικρός πλέον αριθμός των παιδιών που απέμεινε, μπήκε σε κλήρωση και όσα παιδιά έμειναν εκτός αυτής θα πάνε στο 4ο Δημοτικό.
Είμαστε χαρούμενοι γιατί το θέμα τακτοποιήθηκε με τη σύμφωνη γνώμη όλων».
Πάντως, σύμφωνα με την ίδια, το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι το ζήτημα της μετακίνησης των παιδιών που έθεσαν οι γονείς, ζητώντας να βρεθεί ένας τρόπος μεταφοράς τους από το 1ο Νηπιαγωγείο στο 4ο.
Για τον λόγο αυτό, η αντιδήμαρχος υποσχέθηκε ότι θα διερευνήσει το ενδεχόμενο να εξυπηρετηθούν τα παιδιά από το σχολικό όχημα που διαθέτει το Νομικό Πρόσωπο του Δήμου ΚΟΙΠΑΠ (Κοινωνική Προστασία – Αλληλεγγύη – Παιδεία) για τα παιδιά των Παιδικών Σταθμών.