Να περάσουμε κ. Πανταζή, στα καθήκοντα σας ως αντιδήμαρχος οικονομικών στην πόλη. Ποια είναι τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα του δήμου σήμερα και πως θα λυθούν;
Μεγάλο πρόβλημα του δήμου όπως γνωρίζετε αποτελεί το οικονομικό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο δήμος έχει στεγνώσει από ρευστότητα. Αληθεύουν ή όχι;
Η λέξη «στεγνώσει» δεν θα έλεγα ότι ανταποκρίνεται ακριβώς στην κατάσταση.
Ποιο ρήμα λοιπόν θα χρησιμοποιούσατε εσείς;
Θα έλεγα ότι ο δήμος έχει μεγάλες οικονομικές δυσκολίες και αυτό είναι μία μεγάλη αλήθεια. Συνεπώς δεν χρειάζεται να σας πω τίποτε περισσότερο καθώς η κατάσταση αυτή αποδεικνύεται από τις υποχρεώσεις του δήμου προς τρίτους, υποχρεώσεις που δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι δυσκολευόμαστε να εξυπηρετήσουμε την καθαριότητα, την καθημερινότητα εν γένει.
Οι υποχρεώσεις προς τρίτους ανέρχονται σε τι ποσό κ. Πανταζή;
Κυμαίνονται από 1,2 έως 1,4 εκατ. ευρώ θα έλεγα. Δεν έχουμε ακόμα τα απολογιστικά στοιχεία.
Επομένως, το οικονομικό είναι το βασικό πρόβλημα του δήμου.
Είναι αυτό που δεν μας αφήνει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας. Παράλληλα, σημαντικό πρόβλημα είναι αυτό του υπαλληλικού προσωπικού. Ανήκουμε σε εκείνους τους δήμους που πραγματικά διαθέτουν πολύ μικρότερο αριθμό εργαζομένων με βάση των απαιτούμενο για την ομαλή λειτουργία του δήμου. Το γεγονός ότι αυτή επιτυγχάνεται οφείλεται στον υπερβάλλοντα ζήλο των εργαζομένων μας. Λόγου χάρη οι ανάγκες καθαριότητας και πρασίνου αντιμετωπίζονται με οκτάμηνες συμβάσεις. Κάθε φορά που λήγουν οι συμβάσεις τους, όπως συμβαίνει σήμερα, «τρέμει το φιλοκάρδι» μας πώς θα ανταπεξέλθουμε σε αυτές τις ανάγκες και πότε θα λάβει ο δήμος την άδεια για να προσλάβει καινούριους. Ήδη στο δημοτικό συμβούλιο είμαστε υποχρεωμένοι να εγκρίνουμε σχετικά δίμηνες συμβάσεις καθώς δυστυχώς οι οκτάμηνες συμβάσεις δεν έχουν ακόμη εγκριθεί λόγω της αλλαγής της κυβέρνησης.
Αυτό ήταν και το δεύτερο σημαντικό πρόβλημα του δήμου κ. Πανταζή, ο μικρός αριθμός εργαζομένων μετά το οικονομικό πρόβλημα. Ποιό είναι το τρίτο;
Να σας πω. Θα ήταν ευχής έργον να είχαμε μεγαλύτερη κοινωνική συμμετοχή για την αρωγή και ανακούφιση όλων όσοι είναι άνεργοι και αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές δυσκολίες. Οι δομές του δήμου που είναι το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το Κοινωνικό Φροντιστήριο και Φαρμακείο αλλά και τα Πολυϊατρεία έχουν ανάγκη από μεγαλύτερη έκφραση του εθελοντισμού και της προσφοράς από εμάς του ίδιους, του δημότες, ώστε να μπορούμε να ανακουφίσουμε τους συνδημότες μας που το έχουν ανάγκη, στον βαθμό που μπορούμε να το πράξουμε. Παράλληλα, κάνω έκκληση προς τις επιχειρήσεις, έστω αυτές τις λίγες που λειτουργούν στον δήμο μας, να προτιμούν για εργαζόμενους και παιδιά της Πεύκης και της Λυκόβρυσης που πραγματικά έχουν ανάγκη για εργασία.
Πριν κλείσουμε αυτή τη συζήτηση κ. Πανταζή να εμβαθύνουμε στο πρόβλημα-κλειδί για την επόμενη καλύτερη μέρα στον δήμο, το οποίο κοινός τόπος είναι ότι δεν είναι άλλο από το οικονομικό. Αυτό επιχειρείται να επιλυθεί ως γνωστόν μέσω της αναχρηματοδότησης του δημοτικού δανεισμού με τη μεταφορά των δανείων από τις εμπορικές τράπεζες στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Έτσι, δεν είναι;
Έτσι ακριβώς. Στον δήμο βρίσκεται σήμερα ορκωτός λογιστής στον οποίο και έχουμε ζητήσει να πράξει τα δέοντα για την επίσπευση των σχετικών διαδικασιών ώστε μέχρι τέλη του προσεχούς Μαϊου να λάβει σάρκα και οστά η αναχρηματοδότηση του δημοτικού δανεισμού. Η εξέλιξη αυτή θα βοηθήσει πραγματικά τον δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης, δεν θα λύσει όμως το σύνολο των προβλημάτων του. Καθώς ένα σε ετήσια βάση οι υποχρεώσεις μας προς τρίτους κυμαίνονται στο ύψος του 1-1,5 εκατ. ευρώ, η αναχρηματοδότηση του δημοτικού δανεισμού θα μας επιτρέψει «αέρα» ρευστότητας της τάξεως των 300-400 χιλ. ευρώ περίπου.Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Παράλληλα, πραγματοποιούμε τον μεγαλύτερο δυνατό εξορθολογισμό δαπανών που είναι εφικτός. Και να σας το πω αυτό και απλούστερα: ‘Δεν προχωρά καμία δαπάνη στον δήμο χωρίς να ελέγξουμε πως μπορούμε να την περιορίσουμε ή να λάβουμε την ίδια ποιοτική υπηρεσία με τα χαμηλότερο δυνατό κόστος’.