Πανευρωπαϊκή έκταση έχει πάρει το θέμα των διαφημιστικών πινακίδων και της συμβολής τους στα τροχαία δυστυχήματα, που ανέδειξε η εφημερίδα μας, αλλά και ο επίμονος αγώνας του συμπολίτη μας Μανώλη Σταυρουλάκη.
Η είδηση για την πορεία της εκστρατείας κατά των διαφημιστικών πινακίδων δημοσιεύτηκε στις 18 Ιουνίου 2007 στη βρετανική εφημερίδα The Guardian (από τη δημοσιογράφο Helena Smith) και αμέσως πήρε μεγάλη έκταση, τόσο σε ευρωπαϊκούς ραδιοσταθμούς, όσο και στο Ίντερνετ, μέσα από την ιστοσελίδα του Guardian.
Το δημοσίευμα της εφημερίδας The Guardian, έχει ως εξής:
«Στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει μια σε εθνική έκταση προσπάθεια για την αποξήλωση "ελκυστικών στο βλέμμα" διαφημιστικών πινακίδων από τα πεζοδρόμια, κυρίως αυτών που περιλαμβάνουν εικόνες ημίγυμνων γυναικών, και συμβάλλουν στη χειρότερη στατιστική ατυχημάτων για την Ευρώπη.
Με 15.000 πινακίδες μόνο στην πρωτεύουσα, οι οδηγοί αφαιρούνται κυρίως "από τις απαράδεκτα ελκυστικές πινακίδες", όπως υποστηρίζουν αυτοί που έχουν φέρει την υπόθεση στα δικαστήρια, με στόχο την απομάκρυνσή τους από τα πεζοδρόμια.
Οι πινακίδες ποικίλουν απεικονίζοντας ελκυστικές γυναίκες σε προκλητικές πόζες. "Πολλές από αυτές όχι μόνον κρύβουν τα φωτεινά σήματα της Τροχαίας και τις πινακίδες σήμανσης, αλλά έχουν τοποθετηθεί και παράνομα", μας δήλωσε αξιωματικός της Τροχαίας. "Πιστεύουμε ότι είναι η αιτία για το 10% των τροχαίων στην πόλη".
Η οδήγηση στην Ελλάδα δεν είναι κατάλληλη για τους λιπόψυχους οδηγούς. Περισσότερα από 2.000 άτομα τον χρόνο σκοτώνονται στους δρόμους και άλλοι 4.000 τραυματίζονται σοβαρά σε 22.000 αυτοκινητιστικά δυστυχήματα ετησίως. Δηλαδή έχουμε ένα τροχαίο κάθε 24 λεπτά της ώρας. Το υπουργείο Εξωτερικών της Μ. Βρετανίας έχει περιλάβει το θέμα στην ταξιδιωτική οδηγία για την Ελλάδα. Αυτό τον μήνα, οι οδηγοί ήλθαν αντιμέτωποι με ένα νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος προβλέπει πρόστιμο 700 ευρώ σ' αυτούς που θα αγνοούν το σήμα της προτεραιότητας ή θα παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη.
Οι αρνητικές επιπτώσεις των διαφημιστικών πινακίδων έχουν αναδειχθεί χάρη στις προσπάθειες ενός Αθηναίου δικηγόρου, του Αθανάσιου Τσιώκου, του οποίου ο γιος σκοτώθηκε όταν το αυτοκίνητό του συνετρίβη πάνω σε διαφημιστική πινακίδα, μιας πολυσύχναστης λεωφόρου της πρωτεύουσας. Από τότε έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία για την τιμωρία των διαφημιστικών εταιρειών και φέτος τη διαμαρτυρία του ενστερνίστηκε και το υπουργείο Εσωτερικών που έδωσε εντολή να αποξηλωθούν οι πινακίδες.
Οι δήμοι άρχισαν ήδη την αποξήλωση. «Είναι θέμα δημόσιας ασφάλειας και συμβαίνει μόνον στη χώρα μας», λέει ο κ. Άρης Σταθάκης, βουλευτής που ανήκει στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. «Όλες οι επικίνδυνες διαφημιστικές πινακίδες θα πρέπει να απομακρυνθούν».
Η εκστρατεία δεν είναι εύκολη. Διεφθαρμένοι τοπικοί άρχοντες συντηρούν αυτή την κατάσταση επί μεγάλο χρονικό διάστημα. Μάλιστα, πρόσφατα, όσοι συμμετέχουν στην εκστρατεία αποξήλωσης, διαπιστώνουν ότι πινακίδες που έχουν απομακρυνθεί, πολύ συχνά τοποθετούνται και πάλι μέσα στη νύχτα».
Άγγελος Πολύδωρος